Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 11-02-2013, 09:35
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Goedemorgen,

@Rallye: Ik ben inderdaad al even bezig, maar een hobby mag tijd kosten zeg ik altijd. Je weet zelf ook wel dat dit een hoop geld kost, en de grootste kosten gaan nog komen, denk aan het blok, bak, managementsysteem etc. en ook ik moet flink sparen om alles te kunnen bekostigen.
Hij staat nu al bijna 1 jaar bij Wilco, dus aan de auto zelf heb ik niet veel kunnen doen. Wel onderdelen bij elkaar gezocht en gekocht etc. maar dat spreekt voor zich.
Dat ik de 500pk idd ook ga halen, dat zal ik nog moeten zien, het moet ook betrouwbaar zijn en niet zomaar kapot lopen.


@Wilco: Geen probleem Wilco, jij bent tenslotte ook degene die het blok/bak op gaat bouwen.
Zoals besproken een tijd geleden, zal op advies van Wilco de bak ook aangepast gaan worden.
Wat ik nu wel jammer vind Wilco is dat we halverwege 2012 mijn wensen hebben besproken en op aanraden van jou een 02J 4-motion heb gezocht, en misschien achteraf beter een 02M bak had kunnen nemen???
(Ook de beste (sinterplaat) koppeling gaat dit niet houden en er is volgens mij geen ruimte voor meerdere platen zoals bij een 02M wel past)

Ricardo



Hoi Ricardo,

Ik had liever gehad dat je mij hier even over zou bellen. Wat ik hier vertel was al met jouw overlegd en vertel niks op een forum wat je nog niet weet omdat ik geen discussie met een klant op een forum wil.
Het was de bedoeling dat je niet met het maximale vermogen, maar met wat minder vermogen zou gaan rijden om zo hoge onderhoudskosten te voorkomen. Deze originele bak is goed tot zo'n 420 pk en daarna gaan je tandwielen het niet leuk vinden. Dit heb ik je al verteld en behoord niet nieuw te zijn voor je.
Een 02M is ook niet heilig, want ik had nu een klant waarbij de klinknagels zijn stuk gelopen en het diff door de bak heen is gekomen en dan praat je over een originele motor met 225pk.
Bij jouw moeten de klinknagels vervangen worden en er evt sterkere/rechte tandwielen in en dan gaat het wel goed komen.

Ik heb gereageerd om aan te geven dat het wel goed komt voor wat het vermogen en de techniek etc betreft. 500pk is mogelijk, maar niet verstandig om zo ver te gaan. Een 02M had gekund, maar moesten ook nieuwe motorsteunen en aandrijfassen voor gemaakt worden en het cockpitje zou dan ook niet meer werken ivm km-kabel die niet meer op deze bak past, wat tezamen niet goedkoop is. Voor dit zelfde geld kan je ook een qauife-set in deze 02J laten zetten waardoor je het gewicht lager houd en de overbrenging naar keuze hebt omdat een 02M een erg ongunstige overbrenging heeft voor een motor zoals wat jij wilt.

De koppeling hielt het niet bij mij (650NM) en heb je ook geadviseerd om niet over de 550NM bij zo'n 450 pk te gaan om je materiaal te sparen. Dit is al heeeel erg veel voor een 1.8T motor. Er zijn maar heel weinig mensen die weten hoe veel 450pk in een mk1 is met 4wd en ook jij heb echt nog geen idee hoe veel dit is.
Omdat je er geen verbredingsranden op zet en met wielen en straatbanden gaat rijden die in verhouding te smal zijn om dit vermogen aan te kunnen en je auto erg weinig weegt, zal je ten alle tijden eerder wielspin krijgen dan dat je koppeling er uit zal gaan. Om deze reden is 450PK eigenlijk al veel te veel en zal je al moeten gaan doseren met het vermogen en zal je nooit volgas weg kunnen rijden.

Dit zelfde had ik je al verteld en het lijkt mij dat je wat voorzichtig moet doen met het roepen van hoeveel pk je wilt op een forum waar veel technische mensen op zitten. Het was wat beter geweest om hem 400+ te noemen en dan met bv 450 aan te komen, want de mensen gaan er naar vragen en het zou geen teleurstelling moeten zijn als je dan met maar 450pk aan komt

Ik probeer je te adviseren om je zo latere problemen en (te) hoge kosten te besparen omdat je anders heel veel geld aan onderhoud kwijt zal zijn, wat niet de bedoeling is. Meer is altijd mogelijk, maar het gaat er om dat dit alles wel bij jouw butget zal passen. Alles boven de 300pk is eigenlijk al absurd voor in een mk1 voor straatgebruik op normale banden, ook met 4wd en puur omdat jouw auto straks ook heel erg weinig zal wegen

Last edited by DutchBuild : 11-02-2013 at 10:11.
Reply With Quote
  #22  
Old 11-02-2013, 13:48
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Hoi Ricardo ,

Dat ben ik ook helemaal met je eens kwa kosten en idd daar weet ik alles van met de Rallye.
Alles op zn tijd en het is hobby dus geen haast ermee.
Ik had de GT3076R en daar is het al moeilijk mee vandaar dat ik me afvroeg met een 3071R hoe je dan wel dat vermogen eruit zou krijgen , daar waar ik zelf een hard hoofd in had.
Met welke injectoren ga je rijden ?
Zoals al werd aangegeven het moet natuurlijk ook heel blijven.

Ik ben zeer benieuwd hoe de type 1 zich uiteindelijk op de weg houd met het 4-motion.

Succes met het prachtige project.

Gr , Do
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #23  
Old 11-02-2013, 22:33
timk1's Avatar
timk1 timk1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 435
Default

hallo ricardo
wat voor radiateur gebruik je en hoe hoog en breed is deze ? verder enorm dik project, zeker een die ik blijf volgen. complimenten en succes. groeten tim
__________________
mk1 v6 24v in aanbouw
Reply With Quote
  #24  
Old 11-02-2013, 22:52
MartinW0527 MartinW0527 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 265
Default

Dik project zeg
Maar wat doe je nu zelf precies, het bij elkaar zoeken van het spul en de uiteindelijke montage?
Is niet verkeerd bedoeld, maar ik weet niet helemaal hoe ik het moet zien nu.
Reply With Quote
  #25  
Old 12-02-2013, 00:17
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by MartinW0527
Dik project zeg
Maar wat doe je nu zelf precies, het bij elkaar zoeken van het spul en de uiteindelijke montage?
Is niet verkeerd bedoeld, maar ik weet niet helemaal hoe ik het moet zien nu.


Alvorens jullie gaan denken dat alles uitbesteed word, is dit nu niet het geval en zal Ricardo zo veel mogelijk zelf proberen te doen.

Ik denk dat het allemaal wat duidelijker word als je zijn complete project even doorbladert zoals hij op het andere forum staat. Ik hoop alleen niet dat mij het kwalijk word genomen dat ik jullie in de verleiding breng door hier een linkje te plaatsen naar het andere forum


Linkie

Ik ben maar een kleine schakel in dit geheel, maar was wel een lastig klusje omdat ik dit nog nooit eerder had gedaan (mk1 > 4MOTION). Ook duurde het veel langer dan gepland omdat ik eerst alleen wat moest wijzigen wat uiteindelijk veel meer werd en ik dit in mijn verloren uurtjes zou gaan doen die er niet waren omdat ik steeds heel erg druk ben geweest en nog steeds ben. Nog een paar weken, dan gaat hij weer terug naar Ricardo waar nog veel werk gedaan moet gaan worden.

Last edited by DutchBuild : 12-02-2013 at 01:03.
Reply With Quote
  #26  
Old 12-02-2013, 17:09
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Hoi,

@Wilco: bedankt voor m'n link naar het andere forum!!
Gister hebben we nog even uitgebreid contact gehad, maar tegenover de andere hier zal ik het even uitleggen. Ik ga idd gewoon met mijn 02J bak rijden die aangepast wordt met een qauife-set. Het moet voor mij ook degelijk,veilig en betrouwbaar zijn, en zal de auto ook eerst moeten leren kennen, dus zal eerst met iets minder vermogen gaan beginnen. De wielranden zijn wel verbreed, maar niet extreem. Met wat voor banden ik ga rijden weet ik nog niet, maar in ieder geval legale semi-slicks.

@Rallye: Ik heb jou Rallye idd ook gezien, super apparaat zeg!
Kost inderdaad genoeg, maar goed daar werk ik ook voor.
De precieze setup is nog niet bekend eerlijk gezegd, ik zorg eerst dat de carrosserie grotendeels af komt, (flink sparen) en daarna gaat Wilco de motor voor me maken, maar 1 ding is zeker ook daar zal niet op bezuinigd worden. In de toekomst zal ik vast nog wel een grotere turbo monteren etc. haha

@timmk1: Dit is een radiateur van een ouder type passat en dit zijn de maten 770x320x32 mm.
Staat er 1 op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr

@MartinW0527. Kijk idd even op mijn andere projectpagina, dan zal het heel wat duidelijker worden. Daar heb ik hem vanaf het begin bij gehouden, en zal je ook zien dat ik zelf best wat gedaan heb, en de plannen een aantal keer gewijzigd zijn.

@Wilco: Je bent zeer zeker geen klein deel van de schakel, de 4-motion ombouw is zeker een groot en lastig deel van het project, en de motor/bak die je nog gaat doen!
Hij is in goede handen bij jou, en daar ben ik zeker heel erg blij mee!!! Nog 2 a 3 weken, dan kom ik hem weer lekker ophalen en kan ik zelf verder met het overige laswerk
Reply With Quote
  #27  
Old 12-02-2013, 17:53
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Netjes heren

Ben benieuwd naar het resultaat van jullie samenwerking
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #28  
Old 12-02-2013, 18:08
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Heel dik project Ricardo

Als ik me niet vergis bende gij een maat van Denniske Huijbreghts ? die had me al eens attent gemaakt op jou mega project

Succes met de verdere bouw.
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #29  
Old 12-02-2013, 18:22
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Quote:
Originally Posted by brabomk1g60
Heel dik project Ricardo

Als ik me niet vergis bende gij een maat van Denniske Huijbreghts ? die had me al eens attent gemaakt op jou mega project

Succes met de verdere bouw.


Bedankt man! Ja dat klopt haha, ken ik jou ook of kom je ook uit de buurt??

Ricardo
Reply With Quote
  #30  
Old 12-02-2013, 20:03
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

heel erg dik project! erg benieuwd wat de vorderingen verder nog gaan zijn
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #31  
Old 12-02-2013, 20:22
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Bedankt man! Ja dat klopt haha, ken ik jou ook of kom je ook uit de buurt??

Ricardo


Nee allebei niet , ken Dennis van de bouw toen ie nog beginnend lambal was bij Heijmans .
Doet em mar de groeten van Roy de Boorder
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #32  
Old 13-02-2013, 09:42
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Hahaha oke, ik zal m de groeten doen!

@vdWal thanks man!
Reply With Quote
  #33  
Old 15-02-2013, 16:22
2sneaky bora 2sneaky bora is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 603
Send a message via MSN to 2sneaky bora
Default

Succes met dit mega project. Heel vet. Zitten aardig wat centjes in
__________________
VW POLO 1f 1981 project
VW Touran familie cross
VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily
Reply With Quote
  #34  
Old 15-02-2013, 16:34
johan-k's Avatar
johan-k johan-k is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 488
Default

Erg mooi project
Reply With Quote
  #35  
Old 15-02-2013, 16:36
KaRaKaN's Avatar
KaRaKaN KaRaKaN is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 124
Default

Dik project gozer!!
__________________
Mijn VR6 Turbo MK3
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=103547
Reply With Quote
  #36  
Old 15-02-2013, 18:29
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Thanks mannen! Jaa er zit nu echt al erg veel geld in, maar als hij straks af is dan is het dat dubbel en dwars waard!!!
Reply With Quote
  #37  
Old 15-02-2013, 19:26
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

hobby's kosten geld
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #38  
Old 17-02-2013, 20:46
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Zo net weer wat foto's van Wilco gekregen..
De rolkooi weer een stukje verder, nu nog een kruis achterin, stang tussen de veerpoten en aflassen, en wat kleine dingentjes..

2 maart de auto weer ophalen!!!












Ricardo
Reply With Quote
  #39  
Old 17-02-2013, 20:49
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

nice!

mooi project man,succes verder
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #40  
Old 17-02-2013, 20:49
johan-k's Avatar
johan-k johan-k is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 488
Default

mooi hoor
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum