Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-12-2005, 23:45
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default carbs op een polo 2f

hoi,

ik probeer het nog een keertje:

ik ben van plan om mijn polo 2f te voorzien van een motorblok met carbs. het moet een 1.3 blokje worden, ben aan het rondkijken voor een NZ of 3f blok (waarom? geen id, NZ is veel op slopen te vinden voor eventuele onderdelen, de 3f heeft standaard 75 pk, mooie basis lijkt me)
heb al carbs besteld via ebay en wel cbr 600 carbs.

maar wat moet ik nu allemaal aanpassen/verananderen om dat blok goed werkend te krijgen?

benzinedruk, de druk die de pomp leverd is te hoog heb ik begrepen, kan ik de pomp bij de achteras gewoon weglaten en is de opvoerpomp in de tank dan voldoende? of moet ik een (dure) benzinedruk regelaar kopen?

er moet een inlaatspruitstuk gemaakt worden, dat krijg ik wel geregeld, maar er moeten vanaf 2 cilinders een pijpje komen voor de vacuum ontstekings vervroeger? en hoe zit dat met een 3f blok? die heeft een computergestuurde ontsteking heb ik begrepen? moet er nog meer van of in het inlaatspruitstuk?

de computer die normaal de injectie van het blok regelt kan de prullebak in, blijft verder alles werken? denk aan toerenteller en temperatuur meter?
wat doe ik met de sensoren die voor de computer bedoeld zijn? kunnen die gewoon blijven zitten?

ik heb nu een 1.0 blok, moet ik aandrijfassen vervangen? zo ja van welke donorauto? passen die zo in mijn veerpoten (exacte naam weet ik niet) ik heb al g40 remmerij aan de vooras.

carbs hebben een choke lijkt me, waar laat ik dat kabeltje? zijn er polo 2f's met standaard een choke zodat ik daar het syteem van kan overnemen?

dan nog even over kelken, ik heb al begrepen dat de lengte van eventuele kelken de vermogentoename bij hoge of lage toeren bepalen? waar haal ik die kelken? (motorzaak lijkt me) welke lengte is het beste bij een 1300'tje?

vergeet ik dingen?
ik hoop op wat nuttige antwoorden, ben maar student wil dus veel zelf doen in verband met de kosten, carbs heb ik dus al besteld, spruitstuk komt ook wel goed, nu nog een blok, pakkingen en wat klein spul lijkt me.. het hoeft ook niet binnen een week klaar te zijn.


dus kom maar op!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum