Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-01-2024, 14:59
BramR BramR is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2024
Posts: 1
Default Extra achteruitrijverlichting Caddy 6

Hallo,

Voor een buurjongen van mij wil ik extra achteruitrijverlichting op zijn Caddy bouwen.

Ik heb 2 15watt led lampen onder de Caddy gemaakt en wilde dit aansluiten op de 13 polige stekker die al aanwezig.

Dit leek mij veruit de makkelijkste oplossing, aangezien de bedrading er al lag, aansluiten en klaar zou je zeggen.

Nou dat bleek toch anders te gaan na de lampen te hebben aangesloten gebeurde er niks met inschakelen.

Gecheckt dat de plus en min goed om zaten, en dat was allemaal het geval.
Gemeten op de achteruit pool van de stekker en daar was een spanning van 0,4 volt te meten.

Ik denk dat zal een meet spanning zijn om te kijken of er een last is aangesloten. Aangezien leds pas overslaan bij 0,7 volt ziet die de last niet en schakelt de Caddy de lampen niet in.

Dit heb ik geprobeerd te overbruggen door een aanhanger aan te sluiten op de stekker. Deze aanhanger had allemaal gloeilampen.
En jawel, alle verlichting ging branden, inclusief de extra achteruit rij lampen.

Om dit dus klaar te maken had ik bedacht dus een vermogens weerstand parallel over de lampen te zetten.

Dit bleek niet te werken. De weerstand zat netjes aangesloten maar de lampen gingen niet branden. Met de aanhanger er aan wel weer.

Na wat verder testen leek het er op dat het nodig was dat de Caddy ook een stroom meette door de dag verlichting van de aanhanger.

Daar ook een vermogensweerstand voor geplaatst.
Maar weer geen resultaat en met de aanhanger aangesloten branden ze wel weer.

Ergens zie ik iets over het hoofd.

Mijn vraag is:
Is er iemand die een idee heeft wanneer de achteruit rij verlichting op de 13polige stekker van de Caddy wordt ingeschakeld?

Voorwaarden die ik zelf heb gevonden:
- Belasting op de achteruitrijverlichting pin op de 13 polige stekker
- Belasting op 1 van de 2 dagrijverlichtingen pinnen op de 13 polige stekker
- Achteruitversnelling ingeschakeld (natuurlijk)

Ik snap dat ik nu ook gewoon van voren een kabel kan trekken, en dan net kan maken wat ik wil.

Maar ik wil graag weten wat ik nu over het hoofd zie.


Groeten

Bram

PS
Ik ben nieuw hier, dus als dit in een verkeerde categorie staat of iets dergelijks dan hoor ik het graag
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum