Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 18-05-2013, 20:22
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Quote:
Originally Posted by mk2d
Ja en maak je over een eventuele olielekkage aan de koppakking niet te veel zorgen want er is geen simpeler motortje om aan te werken, onderdelen kosten een drol en 2 a 3 uurtjes sleutelen en hij zit erin.

Verder een hartstikke leuk ding voor dat geld



Meen je dat nou?,,,is het zo makkelijk?
Ik zat al te denken om een blokje reserve te leggen voor het geval dat
Maar zo te zien is de kop goed want er zit geen olie in de kv en ook geen keiharde slangen
Papiertje boven de vuldop in kleppendeksel gehouden en beweegt IETS maar niet erg veel
Alleen na het stuk heen met 130 140 km/u lekt hij iets op de vuldop van de kleppendeksel ,,, volgens mij niets schokkends toch???
Reply With Quote
  #22  
Old 18-05-2013, 21:46
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Maak van je T3 een camper.
Reply With Quote
  #23  
Old 18-05-2013, 21:50
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Het is echt heel eenvoudig, probleem wat zich met deze motoren voordoet is dat er op de hoek van de kop een oliekanaal zit welke wordt afgedicht door een rubber in de koppakking, deze gaat na verloop van tijd lekken naar buiten toe op de dynamo.

Je ziet hier in principe niets van in de kvs of de slangen omdat hij naar buiten lekt!
Reply With Quote
  #24  
Old 18-05-2013, 22:07
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Maak van je T3 een camper.


Denk dat dat onmogenlijk is met een doka,,,dan moet ik er een caravan opschroeven
En wat verzinnen die hufters dan daar na weer?
Ik heb geen vertrouwen meer in de politiek ,,, ALLES wordt je afgenomen
dankzij dat stelletje zoutzakken in Den Haag is Brussel de baas en die wil onze welvaard (als je daar nog van kan spreken) nivelleren met het zuiden
zodat ze daar door kunnen gaan met hun siésta
En Wij maar werken voor 10% van ons eigenlijke loon
Reply With Quote
  #25  
Old 18-05-2013, 22:12
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Quote:
Originally Posted by mk2d
Het is echt heel eenvoudig, probleem wat zich met deze motoren voordoet is dat er op de hoek van de kop een oliekanaal zit welke wordt afgedicht door een rubber in de koppakking, deze gaat na verloop van tijd lekken naar buiten toe op de dynamo.

Je ziet hier in principe niets van in de kvs of de slangen omdat hij naar buiten lekt!


Nou dan zou ik olie moeten zien buiten op het blok,,,en buiten een beetje bij de dop kleppendeksel zie ik nog niets,,,,geweldig toch?
Mocht het wel gaan gebeuren weet ik wie ik om raad moet vragen

Trouwens de distributie mag wel vervangen de spanrol maakt geluid en ik wil dan beter het hele zooitje dan maar gelijk doen

Weet jij er een topic (liefst met foto's) ergens?
Waar je wat moet zetten en hoe ed,,,,,,,heb 0 ervaring en wil het graag leren
Reply With Quote
  #26  
Old 18-05-2013, 23:07
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Spanrol heeft ie niet, dat gaat met de waterpomp als ik het goed heb. Mocht je dat willen doen, dan kom je gewoon bij mij langs, laat ik je dat doen en dan kan je dat gewoon zelf
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #27  
Old 18-05-2013, 23:16
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Spannen idd dmv de waterpomp. Onder op tijd zeyten en boven op tijd zetten. Nieuwe waterpomp monteren nieuwe snaar erom leggen. En hij kan weer ff mee. Leuk klusje en makkelijk te doen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #28  
Old 18-05-2013, 23:18
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Dan heb jij een goed torretje .

Deze motoren hebben geen spanrol vd distributie maar de riem span je door middel van de waterpomp te draaien (excentrisch).

Het beste is om meteen even de waterpomp te vervangen omdat als je de nieuwe riem gaat spannen deze vaak gaat lekken omdat deze al jaren op zn plaats zit, ook zit hier uiteraard een lager en afdichting in en deze hebben ook geen eeuwig leven.

A kwaliteit setje met riem en pomp kost tussen de 55 en 65 euro.

Vervangen gaat als volgt

Motor draaien tot de krukaspoelie onder op het ot merkteken staat
Distributie deksel demonteren en checken of de nokkenaspoelie ook correspondeert met het ot merkteken op de achterliggende kap.

Zo ja demonteer je krukaspoelie, riem en waterpomp (koelvloeistof even aftappen)
Riem eraf en oude waterpomp eraf

Nieuwe pomp monteren met vet aan de afdichtring en boutjes handvast aandraaien.

Monteer de riem over de tandriempoelies onderaan beginnen, dan over waterpomp en daarna over de nokkenaspoelie.

Draai de waterpomp om de riem te spannen tot deze ongeveer een vierde to t een half slag draaibaar is tussen duim en wijsvinger.

Zet waterpomp vast, draai de motor 2x 360 graden en voel of er niks raakt en controleer weer of de merktekens overeen komen.(wel met de hand niet met de startmotor)

Als alles klopt monteer je het distributiedeksel de krukaspoelie en de v snaar en vul dan de koelvloeistof.

Last edited by mk2d : 18-05-2013 at 23:34.
Reply With Quote
  #29  
Old 18-05-2013, 23:30
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Volgens mij zit johan1982mk1 vlak bij jou, doe het lekker een keer samen met hem dan kun je het in het vervolg toch zelf!
Reply With Quote
  #30  
Old 18-05-2013, 23:47
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by mk2d
Volgens mij zit johan1982mk1 vlak bij jou, doe het lekker een keer samen met hem dan kun je het in het vervolg toch zelf!


__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #31  
Old 19-05-2013, 00:35
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
en waarom geen 1.6diesel of GTD? zijn een heel pak zuiniger. hoge km standen boeien niet, die blokken gaan toch niet kapot.

ik kocht de mijne 3jaar terug aan 200€ bij een VW/audi garage. zit je natuurlijk met die o zo mooie wegenbelasting van NL nu.

als een benzine zo een 1:15doet, dan kost die 10€ aan benzine per 100km
als je een diesel hebt die 1:25 doet, dan kost die 5,2€ per 100km.

op 20 000km ben je toch al 1000€ armer met een benzinewagen. vermoed dat daarvoor de belasting al is betaald.
een diesel heeft ook geen last van slechte carburators, injectiesystemen, vacuumlekken, ontstekingsproblemen...

ik tank letterlijk 20euro diesel per week ( kost 1,30 per liter) ik kom daar een volle week mee toe, stadsgebruik en soms snelwegen op 130km/h of meer.
ongeloofelijk zuinig die JP 54pk blokken!
En ik rij al 11000km met mijn olie en filters etc.. heb wel de indruk dat ie olie en wat koelvloeistof verbruikt, maar ach motorblok is 25jaar oud

Last edited by Ludomk2 : 19-05-2013 at 00:38.
Reply With Quote
  #32  
Old 19-05-2013, 01:03
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Quote:
Originally Posted by mk2d
Volgens mij zit johan1982mk1 vlak bij jou, doe het lekker een keer samen met hem dan kun je het in het vervolg toch zelf!


Nouuuu,,,,tussen johan en mij zit toch nog wel een beetje asfalt heur!
Johan woont in het noorden en ik zit (aan de grens) in het zuiden,,,,Klundert is daarmee vergeleken ook HÉÉL dichtbij
Maar in ieder geval bedankt voor je duidelijke uitleg en kan me er al wel iets van een verbeelding van maken
En johan jij natuurlijk ook hé?
Maar k'denk toch dat ik dat aanbod van Joram (audi1981) maar met bijde handen aan ga pakken
Alleen omdat hij geen spanrol blijkt te hebben moet ik toch nog eens gaan luisteren waar die herrie dan vandaan komt want de vorige eigenaar had gezegt dat de pomp vorig jaar vernieuwd is,,,,oh ooooh
Reply With Quote
  #33  
Old 19-05-2013, 01:14
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Quote:
Originally Posted by Ludomk2
ik tank letterlijk 20euro diesel per week ( kost 1,30 per liter) ik kom daar een volle week mee toe, stadsgebruik en soms snelwegen op 130km/h of meer.
ongeloofelijk zuinig die JP 54pk blokken!
En ik rij al 11000km met mijn olie en filters etc.. heb wel de indruk dat ie olie en wat koelvloeistof verbruikt, maar ach motorblok is 25jaar oud


En maar lachen om dien zuinige/gierige ollanders en zelf 1 op 25 rijden ha ha
Ja dat ze zeer zuinig zijn ben ik helemaal met je eens maar ik rij lang niet de benodigde kilometers om er mee uit te komen als/wanneer er wegenbelasting over betaald moet worden,en 1 of 2 keer per maand naar Rotjeknoir gaat dat ook niet echt recht trekken,,,ik weet niet wat ze precies wegen maar dat het er in hakt per maand staat wel vast

Last edited by T3 fan : 19-05-2013 at 01:19.
Reply With Quote
  #34  
Old 19-05-2013, 07:20
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

denk dat een golf 2 diesel over de 900kg weegt (920,970, weet het niet meer).

ik heb je een mooi voorbeeld gegeven hé, als je 20 000km op een jaar doet, spaar je 1000€ brandstof uit. dus als de belasting meer is, dan ben je beter met je benzine.
k vind het ook absurd wat de overheid bij jullie heeft gedaan. door LPG aan te pakken ga je binnenkort geen enkele amerikaan meer zien rondtuffen bij jullie. en door nu die diesels ook aan te pakken, zullen al die golfjes ook verdwijnen.

maar t ergste van al, die wet is er om die mercedes diesels weg te krijgen, tja, dan pakken die dieselrijders toch gewoon een mercedes van 40jaar, die zijn er ook, en ook in diesels. de veroorzakers wordt nu ff uitgesteld, de hobbyrijders krijgen de volle laag daar. want de volle wegenbelasting betalen voor een auto die pakweg 5000km rijd op een jaar, dat hebben de hobbyrijders er ook niet voor nodig.

voor de rest mooie golf, de goeie 'harde' zijn zeker nog te vinden hoor. die golfkes zijn gewoon immens goed gebouwd.
toen ik mijn firmawagen kwijt was 3jaar terug, moest ik een oude wagen hebben (liefst belastingsvrij), oerdegelijke dieselmotor, onderdelen makkelijk te vinden, en dan nog zuinig erbij.

ik ben ford rijder tot en met, maar ford viel af op roest, en zuinigheid.
schiet maar 1 auto meer over en dat is golf 2. zelf de golf 3 roest veel sneller dan een 2 en rijd ook zo zuinig niet
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #35  
Old 19-05-2013, 08:42
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default


als je iets dichterbij had gewoond hadden we je auto zo ff omhoog kunnen zetten en had je wel ff mee kunnen kijken.
maar zoals bovengenoemd het zit logisch inelkaar met merktekens anders dan bij die franse brut en mocht je er niet uitkomen kan je altijd hier posten of een pb tje sturen. .
Idd wel de waterpomp mee vervangen en let op de vertanding op de distributieriem. Er zijn midellen met rechte vertanding en met afgeronde vertanding. Deze kan je niet doorelkaar gebruiken.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #36  
Old 19-05-2013, 08:42
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Dat herrie maken. Piepen/fluiten whatever, komt door de riem die te strak staat.
Koud lijkt de speling voldoende maar warm zet het blok uit en staat de riem ineens erg strak. dat laat het waterpomp lagertje je dus weten.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #37  
Old 19-05-2013, 08:43
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Oh ja idd das verkeerd gelezen, johan komt uit friesland das een stukkie sturen.

Je bent van harte welkom in Klundert anders hoor mocht je hulp nodig hebben geef maar een gil

het lawaai wat je hoort is dan hoogstwaarschijnlijk toch je waterpomp of je dynamo. er zit namelijk verder niks aan die kant.
Reply With Quote
  #38  
Old 19-05-2013, 08:46
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Ik heb trouwens misschien nog wel zon setje liggen zou ik ff moeten kijken, zo ja mag het voor weing weg.
Reply With Quote
  #39  
Old 19-05-2013, 08:56
Migor Migor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 28
Default

Quote:
Originally Posted by mk2d
A kwaliteit setje met riem en pomp kost tussen de 55 en 65 euro.


Waar haal je dat dan? Moet namelijk ook mijn koppakking vervangen maar een nieuwe waterpomp koste mij al 125 euro.
Reply With Quote
  #40  
Old 19-05-2013, 09:00
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Ik heb zelf een 'rekening' bij een automaterialenzaak maar als je dat niet hebt kun je ook bij boelm online bestellen. Of bij mister Auto. Goede ervaring met beide. Boelm is ook zeer vlot met versturen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum