Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #561  
Old 13-09-2017, 08:58
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
respect voor jou werk , maar vraag me toch af
waarom niet die schermen mooi rond kloppen , ipv een hoekig IKEA binnen scherm ?
zal vast een reden hebben hoor
maar vroeg het me toch af

nogmaals respect voor jou werk , doe het je niet na



Als jij iemand weet die dit doen kan uit 1,5mm staal, zou ik dat graag willen weten

Deze dikte staal is nodig omdat deze delen dragend zijn en komt doordat de motor straks zoals bij de jongere auto's in het chassis komt te hangen. Ik kan je vertellen dat dit werk veel moeilijker is als een Ikea en dat er bewuste keuzes/overwegingen worden gemaakt alvorens ik hier aan begin. Het is op deze foto's nog niet af en er is nog heel veel laswerk te doen in de motorruimte. De motorsteun aan de motorzijde komt ook tegen dit binnenscherm aangelast en het is wel fijn als dit alles stevig is uitgevoerd.

Zou je het woord IKEA aub niet weer willen noemen want krijg hier nogal de rillingen van

Last edited by DutchBuild : 13-09-2017 at 09:33.
Reply With Quote
  #562  
Old 17-09-2017, 11:23
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
respect voor jou werk , maar vraag me toch af
waarom niet die schermen mooi rond kloppen , ipv een hoekig IKEA binnen scherm ?
zal vast een reden hebben hoor
maar vroeg het me toch af

nogmaals respect voor jou werk , doe het je niet na

Ik ben gisteren bij Dutchbuild geweest en kan je verzekeren dat dit absoluut geen "Ikea style" is zoals jij beweert,ik kan ook niet begrijpen dat je op basis van een foto waar op te zien is dat het nog niet is afgelast,zo'n domme opmerking kan plaatsen,de werken die van zijn hand komen is dan ook niet te vergelijken met prutswerk van echte amateurs.
Hoe de binnenbakken zijn gevormd is het geenszins hoekig oid,het loopt waar het moet mooi bol mee met de veerpootbak
Reply With Quote
  #563  
Old 18-09-2017, 07:08
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Beetje kansloze reactie Michel , als Wilco zelf al heeft gereageerd en toelichting hierop geeft.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #564  
Old 18-09-2017, 07:40
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Als jij iemand weet die dit doen kan uit 1,5mm staal, zou ik dat graag willen weten

Deze dikte staal is nodig omdat deze delen dragend zijn en komt doordat de motor straks zoals bij de jongere auto's in het chassis komt te hangen. Ik kan je vertellen dat dit werk veel moeilijker is als een Ikea en dat er bewuste keuzes/overwegingen worden gemaakt alvorens ik hier aan begin. Het is op deze foto's nog niet af en er is nog heel veel laswerk te doen in de motorruimte. De motorsteun aan de motorzijde komt ook tegen dit binnenscherm aangelast en het is wel fijn als dit alles stevig is uitgevoerd.

Zou je het woord IKEA aub niet weer willen noemen want krijg hier nogal de rillingen van


is geen afkraken , beslist niet
volg het met veel respect
maar vond het hoekige beetje niet passen met de rest van jou werk
maar snap hem nu
Reply With Quote
  #565  
Old 18-09-2017, 07:45
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Beetje kansloze reactie Michel , als Wilco zelf al heeft gereageerd en toelichting hierop geeft.


hij weet niet hoe veel respect ik heb voor jullie ..Ook jou werk Klaas !
jullie zijn kunstenaars met dit spul
maar zo ik al netjes heb gereageerd op Wilco
is het geen afkraken , en niet wetende dat het 1,5 mm was

Dus laat dat domme maar aan Michel over , wij weten beter
Reply With Quote
  #566  
Old 18-09-2017, 07:45
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Beetje kansloze reactie Michel , als Wilco zelf al heeft gereageerd en toelichting hierop geeft.



Goedemorgen Rallygolf20vt,

Er zit heel wat meer achter waardoor Michel er boos om is

Hij is al fan van het BTCC racen toen de echte races er nog waren met bv de M3's, Alfa's en de Audi's enz, en heeft het er al jaren over dat hij er ook graag van zulke wielbakken in wil hebben. Hij heeft er al heel veel verschillende gezien zowel in het echt als van de foto's en weet dat het bij de meeste auto's op deze zelfde manier gemaakt is. Alleen de auto's waar er grotere aantallen van gemaakt zijn zoals bij de WRC's worden er vaak nieuwe plaatdelen gestanst omdat deze dan financieel uit kunnen, maar bij kleinere aantallen gaat dit gewoon niet.

Het is zelfs zo dat zijn eigen auto de kantelbokken weer in gaan omdat ik deze er ook bij hem in moet gaan maken. Ook krijgt hij een volledig nieuwe body-kit en de wielophanging die hij zal delen met mijn eigen auto.

Het ligt gewoon erg gevoelig bij hem omdat hij het echte (BTCC) race-gebeuren erg hoog heeft zitten












Reply With Quote
  #567  
Old 13-11-2017, 11:21
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Inmiddels wel weer wat aan de auto gewerkt al schiet het nog steeds niet op ivm drukte en een Cursus 3d tekenen (Solid Works) waar ik mee bezig ben in de avonduren

Wel veel vooruitgang geboekt voor wat de ontwikkeling betreft van de wielophanging, maar dat zal gaande weg wel zichtbaar gaan worden.

Omdat ik geen enkele uitbouw-set kan vinden die naar mijn zin is en vooral waar de wielen in gaan passen, want er is niks voor een mk2 die zo ver verlaagt is helaas. Zelf maken is een optie, maar wil ook weer niet een zelfde auto als die van Michel waardoor ik er steeds meer over zit te denken om hem smal te houden en dan door de wielen volledig in de wielkasten te laten zakken zoals bij de oudere STW auto's. Dit geeft wel wat nadelen door de beperkte ruimte voor de wielen waar ik nu max 215x17inch onder kan krijgen ipv breder onder een uitgebouwd versie. Omdat de auto redelijk licht is en 4wd heeft zou dit voldoende moeten zijn, maar word nog over nagedacht

Het balkje waar de benzinetank in hangt moest er nog in en is nu ook af:




















Ook weer wat werk gedaan aan de voorste wielbakken zodat ik binnenkort aan de motorsteunen kan gaan beginnen:

















Ook bezig met de achteras en om te kijken hoe ik met de wielen uit kom omdat de ruimte nogal beperkt is achter aan. Zal moeten gaan zagen, maar wil het wel graag in 1x goed doen



















Deze wielen zijn 17x8 en moet er al veel voor aan gaan passen voor als de auto zo laag word en vooral door de banden (slicks) die er nog omheen moeten van 215x40x17





Reply With Quote
  #568  
Old 13-11-2017, 12:46
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Gaat lekker hier! Volg je een basis cursus? Welk doel heb je straks ermee?
Reply With Quote
  #569  
Old 13-11-2017, 13:34
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild






Schitterende rupsjes!
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #570  
Old 14-11-2017, 08:01
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Gaat lekker hier! Volg je een basis cursus? Welk doel heb je straks ermee?



Hallo van limburg,

Is niet echt een basiscursus, was bijna 6 Jaar lang programmeur/tekenaar voor CNC-machines alvorens ik voor mijzelf begon met DutchBuild en bestaat op 1 Jan ook alweer 10 Jaar Heb altijd getekend met een ander programma als wat ik nu aan het leren ben waardoor ik het tekenen wel begrijp, maar het programma opnieuw moest gaan leren.

Destijds heb ik diversen producten bedacht en gemaakt zoals een set om de Haldex in een Syncro achterbrug te maken en wat nu overal gekopieerd word. Verder nog allerlei andere delen zoals motor en baksteunen en is destijds ook de reden geweest waarvoor ik voor mijzelf ben gaan werken en wil hier weer wat meer mee gaan doen.

Het is de bedoeling om wat te minderen met de project-auto's enz en om straks weer meer met de losse onderdelen/producten bezig te zijn.
Buiten dit om was ik weer toe aan wat scholing want had het idee dat ik vast begon te roesten en vind het een lastig idee om dit werk tot mijn 70e te moeten gaan volhouden. Gezien de ontwikkelingen van de auto's zal ik dit werk echt nog wel lang vol kunnen houden, maar wil mij zelf graag verder ontwikkelen en hier mee kan ik ook door gaan met werken als bv mijn gezondheid mij in de steek laat enz.

Door zelf te kunnen tekenen, kan ik ook weer onderdelen maken en ontwikkelen wat een ander niet kunnen waardoor ik mij ten alle tijden kan onderscheiden van de andere bedrijven

Ben 3 circuit-auto's aan het bouwen en waar ik steeds vast liep met onderdelen die op maat gemaakt moeten worden zoals custom fuseekogels top-mounts en diverse motordelen enz, maar ben ik nu zelf aan het tekenen en we zullen zien wat dit nog meer zal brengen, maar heb weer wat uitdaging en een gevoel dat ik weer vooruit kan

Last edited by DutchBuild : 14-11-2017 at 08:08.
Reply With Quote
  #571  
Old 14-11-2017, 08:06
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Schitterende rupsjes!


Dank je

Ik heb er voor gekozen om alles zo te lassen dat deze ook na het spuiten zichtbaar blijven. Er moet nog heel veel gelast worden in de motorruimte en wil alles op deze manier in het zicht laten
Reply With Quote
  #572  
Old 14-11-2017, 20:20
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

Mooie groei mogelijkheden Wilco, zeker voor de toekomst
en een erg gaaf programma! zelf in Bsolid mogen werken dit is dan het programma
wat het mogelijk maakt hout bewerking te doen op de CNC dit vrij basic in vergelijking met.
maar toch wel de ''toekomst'' mensen die het in de vingers hebben worden er steeds minder

zoals al eerder gezegd benieuwd naar de knopen die je door haakt
zie dat btcc/ stw wel zitten
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #573  
Old 15-11-2017, 08:50
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
Mooie groei mogelijkheden Wilco, zeker voor de toekomst
en een erg gaaf programma! zelf in Bsolid mogen werken dit is dan het programma
wat het mogelijk maakt hout bewerking te doen op de CNC dit vrij basic in vergelijking met.
maar toch wel de ''toekomst'' mensen die het in de vingers hebben worden er steeds minder

zoals al eerder gezegd benieuwd naar de knopen die je door haakt
zie dat btcc/ stw wel zitten


Hoi John,

Omdat ik steeds twijfelde, heb ik maar eens gesproken met iemand die les geeft op het circuit (rijinstructeur) en ook de race-recensies verzorgt en dus ook veel ervaring heeft met verschillende auto's.

Heb alle plussen en minnen op een rijtje gezet en ga voor het btcc/stw
Reply With Quote
  #574  
Old 15-11-2017, 18:14
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default



dat gaat goed komen
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #575  
Old 02-03-2018, 12:40
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by DutchWilco
Dank je

Ik heb er voor gekozen om alles zo te lassen dat deze ook na het spuiten zichtbaar blijven. Er moet nog heel veel gelast worden in de motorruimte en wil alles op deze manier in het zicht laten


Nou die mogen in het zicht blijven hoor
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum