Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-11-2007, 16:34
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default -spyrock-

Hallo, Ik zit al een aantal maanden op dit forum dus tijd om mij ook eindelijk eens voor te stellen. Mijn naam is Arnaud, ik ben 21 jaar en ik kom uit België (regio rond Brussel). Ik studeer voor Industrieel Ingenieur ,keuzerichting voertuigtechnologie (laatste jaar nu).
Een paar maand geleden kocht ik mijn eerste auto en het is geworden....een Golf MKII GTI 16V uit '88. Kleur is helios blauw (lA5Y) en er zit een KR in.

De auto is motorisch volledig origineel en ik hoop in de toekomst (als het geld er is) een volledige revisie te kunnen doen en het blok dan wat op te drijven (nokkenassen,spaghetti + andere uitlaatlijn, uitboren naar 1900, kop bewerken,...) met als doel een 160Pk of meer.

Qua looks is hij ook volledig origineel op de achterlichten na die van een edition one komen, een jamex sportstuurtje, een zelf gemaakte pookknop en de overtrokken standaard GTI stoelen(gekocht van Fabian-GTI).














Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2007, 16:35
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Bijna meteen na aankoop heb ik besloten een aantal dingen te vervangen. Nieuwe draagarmen,stuurstangen +hoezen, schijven, blokken, stabistangrubbers, remslangen, remklauwen gereviseerd en gespoten.
Ook heb ik aan de linkerkant een wiellager vervangen en de fusee dan maar een nieuw zwart kleurtje meegegeven.


Wat Nieuwe spullen:




fusee herspoten + nieuwe lager:



remmen:



Revisie rechtervoorkant:




Zo dit was een samenvatting van de dingen die ik tot nu toe heb gedaan sinds de aankoop een paar maand terug.
Verder heb ik een nieuwe startmotor geplaatst, andere alternator en nieuwe batterij.
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2007, 18:05
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

Welkom!
Mooie GTI
leuke motorplannen, maar heb je verder ook nog plannen met het uiterlijk?
iig veel plezier ervan!
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2007, 18:23
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

ik denk eraan er volgend jaar een schroefset onder te monteren om hem wat omlaag te krijgen , heel laag word het allessinds niet...een cm of 5. Ook wil ik volgend jaar een paar mooie velgen kopen die het jaren '80 gevoel in zich hebben maar toch wat dikker en dieper als mijn standaard BBS RM. ik dacht aan Lenso BSX aangezien deze niet duur zijn maar toch leuk staan. Tips zijn altijd welkom.


fototje van vandaag:


Last edited by -spyrock- : 15-11-2007 at 19:02.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2007, 20:04
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik heb een 87er KR met dezelfde kleur. Die achterlichten zijn gewoon GTI achterlichten en zeker niet specifiek EO achterlichten...

Maar een mooie basis voor goede plannen lijkt me zo!
Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2007, 20:30
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Ah ok, kdacht dat alleen een edition one donkere achterlichten had. Maakt niet uit..zolang ze op mijn auto staan
Reply With Quote
  #7  
Old 20-11-2007, 00:55
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Hoi Arnaud, welkom en mooie auto en al goed bezig

Ook hier een zelfde exemlaar ('88) qua kleur en KR blok en ook dezelfde achterlichten

Grtx,
Joop.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #8  
Old 20-11-2007, 13:43
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Thanks, doe mijn best

Ik heb trouwens eergisteren een set 2ehands 16" Borbet B velgen gekocht (7,5J). Prijs was 250€ incl. Continental banden dus valt mee aangezien je deze Borbet's niet zo veel tegen komt.
De velgen zijn in slechte staat qua lak dus ik ga ze proberen helemaal te ontlakken, herspuiten, boorden polijsten en nieuwe VW centercaps inwerken.


Reply With Quote
  #9  
Old 20-11-2007, 17:27
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Thanks, doe mijn best

Ik heb trouwens eergisteren een set 2ehands 16" Borbet B velgen gekocht (7,5J). Prijs was 250€ incl. Continental banden dus valt mee aangezien je deze Borbet's niet zo veel tegen komt.
De velgen zijn in slechte staat qua lak dus ik ga ze proberen helemaal te ontlakken, herspuiten, boorden polijsten en nieuwe VW centercaps inwerken.


Leuke velgjes. Breng je zu in originele staat (1 kleur) of tweekleurig?
Mijn velgen hebben ondertussen nogal wat stoeprand schade (beetje zoals ik bij jouw nieuwe ook op de rand zag).
Denk dat ik ze weer glad ga maken en dan even wegbreng om te powdercoaten. Ik moet nog even checken wat het kost (bedrijf zit hier vlak achter).

De huidige coating heeft ook wat haarscheurtjes bij mij en op de velg LV loopt hij daardoor zachtjes "leeg", zakt in twee weekjes van 2.4bar naar 2.2 terwijl de anderen wel mooi op spanning blijven. Nieuw ventiel er in gezet maar in de waterbak bleek het via de haarscheurtjes in de coating te komen. Velg zelf is dus gewoon goed maar de lak niet meer.
Zijn deze velgen:



Kun je meteen de achterlichten zien, dezelfde als bij jou dus

Op m'n andere set (hier nog op m'n vorige ride) heb ik in de centrecaps Wolfsburg logo's gezet, staat ook wel strak

__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily

Last edited by J_Fix : 20-11-2007 at 17:29. Reason: tekst aangepast
Reply With Quote
  #10  
Old 20-11-2007, 18:46
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Mooie 16v heb je daar, en die velgen staan er ook mooi op!

Wat je kan doen is de banden eraf halen en de velgen een uur of twee in een bak met ontstopper leggen (heb gelezen dat dat zeer goed werkt), dat vreet normaal gezien al het lakwerk eraf zonder de velg te beschadigen. Dan schuur je ze wat proper en laten poedercoaten. Zo ga ik het ook proberen.
Ik ga ook nog de binnen en het kleine buitenrandje polijsten, alleen weet ik niet goed of ik dat best doe na of voor het poedercoaten aangezien de velgen bij het coaten in een oven van 200° moeten en die gepoliste boord dan misschien helemaal gaat verkleuren. Iemand raad hoe ik best tewerk ga?

Mag ik ook nog even een foto van de achterkant van je auto zoals hierboven maar dan de ander kant, zodat ik even je nieuwe einddemper kan zien.
Reply With Quote
  #11  
Old 20-11-2007, 18:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

mooie auto zeg!! heerlijk
Reply With Quote
  #12  
Old 20-11-2007, 19:55
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Mooie 16v heb je daar, en die velgen staan er ook mooi op!


Dank je. Is 17inch met 205/40 ZR rondom van Pirelli. Kleven lekker
Had 'm graag wat lager gezet maar ik kan niet te veel lager meer helaas, veel drempels hier en met sturen bij inrijden van de woonerven (inrit stoepjes) pikt ie nu al net de voorscherm randen.

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Wat je kan doen is de banden eraf halen en de velgen een uur of twee in een bak met ontstopper leggen (heb gelezen dat dat zeer goed werkt), dat vreet normaal gezien al het lakwerk eraf zonder de velg te beschadigen. Dan schuur je ze wat proper en laten poedercoaten. Zo ga ik het ook proberen.
Ik ga ook nog de binnen en het kleine buitenrandje polijsten, alleen weet ik niet goed of ik dat best doe na of voor het poedercoaten aangezien de velgen bij het coaten in een oven van 200° moeten en die gepoliste boord dan misschien helemaal gaat verkleuren. Iemand raad hoe ik best tewerk ga?


Daar zat ik ook wat mee qua bijwerken van de velg randen. Hier en daar zit er een wat diepere dut in maar ik denk dat plamuren met vloeibaar metaal niet echt blijft zitten bij het coaten. Mocht je wat horen dan hou ik me aanbevolen. Ik ga binnenkort bij die coating jongens langs en als hun tips hebben meld ik 't wel even hier.

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Mag ik ook nog even een foto van de achterkant van je auto zoals hierboven maar dan de ander kant, zodat ik even je nieuwe einddemper kan zien.


die had ik vandaag net gepost in in deze thread. Ik kon er ook nog wat maken van schuin voor af aan (zie onder) en ik wilde er nog wat extra maken van de achterkant maar de camera kapte er mee (accu-pack van dat ding is nu echt op).

Komende weken moet ik even driftig alles nalopen want hij gaat de 4de december voor de APK (hoeft de 19de pas). M'n handrem bleef steeds hangen door de hendels op de klauwen dus ik moet de achterklauwen nog vervangen voordien (heb ik al liggen) incl. leidingen/slangen achter en eigenlijk de remkrachtverdeler maar ik krijg dat ding en de leidingen er op niet los tot op heden Ding zit volledig vastgeroest en werkt qua inveren dus eigenlijk ook nooit omdat ie zo stug op z'n poten staat

Nou ja, de keurmeester is ook VW fanaat en heeft o.a. ook m'n bak gereviseerd en lukt het mij niet dan mag hij de remkrachtverdeler er uit halen


__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #13  
Old 21-11-2007, 16:23
Fabian_GTI's Avatar
Fabian_GTI Fabian_GTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 484
Send a message via MSN to Fabian_GTI
Default

Hey Arnaud !

Nette wagen heb je daar man, stoelen bevallen nog wel een beetje ?
Groetjes
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 21-11-2007, 17:02
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Prachtig ding!! Precies zoals ik mijn Heliosblauwe Golf II ook wil hebben!
Reply With Quote
  #15  
Old 21-11-2007, 18:26
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

@fabian: Stoelen bevallen heel goed, ze zijn de 600km rijden zeker waard!

@ berrychello: Op een paar details en de motor na heb je eigenlijk dezelfde als mij. Dus rode lijntjes op de bumpers, iets lager die voorkant en andere velgen en je hebt je wens ongeveer. De jouwe ziet er in ieder geval ook nog in topstaat uit.
Reply With Quote
  #16  
Old 21-11-2007, 23:28
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Arnaud, ik zag net op 1 van je eerste foto's dat je de achterwisser nog rechtop hebt staan. Laat je die zo? Of leg je hem nog plat zoal ik bij de mijne heb gedaan (zie foto boven)?

Ik vond het zelf vrij storend dat hij rechtop stond vandaar m'n vraag.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #17  
Old 22-11-2007, 00:32
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Euhm heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht, hoe doe ik zoiets? Als ik naar jou auto kijkt is de uiterste stand van mijn wisser dus eigenlijk de beginstand van jou wisser?
Reply With Quote
  #18  
Old 22-11-2007, 00:39
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Quote:
@ berrychello: Op een paar details en de motor na heb je eigenlijk dezelfde als mij. Dus rode lijntjes op de bumpers, iets lager die voorkant en andere velgen en je hebt je wens ongeveer. De jouwe ziet er in ieder geval ook nog in topstaat uit.

Dankje! Alleen om het totaalplaatje compleet te maken mis ik nog dat blok he!
Reply With Quote
  #19  
Old 22-11-2007, 01:17
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Gun jezelf en die mooie MKII dan een 16V of G60 blok
Reply With Quote
  #20  
Old 22-11-2007, 02:44
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Gun jezelf en die mooie MKII dan een 16V of G60 blok


Of een leuke combi van die twee?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum