Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-11-2017, 10:20
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default Bumper Golf 2 gti past slecht.

Beste leden,

Ik ben mijn golf 2 gti aan het opknappen, het gaat om het eerste type golf 2. Ik heb nu andere voorschermen gemonteerd omdat de oude beschadigingen heeft en één scherm een imitatie is.

De nieuwe schermen zijn van een later type golf twee, deze schermen hebben ook voorbereidingen voor dikke bumpers. Ik wil mijn dunne bumpers weer gaan gebruiken. Nou valt het mij op dat de bumper onder een hoek t.o.v. het scherm staat, als ik de lijn van het scherm mag geloven. Nu heb ik mijn oude scherm ook weer gemonteerd en deze heeft dus hetzelfde.. Ik vraag mij nu af of dit zo hoort? Aangezien ik hier nog nooit echt opgelet hebt.

Dit is de situatie met mijn originele scherm:




Met het nieuwe scherm:




Of hoor het zo en is er bij mij dus iets mis?




In mijn beleving zit het niet zoals het hoort, wat denken jullie?

Groetjes

Last edited by picasso_16v : 21-11-2017 at 10:31.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-11-2017, 19:39
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Kan toch niet veel fout aan denk ik zo....... Zou het in de steun kunnen zitten die in de chassisbalk geschoven zit?? Die kun je ook nog wel wat verstellen.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project

Last edited by The Skinnmeister : 22-11-2017 at 19:42.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-11-2017, 20:16
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

De bumpersteuntjes aan de zijkant, zijn die nog goed? Niet uitgesleten of scheef? De zijkanten hangen op aan die plastic steuntjes, dus je zal het hier ergens moeten zoeken.

Ik ben hier niet zeker over, maar zijn schermen voor dikke bumpers wel te gebruiken met dunne? Zitten daar geen twee gaten in ipv 1, voor de bumpersteuntjes dan he?


Kan je de uiteinden van de bumper op en neer bewegen met de hand, of zitten deze muurvast? Deze horen muurvast te zitten.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #4  
Old 22-11-2017, 21:17
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

Ik heb het zelf ook al gehad en daar bleek de bumperbalk krom te zijn door schade, had er ff snel een andere voor gehangen en die kwam wel recht uit.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #5  
Old 23-11-2017, 20:10
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

De dopjes zitten niet muurvast ofzo, misschien met nieuwe dat het ook al beter is. Schade aan de bumperbalk zou wel kunnen als ik er nu zo over nadenk, zat namelijk ook schade op het voorscherm. Dan zal het best kunnen dat de bumper ook een tikje heeft gehad. Dan ga ik een andere bumper met betere beugels proberen.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-11-2017, 15:28
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Bij een Golf 2 zit er altijd wel ruimte tussen bumperrand en de instansing van het spatbord. Ik heb dat ook wel eens geconstateerd.
Bij replica-bumpers lijkt het kunststof wat meer te "hangen", zoals je dat ook wel eens bij de Golf 1 bumpers ziet(replica's). Het kunststof golft om het frame heen en heeft nog scherpe randen ook...
Reply With Quote
  #7  
Old 26-11-2017, 12:04
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ik heb er ook last van dat het scheef hangt. de dunne bumpers (voorste en achterste) lopen schuin naar beneden aan de zijkanten, maar zit wel in de bumpersteunen. is mij ook een raadsel waarom dat is. onder de grill zit er ook te veel ruimte. of het een originele bumperset is weet ik niet.
Als het steuntjes zijn voor dikke bumpers, wat gebeurd er dan met de bumpers? of als de beugels in de carroserie voor een dikke bumper zijn, wat gebeurd er dan?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 26-11-2017 at 12:06.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-11-2017, 21:37
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Steuntjes voor dikke bumpers gaan niet werken met met dunne bumpers, zijn dubbel zo groot namelijk. Qua montagegaten weet ik niet hoe het zit maar meen me te herinneren dat je een steuntje voor dunne bumpers niet op de juiste plaats kan monteren op een spatbord van een auto met dikke bumpers. Maar hier kan ik mis in zijn, ben niet zeker!

Verder horen je bumpersteunen er best wel vast in te zitten. Is dit niet het geval check dan eens of het centrale plastic pinnetje er in zit? Als dat er niet in zit gaan ze namelijk hangen.

Qua schade aan je bumperbalk, als er geen duidelijke schade is die je makkelijk kan vaststellen met het blote oog mag dit niet de oorzaak zijn. Zelfs al is de bumperbalk lichtjes getordeerd, dan nog zal de plastic in de bumpersteuntjes hangen.

Die bumpersteuntjes bepalen hoe de bumper hangt aan de zijkant. Je bumper kan nog zo scheef zijn, zolang die in de steuntjes geklikt zit en de steuntjes goed vast zitten zal die aan de zijkant goed hangen.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #9  
Old 11-12-2017, 12:45
VWJW's Avatar
VWJW VWJW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 35
Default

Ik heb dit probleem zelf ook gehad, bij verschillende bumpers gebeurde dit... Ik heb er uiteindelijk een ring tussen gedaan en toen trok hij hem recht.
Reply With Quote
  #10  
Old 15-12-2017, 21:20
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Kusje gehad aan de voorkant. Kokerbalk krom,bumpersteun krom of binnenbalk krom
Naad hoort netjes gelijk te lopen. Ook onder de gril
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum