Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 16-01-2004, 02:10
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Europese koplamp heeft geen geintegreerd knipperlicht.

Wat bedeoel je precies met koplamppot? De bult aan de binnenkant van het scherm waar de lamp in valt? Die zit gewoon aan het scherm vast.

Lange achterklep zijn er nog wel redelijk wat van,de voorklep is iets lastiger.Bij mijn weten is het achterpaneel idd. anders.

Treeplanken durf ik niets over te zeggen! Heeft misschien iets met de lengte van de voorschermen te maken of de bevestigingsgaten in de schermen zijn anders.Ik weet het niet.

Van welk jaar is jouw Kever? Heeft hij al fuseekogels?,want dan kom je nooit zo makkelijk laag als wanneer je fuseestukken hebt met fuseepennen.

Verlagen van de as is vrij simpel.In het midden van de as zit een bout die de torsieplaten op zijn plek houd.Er zit daar in het midden een soort bus in de as waar de platen in geschoven worden.Nou kun je naast die bus de as doorslijpen ,het complete zooitje verdraaien en weer vast lassen. Of je zet er gelijk stelplaatjes op.Kun je de hoogte veranderen.In dat geval moet je een sleuf slijpen in de as zodat je borgbout van de torsieplaten kan verdraaien.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #22  
Old 16-01-2004, 02:19
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,878
Default

Klets het er wel even tussen....

-De Europeese liggende koplamp, heeft die ook een geintegreerd knipperlicht? Als ik of USA of Euro liggend monteer in nieuwe pre'67 spatborden, moet ik dan ook een 'koplamp pot' hebben of zitten ze los in het spatbord geschroefd?

Volgens mij zitten de koplamppotten al in die schermen, zou zelfs kunnen dat de gaten voor de bedrading nog wel gemaakt moeten wroden weet ik zo niet....

-Ik wil naar een lange motorkap, moet ik dan ook het achterpaneel vervangen (omdat het slot lager komt)? Lange motorkap is nog wel te vinden?

Ja achterpaneel moet vervangen en jahoor lange motorkleppen zijn er bij bossen te vinden...

-Wat is het verschil tussen pre'66 en post'66 treeplanken? Zie op paruzzi dat de bestelnummers anders zijn

Dat is de breedte van de sierstrip die erop zit, uit mijn hoofd zijn die van 66 en daarvoor 33 milimeter en die van daarna 18 maar daar kan ik naast zitten, tis in iedergeval wel de breedte van die dingen.


-Hoe verlaag je de voorkant? Zie dingen als verlaagde voorassen regelmatig voorbij komen enzo?

Je kunt je voorkant op meerdere manier verlagen:
* Rasterplaten op je as lassen zo maak je em verstelbaar, persoonlijk vind ik dit een van de mooiste opties.
* Adjusters ertussen lassen, maar dan moet je je as doormidden halen om ze er tussen te lassen. Is dan ook verstelbaar.
* Je as doormidden halen en de bevestigingen een slag draaien, dan heb je een niet verstelbare vooras (hoeveel voor hoeveel weet ik zo niet.)
* Airride kit monteren, redelijk duur maar wel een optie die tegenwoordig aardig in opkomst is.
* Verlaagde spindles monteren, ook een heel mooie optie omdat zo je as hetzelfde blijft alleen het ophangpunt van je wielen zit hoger dus komt je koets naar beneden... je hoeft weinig te veranderen op die manier. tis wel een van de duuredere oplossingen.

ZIjn nog een paar opties denk ik, ben zelf ook bezig met een systeem maar daarover misschien later meer..

Groeten en succes met je kevert,

Michel

P.S. Ik ben stiekum wel heeeeeee eeeeeeeeeeeeeeel jaloers op die cosmics!!!!!!!!!!! GRRRRR ;-) Dan maar opzoek naar een setje GB's...
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #23  
Old 16-01-2004, 02:34
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

KIJK!

Nooit geweten!

Dat is de breedte van de sierstrip die erop zit, uit mijn hoofd zijn die van 66 en daarvoor 33 milimeter en die van daarna 18 maar daar kan ik naast zitten, tis in iedergeval wel de breedte van die dingen.


Op het moment dat Waxie fuseekogels heeft,heb je speciale dure kogels nodig waarvan de pen extreem schuin kan staan.Dit gebreurt ook op het moment dat je de auto verlaagt,maar doordat de kom te klein is gaat de pen van de kogel tegen de kom aanliggen.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #24  
Old 16-01-2004, 06:50
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

Quote:
P.S. Ik ben stiekum wel heeeeeee eeeeeeeeeeeeeeel jaloers op die cosmics!!!!!!!!!!! GRRRRR Dan maar opzoek naar een setje GB's...

Hahaaha, je had ze van me kunnen kopen Mich !
Achteraf had ikze zelf ook graag gehouden voor onder de kubel, errug mooi als die zwart en laag is !
Maarja...........
Over de koplamp, zit inderdaad een knipperlicht in ja,
zie oranje bolletje onderin de koplamp




Treeplankenverhaal klopt, verlaag verhaal ook.
Maar:
Met een lange achterklep is het niet noodzakelijk om een ander acherpaneel er in te zetten.
Ja kan op de plek van de sluiting gewoon een U-vormig beugeltje monteren waar de sluiting achter haakt...zo hebben wij het zelf ook jaren gedaan.....
Voorklep in weze het zelfde verhaal......heb zelf wel zoiets, voorklep moet goed sluiten, als dat ding los komt tijdens het rijden zie je geen F*CK meer
En als je een achterklep zoekt.....ik heb er nog 6 hangen !
bouwjaren '58 - '66
__________________
www.volksaddiction.nl


'52 split (my girl's slammed daily)
'55 oval (almost done)
'72 VW 181 (resto)
'91 golf I cabrio
'00 new beetle highline
Reply With Quote
  #25  
Old 16-01-2004, 08:47
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ik zoek een achterklep

Ik zag op paruzzi achterpanelen voor pre 67 en dat kost 3x niks. Moet toch een ander achterpaneel in want deze is met een zaag bewerkt Is het paneel gelast of gebout?

Mijn kever is van 68 dus als ik het goed heb het eerste jaar met de fuseekogel vooras

Amerikaanse koplampen lijkt me dus het mooiste vanwege de geintegreerde knipperlichten (wil ze van het spatbord afhebben), de prijs en vanwege de montage van std H4 lampen (kruiskoplampen etc zijn dus zo te monteren!).

PS ik ga hem morgen halen
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #26  
Old 16-01-2004, 08:49
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ohja, lange voorklep heb ik volgens mij al? Of niet?

__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #27  
Old 16-01-2004, 11:57
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Het lijkt er wel op zo te zien.

Volgens mij heeft een pré 67 Kever alleen geen luchtroosters in de klep zitten bij het VW embleem.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #28  
Old 16-01-2004, 13:21
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

Klopt wouter !
Er zijn geen lange kleppen met roosters, EN bij een lange klep past de kentekenplaat nooit ONDER de klep op de bandenbak, want de klep loopt tot onderaan door.......



Over de fusees dat klopt, je hebt fusees ipv bundbolzen.....
is op zich niet zo erg, alleen kan je niet maximaal omlaag, omdat je anders met inveren op het eind van je fusees terecht komt !
Achterpanelen zitten gelast, maar met een beetje handigheid kan je m er ook inbouten......
Hele mooie optie, als je blok er dan nog eens uitmoet rij je m er zo uit vanachter !
En als je een klepje zoekt...kom maar een x kijken!
GreetZ
leon
__________________
www.volksaddiction.nl


'52 split (my girl's slammed daily)
'55 oval (almost done)
'72 VW 181 (resto)
'91 golf I cabrio
'00 new beetle highline
Reply With Quote
  #29  
Old 17-01-2004, 20:11
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Zooo, vandaag de Kever opgehaald. Hij doet het prima! Even de zwaar verrotte treeplanken eraf gesloopt en alle roestplekken even dik in de primer gezet.

Eerste teleurstelling: bij nadere inspectie blijkt de motor een 1300 te zijn. GRRRR @ vorige eigenaar dus. Wel dualport heads.

Meteen plaatwerk besteld bij De Boxer (tilburg): 2x voorscherm oud model, 2x achterscherm, treeplanken, achterpaneel oud model, 2x usa koplamp, 2x oud model achterlicht.
Verder wil ik graag Leon aanspreken op een lange motorkap, zoek ik nog 2 harde deuren en een lange kofferklep (die laatste wordt duur, dat weet ik).

Vooras: zit de denken over wat ik hiermee doe. Of zelf verlagen, of een Puma as? Ik wil ook graag versmallen, zijn er ook verlaagde EN versmalde Puma assen in de handel?

Bedankt voor alle hulp tot nu toe! Sneltrein cursus Kever-expert
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #30  
Old 17-01-2004, 20:55
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

Narrowed beam assen liggen bij www.gekgewordenkever.nl
Reken wel op 500 euro voor een as, en dan moet je de stuurstangen en alle andere shit aanpassen !!
Veel suc6 met ombouwen in ieder geval !
GreetZ
__________________
www.volksaddiction.nl


'52 split (my girl's slammed daily)
'55 oval (almost done)
'72 VW 181 (resto)
'91 golf I cabrio
'00 new beetle highline
Reply With Quote
  #31  
Old 18-01-2004, 12:53
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

auw, das duur!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #32  
Old 18-01-2004, 17:29
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

je hebt nu een heel ander autosegment betreden stijn
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #33  
Old 18-01-2004, 17:35
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

zeker wat narowed beam betreft.
een normaal voorasje heb ik nog wel liggen voor 50 euro.
Paar adjusters ertussen voor 30,- en je bent voor 80 euro verlaagd.
tis maar net wat je wilt !
__________________
www.volksaddiction.nl


'52 split (my girl's slammed daily)
'55 oval (almost done)
'72 VW 181 (resto)
'91 golf I cabrio
'00 new beetle highline
Reply With Quote
  #34  
Old 18-01-2004, 19:57
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Waxie,hoe handig ben je?

Ik wil wel uitleggen hoe je een as moet versmallen.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #35  
Old 18-01-2004, 21:06
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ik val wel in de klasse vrij handig (mag ik verwijzen naar o.a. Transporter 1.9L 16V turbo?). Ik heb even snel een 'versmalling' aangehoord van Ron van deboxer.nl maar om heel de procedure in tekst te hebben lijkt me geweldig.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #36  
Old 18-01-2004, 21:26
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Ok,als je de as hebt zitten er torsie platen in.Dit zie je vanzelf op het moment dat de as uit elkaar haalt.Op de uiteindes zitten inwendindige conische gaten waar je borgbouten van je draagarmen invallen.
Je moet dus meten hoever de torsieplaten naar buiten steken en goed meten waar de gaten zitten!


Je slijpt je schokbrekerstorens van de torsiebuizen af en dan haal je aan beide kanten een stuk van de pijpen af! Je kan tot 4,5inch verdeeld over de twee kanten gaan,dus voor de duidelijkheid maximaal 2,25inch per kant.4,5inch versmallen is echt radicaal!!!!Dit moet je boven en onder doen.

Daarna las je je schokbreker torens er weer tegen aan en kunnen de veerplaten er weer in!
Nu zijn je veerplaten alleen veel te lang en dus moet je deze afslijpen en nieuwe conische gaten erin maken.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #37  
Old 18-01-2004, 21:59
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Aha, alles goed te doen behalve conische gaten maken Tnx Wout, Leon kan ik bij jou een keer een voorasje komen halen en een lange motorkap?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #38  
Old 18-01-2004, 22:11
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Nou ja moeilijk,het is precisie werk en je hebt een dure conische boor nodig.

Ik moet het ook nog gaan proberen,maar het moet eerst weer eens wat beter weer worden..
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #39  
Old 18-01-2004, 22:19
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Precies...
Op mijn vorige werk hadden ze een mooie conische frees, die kan ik tegen die tijd vast gebruiken!

2e as regelen en ik ga er aan beginnen. stuurstangen moeten btw ook verkort worden?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #40  
Old 18-01-2004, 22:22
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Ja ,uiteraard! Het enige wat ik niet weet is of je met fuseekogels ook maximaal 4,5inch kan versmallen als met een as waar fusee`s met fusee pennen op zitten.

Misschien kan Ron je dat vertellen,ik zou het echt niet weten.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum