Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-03-2014, 22:49
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default VW Golf V GT 2.0TDI 170pk

Beste,

Een maat van me heeft vandaag een downpipe gekocht voor zijn Golf met zo een speciale retour leiding, en met nog wat andere buisjes erop.
Lijkt ongeveer op dit model


Waarvoor dienen deze buisjes op de turbo aansluiting?
En kan je de 200pk bereiken met grotere downpipe en uitlaat?
zonder te chippen.

Gr
Reply With Quote
  #2  
Old 20-03-2014, 19:57
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Denk dat er momenteel nog een roetfilter op die golf zit ??
Dan kun je volgens mij niet eens zo'n downpipe monteren zonder het roelfilter weg te laten schrijven.

30pk winst door alleen een grotere downpipe en uitlaat is denk ik wel erg ruim gegokt, denk dat je daar maar een fractie van krijgt. Zeker als je je hem niet laat chippen.

Zou zelf beginnen met een andere chip en indien je nog andere dingen doet zeker een chip op maat nemen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 20-03-2014, 23:23
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Als je em laat chippen zit je al rond de 200pk, een vriend van me heeft dezelfde ook gechipt, 205pk loopt lekker!
__________________
2003 Bmw e39 530D
Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser
Golf MK3 GTI -> Ringtool

Follow me on facebook MW Photography
Instagram VamossDetailing
Reply With Quote
  #4  
Old 23-03-2014, 17:32
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Deze modellen hebben echt een heel leuk koppel gevoel. 350nm is merkbaar.
Jep dat ging ie sowiezo doen, de roetfilter uit de software uitschrijven.
is stage 1 chip wel veilig? gewoon naar de 200pk - 420nm.
Meer moet dat Golfje ook niet hebben, met een kmstand van 134.xxx

Rookt wel aardig blauw koudestart stationair, is een model van 2006, GT TDI.
GTI stoelen W-drive, Golf 6 navigatie...
Leuk Golfje, deze hebben een zichtbare uitlaat, de meeste hebben een onzichtbare einddemper die naar onder richt onder de bumper verwerkt.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-03-2014, 23:11
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

stage 1 chip?? Als je een andere downpipe installeert is een chip op maat denk ik wel de noodzaak.

Bij de betere tuner wordt vaak wel wat meer aangepast, bv egr wegschrijven en startcorrectie.

Als een motor goed onderhouden is zou het geen probleem moeten zijn, maar 134000 bij een 8 jaar oude diesel is meestal ook niet echt geloofwaardig hier in nederland.
Maar dat kan echter wel zo zijn, maar er zijn maar weinig mensen die een dure diesel kopen om 17000 km per jaar te rijden.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #6  
Old 24-03-2014, 13:47
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Bij het chippen heb je verschillende stage's heb ik me laten leren door een chipper.
Is een lage kmstand, maar de Golf heeft in die periode toch wel veel problemen gehad.
Voorbije weekend laten uitlezen, veel meldingen binnen gekregen onder andere ; Magneetklep,kortsluiting zetelverwarming, kachelmotor rechts defect...

De Golf was ook 1 week weg bij een monteur die de turbo heeft gedemonteerd en weg gebracht heeft voor een test als deze nog goed was, aangezien de Golf volgens m'n maatje vermogenverlies had.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-03-2014, 22:31
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Ilker
Bij het chippen heb je verschillende stage's heb ik me laten leren door een chipper.
Is een lage kmstand, maar de Golf heeft in die periode toch wel veel problemen gehad.
Voorbije weekend laten uitlezen, veel meldingen binnen gekregen onder andere ; Magneetklep,kortsluiting zetelverwarming, kachelmotor rechts defect...

De Golf was ook 1 week weg bij een monteur die de turbo heeft gedemonteerd en weg gebracht heeft voor een test als deze nog goed was, aangezien de Golf volgens m'n maatje vermogenverlies had.


Stages zijn iets wat de tuner zelf bedacht heeft
Meestal komt er bij iedere stap wat extra op zoals bijvoorbeeld een andere turbo, intercooler, etc. (de chip is dan aan die opties aangepast)

Als je dus iets monteert waarbij geen rekening, klopt de chip dus niet.

Waarom turbo weg brengen om te testen, een goede monteur kan de regeling van de turbo ook gewoon op de wagen controleren
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 24-03-2014 at 22:35.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-03-2014, 13:20
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

De turbo was weg gebracht bij een revisie bedrijf die turbo's nacheckt, die monteur zelf kon dat niet.
Ook werd er een soort afblaas geluid ontdekt als je gas heeft, eerst dachten we dat het een turbo leiding was die los zat, maar de Golf heeft nog zijn pk's (voel je ook), maar volgens een chipper komt dat door een leiding van de intercooler die gescheurd is en daar door lucht verliest, wat hij daar stond te brabbelen verstond ik geen r**t van.
Volgens mij werkt een intercooler met een soort koelvloeistof en geen lucht
Reply With Quote
  #9  
Old 25-03-2014, 18:20
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Een intercooler werkt met lucht

Slangen scheuren wel vaker, ook zie je soms dat de intercooler zelf open barst op de verbinding tussen metaal en kunstof.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #10  
Old 25-03-2014, 21:31
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Daarmee misschien dat we dat luchtverliezende lawaai horen bij het optrekken
Zal et em ens gaan zeggen.
btw de downpipe wordt deze week eronder geplaatst.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-03-2014, 22:04
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

De downpipe is van het merk Miltek, voor de rest is de gehele uitlaat nog origineel.
Heel mooi roffel op lage toeren.
Er treed zich inderdaad een probleem op, slaat op noodloop, trekt nie meer op.
Op de 3de versnelling vanaf 3000rpm stottert de Golf, en de gloeibougies controlelamp gaat aan, waarbij ook op de boordcomputer (Engine Fault,Garage) er op komt te staan.

Een chipper die dat na z'n uren nog doet is em nu aant uitlezen en gaat de roetfilter deleten, is moeilijker dan ik dacht, hij heeft 2 pogingen gedaan, lukte niet.
Volgens hem heeft een BMN motor een Siemens pomp, en de andere Golf 5's een Bosch pomp.
Reply With Quote
  #12  
Old 30-03-2014, 09:44
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Wou nog even melden dat het probleem een groten deels opgelost is.
De Golf is uit de noodloop verdwenen, kwam door een turboleiding die los zat + de roetfilter die nog niet uit de software verwijderd was (volgens een kenner die dat even bekeken had)
De turbo was dus ook niet in werking te samen met de noodloop.
Het gegrom is iets minder geworden maar nu hoor je via de einddemper terug de fluitende spool up geluidje

Alleen wat er nog aan scheelt is dat de Golf pas tegen de 3000 rpm full power begint te geven, de verdachte is een n75 klep zei een chipper.
de LMM is nog goed.

Groetjes
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum