Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-07-2023, 10:42
BG_Volksforum BG_Volksforum is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2023
Posts: 3
Default Nog te doen

Hoi, nieuw hier, wij hebben een corrado 16V van 1995.

Rijdend gekocht , 2 jaar geleden in onbruik geraakt en nu terug in verkeer gezet na summier onderhoud door een echte merk onafhankelijke garagist waar er altijd oude auto's in de garage staan.

Dus hij rijdt, motor draait netjes , maar toch nog te doen;

airco koelt niet, "onze" gargagist gaat dat bekijken,

servo draait zwaar, denk dat we dat zelf gaan riskeren

stoelverwarming werkt niet, zelf maken,

motorsteunen kregen opmerking in de keuring, das iets voor de garagist,

vering en demping ook eens vernieuwen, doen we zelf,

ik zoek een uitlaatspruitstuk wat meer lucht doorlaat , uitlaat is een 3 inch, inlaatspruitstuk is nu al een ruimere versie, blauwe letters, luchtbox etc alles groter, iemand een idee of een ruimer uitlaatspruitstuk voor een 16V te vinden is?

riem vd alternator is te lang, deze motor heeft 3 riemen en juiste afmetingen kanik nergens vinden, de onderste 2 zijn juist, zelf doen.

suiker onder de motor dus koelwater lekt ergens, garagist denkt dat er een bakeliet stukje ergens vooraan tegen de motor zit wat het probleem is

heeft een scherpe nokkenas, op zich merk je daar niks van, een 16V trekt gewoon niet op tenzij je continu boven de 4500 zit te rijden,

dakhemel half los, buske gekocht zelf doen.

en de lak, manman, veel puttekes, krassen, denk een dagje ergens onderbrengen voor PDR, maar met polijsten gaan we er niet komen, en volledig herspuiten was niet de bedoeling, dus ik wil dat zelf bijwerken, lakken, durf ik dat? Iemand ervaring?

de wagen moet technisch betrouwbaar zijn om de jongste zoon ermee te laten rijden dagelijks, niet om een showroom exemplaar te maken.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-07-2023, 08:56
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Supersprint heeft denk ik wel betere uitlaatspruitstukken met een goede flow (afvoer vd gassen), weet niet of het perse ruimer hoeft te zijn. De riem voor de dynamo is idd beetje een lastige, wat ik zo kan vinden is 9,5 x 630 mm. Dit is voor de uitvoering met ac. Anders touwtje door de poulies dan kom je er ook wel. Succes verder met de 'to do list'.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #3  
Old 14-07-2023, 14:10
BG_Volksforum BG_Volksforum is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2023
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Supersprint heeft denk ik wel betere uitlaatspruitstukken met een goede flow (afvoer vd gassen), weet niet of het perse ruimer hoeft te zijn. De riem voor de dynamo is idd beetje een lastige, wat ik zo kan vinden is 9,5 x 630 mm. Dit is voor de uitvoering met ac. Anders touwtje door de poulies dan kom je er ook wel. Succes verder met de 'to do list'.


hoi, bedankt voor je reactie!!

Ik kan eigenlijk nergens een geode handleiding vinden over de riemen. We hebben een oud Duitstalig handboek waar alle motoren instaan, maar de 16V die wij hebben zit toch weer anders in mekaar als daar beschreven.

Weet iemand waar ik een handboek/beschrijving/foto vd riem opstelling zou kunne vinden?
Reply With Quote
  #4  
Old 21-07-2023, 06:39
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Het is wel een 2.0 toch? Of is er een motorcode bekend? Omdat je aangeeft dat deze afwijkt van de 'normale' 16V. Of mss beter nog, heb je foto's?
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #5  
Old 24-07-2023, 18:42
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Of was het een 9a en ligt er nu een ABF in ofzo?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 24-07-2023, 18:43
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by BG_Volksforum
heeft een scherpe nokkenas, op zich merk je daar niks van, een 16V trekt gewoon niet op tenzij je continu boven de 4500 zit te rijden,



Nou mijn ervaring is toch anders met een 9a motor, maar goed...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum