Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 20-03-2006, 22:01
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Die 16V regelaar, moet die dan ook van een K-Jetronic 16V komen...Ja toch?
Reply With Quote
  #102  
Old 20-03-2006, 23:35
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Regelaar zit alleen op een K-jettronic niet op de KE-jetronic
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #103  
Old 21-03-2006, 22:10
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Nou...vanavond mijn 8v klephuis eraf gesloopt en die van de 16v (gepolijste en wel) vergeleken...

Wat blijkt...ze zijn beide even groot haha! Zit qua diameter geen verschil in, alleen mis ik vacuum aansluitingen bij de 16v...

Ik ben nu dus maar mijn 8v aan t mooi, glad en netjes maken. Maar hoe kan dat, dat ze gelijk zijn? Is dat normaal voor een 8v EV blok, of is dit ooit al eens veranderd?

En dan nog wat, ik zie dat mijn sensor voor volledig gas los kapot is, kan dit kwaad? Zo ja, wie heeft er toevallig een , zo nee, wat doe hij eigenlijk ?

Thnx!
Reply With Quote
  #104  
Old 21-03-2006, 22:21
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik denk dat die sensor er (uiteindelijk) voor zorgt dat als je afremt (en dergelijke) er minder brandstof ingespoten word aangezien er toch geen kracht geleverd hoeft te worden. Moet het natuurlijk wel elektronische injectie zijn.
Reply With Quote
  #105  
Old 21-03-2006, 22:24
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Is EV blok, dus K-Jetronic...

Onsteking vervroegd misschien?
Reply With Quote
  #106  
Old 03-04-2006, 20:35
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik had een tijdje terug gevraagd over die Audi gasklep. Een vriend van mij heeft dus een blok staan met alles erop waar ik die handel vanaf kan halen. Alles wat ik dan nodig heb.

Maar wat heb ik dan precies nodig en daarbij wat is een mooie prijs?

Ik weet dus dat je bij een 8V o.a. de spinnenkop van een KR nodig hebt. Tenminste zoiets werd hier gezegd.

Wat is er dan nodig voor het goed laten draaien van een KR met audi gasklep?
Reply With Quote
  #107  
Old 03-04-2006, 20:56
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

In principe kan je de gasklep en de spinnekop zo monteren. Het enige wat je dan zou moeten doen is je Co-gehalte en stationair toerental afstellen.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #108  
Old 04-04-2006, 21:00
sjweeswurmke's Avatar
sjweeswurmke sjweeswurmke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Die stekker bij de warmdraairegelaar is een elektrische verwarming. Deze moet idd een spanning hebben bij een koude motor. Door de opwarming (zowel elektrisch als van de motor) zal de brandstofdruk na een tijdje afnemen.
En ook de stekker bij je extra luchtschuif moet een spanning hebben bij koude motor.

Een soort van choke werking dus.


dus als de motor warm is moet hij geen enkele spanning meer leveren ??

Heb wat problemen met mijn kabelboom dus moet alles op deze manier uitzoeken. Kan iemand dit eens voor me nameten wat de waarden zijn bij koude en warme motor?
__________________
GTi Drivers don't drive fast they only fly low
Reply With Quote
  #109  
Old 04-04-2006, 21:04
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik heb dus nu een KR met standaard spinnekop en gasklep. Als daar dus de gasklep van een Audi 2.2 (of was het 2.3) 5 in lijn op komt heb ik ook de spinnekop van dat blok nodig. Dat kan toch helemaal niet (als die 5 in lijn al een spinnenkop heeft) aangezien je dan een leiding te veel hebt...?

Is de klep en pakkingen vervangen voor de Audi gasklep niet afdoende dan?
Reply With Quote
  #110  
Old 04-04-2006, 21:11
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Het zou kunnen en dan handmatig de brandstofdruk van je bestaande systeem verhogen. Zou ik denken? En anders zou je van die spinnekop 1 aansluiting af kunnen doppen? Misschien ook een idee om meteen het gasklephuis te polijsten/flowen?
Reply With Quote
  #111  
Old 04-04-2006, 21:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ik heb dus nu een KR met standaard spinnekop en gasklep. Als daar dus de gasklep van een Audi 2.2 (of was het 2.3) 5 in lijn op komt heb ik ook de spinnekop van dat blok nodig. Dat kan toch helemaal niet (als die 5 in lijn al een spinnenkop heeft) aangezien je dan een leiding te veel hebt...?

Is de klep en pakkingen vervangen voor de Audi gasklep niet afdoende dan?

brandstofverdeler over zetten
Reply With Quote
  #112  
Old 04-04-2006, 21:20
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Houd niet zo van bijhouden van gepolijst spul, vind mijn uitlaat al erg genoeg

Maar ik wacht wel even af wat ik allemaal nodig heb, dan kijk ik wat me dat gaat kosten en dan zie ik wel of ik het daadwerkelijk doe. Wil het wel goed hebben, anders niet natuurlijk...
Reply With Quote
  #113  
Old 04-04-2006, 21:26
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Nee ik bedoel flowen/polijsten van de binnenkant! :P

Ik weet niet of je de warmloopregelaar dan ook moet vervangen voor 1 van de audi? Is de brandstofverdeler overzetten wel een goede oplossing? Heeft deze niet een kleinere diameter voor de leidingen? Misschien eerst eens proberen met het opvoeren van de druk van de originele 16v, scheelt je weer als dat afdoende is . Misschien grotere injectoren, of is dat weer teveel van het goede !?
Reply With Quote
  #114  
Old 04-04-2006, 21:33
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Ik heb zojuist het hele topic zitten lezen en de lach op mijn mond werd steeds groter.......

De warmdraairegelaar waar zg zoveel mee te winnen is doet zodra de motor opgewarmd is geen ene moer meer, dat ding, zowel de reguliere van de K-Jetronic als die van de 16V met vacuumaansluiting regelt alleen zolang de boel koud is, daar na doet ie echt niks meer zo uit het hoofd boven de 58 graden koelwater is het effect van dat ding over en uit....de warmdraairegelaar met vacuum aansluiting verbeterd alleen het oppikken van de motor in de kouddraaifase, en bij vol vermogen vragen totdat alles weer in evenwicht is ...

Bovendien vraag ik me af wat het nut is van een grotere gasklep, zolang er niks met de cylinder inhoud gebeurt gaat er echt niet meer lucht door dat ding. Zoals reeds is gemeld regelt de K- Jetronic op de luchthoeveelheid / flow...ik denk eerder dat je met een vergrote gasklep het tegengestelde bereikt...slechter lopen, hoger brandstof verbruik etc...

Bovendien zit er bij de K-Jetronic geen aparte drukregelaar in het systeem, die zit in de spinnekop ingebouwd, bij de KE Jetronic zit er wel een aparte drukregelaar in het systeem, maar dan moet ook de electrische drukcompensatie in de spinnenkop worden aangepast, anders heeft het veranderen van de systeem druk amper effect.....

Kortom......eigenlijk is het effect van dit soort aanpassingen te verwaarlozen, en wegen vaak niet op tegen de bijkomende effecten zoals verhoogd CO etc ..
Reply With Quote
  #115  
Old 04-04-2006, 21:36
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

PS het is trouwens erg af te raden om *zomaar* een vergelijkbare warmdraairegelaar te nemen, er zijn heel veel soorten in de omloop, er zijn zelfs soorten die gecompenseerd zijn voor landen die overwegend op grotere hoogte liggen (ijlere lucht etc).....
Reply With Quote
  #116  
Old 04-04-2006, 21:42
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by RKR
Nou...vanavond mijn 8v klephuis eraf gesloopt en die van de 16v (gepolijste en wel) vergeleken...

Wat blijkt...ze zijn beide even groot haha! Zit qua diameter geen verschil in, alleen mis ik vacuum aansluitingen bij de 16v...

Ik ben nu dus maar mijn 8v aan t mooi, glad en netjes maken. Maar hoe kan dat, dat ze gelijk zijn? Is dat normaal voor een 8v EV blok, of is dit ooit al eens veranderd?

En dan nog wat, ik zie dat mijn sensor voor volledig gas los kapot is, kan dit kwaad? Zo ja, wie heeft er toevallig een , zo nee, wat doe hij eigenlijk ?

Thnx!



De gasklep schakelaar geeft bij openen een puls aan de startinjector, zodat heel even het mengsel verrijkt word.......zolang de thermotijdschakelaar onder een bepaalde waarde is......zo rond de 35 graden
Reply With Quote
  #117  
Old 04-04-2006, 21:47
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Mooi dat jij het allemaal even vertelde dan...waarom doen ze dan of ze het zo weten ? Bedank in elk geval ! Je kan dus beter je kop bewerken, uitlaatspruitstuk en nokkenas doen...
Reply With Quote
  #118  
Old 04-04-2006, 21:53
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

@ Fred ... Jy weet alles he ? Als je dit dan leest, mag ik je dan wat vragen? Ik krijg beetje weinig reply in mijn topic... Is het normaal dat als je 1 pijp van je spruitstuk naar je einddemper hebt (dus zonder dempers) dat hij dan heel irritant resoneert? Net of je constant tikken hoort? Zo niet, hoe zou ik dit op kunnen lossen? Bedankt voor de rest weer on-topic !
Reply With Quote
  #119  
Old 04-04-2006, 22:00
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
@ Fred ... Jy weet alles he ? Als je dit dan leest, mag ik je dan wat vragen? Ik krijg beetje weinig reply in mijn topic... Is het normaal dat als je 1 pijp van je spruitstuk naar je einddemper hebt (dus zonder dempers) dat hij dan heel irritant resoneert? Net of je constant tikken hoort? Zo niet, hoe zou ik dit op kunnen lossen? Bedankt voor de rest weer on-topic !


Nee, gelukkig weet ik niet alles, alleen redelijk veel van de EV, en de K-Jetronic..en de daar vanaf geleide modellen.....

Zodra het te moeilijk word moet ik ook afhaken hoor...

Resoneren, of hoor je het flexibele stuk soms kraken wat in je uitlaatpijp (het eerste deel) zit?? Bij te veel spanning op je pijpen wil dat nog wel eens vreemde geluiden gaan maken....en weet je zeker dat de uitlaat echt nergens tegenaan hangt ??
Reply With Quote
  #120  
Old 04-04-2006, 22:11
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Nee hij hangt nergens tegenaan. Ik heb wel veel moeten draaien aan het spruitstuk om de vorige uitlaat eraf te krijgen, kan het zijn dat er schade is opgelopen? Heeft het misschien zin om de eerste demper ertussen te laten en de 2de (het platgeslagen ding) te laten zitten? Hoe meer gas je geeft, hoe erger het trouwens ook wordt (bijna kwadratisch neemt t toe haha)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum