Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-06-2014, 12:55
Rammsteen Rammsteen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 4
Default Polo 6N: Leeg pompen/hevelen brandstoftank

Helaas is onze Polo uit 96 aangereden en daarbij redelijke wat schade aan het plaatwerk gekregen. Zeer waarschijnlijk wordt de auto total-loss verklaard maar de tank zit nog tjokvol benzine (net getankt en vlak daarna aangereden).

Ik heb al geprobeerd om de tank leeg te hevelen met een slang maar hoewel de slang er circa 80 cm in gaat krijg ik er maar een klein beetje uit waarna je lucht aanzuigt door de slang. Doe ik iets fout?

Als alternatief heb ik op diverse fora gelezen dat je ook de leiding van de brandstofpomp kan ontkoppelen en dan de auto op contact zetten om op deze manier de tank leeg te trekken. Welke leiding moet ik dan hebben?

Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-06-2014, 13:38
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Als je een benzine hebt, gewoon bij het filter onder de auto loskoppelen en verlengen.
Je gezondheid of die van je omgeving is trouwens geen tank benzine waard, dus denk ff goed na hoe je dit gaat doen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 08-06-2014, 22:11
Rammsteen Rammsteen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 4
Default

Net even opzoek gegaan naar het benzinefilter. Helaas niet gevonden.

Toen op zoek gegaan naar de bovenkant van de benzinetank: onder de achterbank, onder een zwart klepje (3 schroeven) zit de brandstofpomp. Deze zit vast met een ring die je los kan draaien tegen de klok in. Nu kan je de pomp een beetje omhoog trekken en met een handpompje (http://www.vrijbuiter.nl/kampeerart...ibro-hevelpomp/) 80% van de benzine er uit pompen. Wel de deuren tegen elkaar open gezet voor wat verse lucht.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum