Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-10-2017, 21:15
Stieve Stieve is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 11
Default Turbodruk probleem

Goedenavond iedereen ,

Heb hier een golf 2 gtd staan met een 1.9 td aaz blokje in .
Bij rijden mis ik vermogen , en voel de turbodruk niet ..
nu is de actuator rechtstreeks aangesloten op een onderdruk darm van de vacuümpomp , waarbij bij het starten direct de actuator wordt open getrokken ..
Zelf vindt ik geen magneet ventiel voor de aansturing .
Iemand eventueel een vacuüm schema ?
Of een elektrisch schema voor de aansturing van het magneet ventiel voor er tussen te zetten ?

Mvg
Reply With Quote
  #2  
Old 24-10-2017, 17:18
Stieve Stieve is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 11
Default

Hallo ,

Niemand die weet hoe de turbo aangestuurd wordt of waar het electro ventiel zijn voeding vandaan haalt om open te gaan ?
Reply With Quote
  #3  
Old 24-10-2017, 17:51
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Kan me persoonlijk niet herinneren dat er elektrische draden naar de turbo van de AAZ lopen.

Dacht dat die turbo werd aangestuurd via drukverschil. Diafragmaklepje met twee darmen aan, het drukverschil tussen die twee darmen regelt de turbo af. Althans, zo herinner ik het me maar het is al weer even geleden dat ik nog een AAZ heb gezien.
Iemand die kan bevestigen?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #4  
Old 24-10-2017, 18:50
Stieve Stieve is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Kan me persoonlijk niet herinneren dat er elektrische draden naar de turbo van de AAZ lopen.

Dacht dat die turbo werd aangestuurd via drukverschil. Diafragmaklepje met twee darmen aan, het drukverschil tussen die twee darmen regelt de turbo af. Althans, zo herinner ik het me maar het is al weer even geleden dat ik nog een AAZ heb gezien.
Iemand die kan bevestigen?


Hallo ,
Er lopen geen elektrische draden naar de turbo , de turbo is rechtstreeks aangesloten op de vacuüm pomp bij deze , waardoor bij starten de wastgate direct open komt te staan ,

Hierbij dacht ik dat de turbo aangestuurd moest worden via een electro ventiel .
Helaas vindt ik niet veel info , en hebben ze de motor er maar snel in gestoken ...

Mvg
Reply With Quote
  #5  
Old 24-10-2017, 23:59
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

een aaz zijn turbodruk word niet aangestuurd van een n75 (elektroventiel waarover jij het hebt). Een aaz is een ouderwetse motor, met een dus ook een ouderwetse turbo die gewoon door zijn eigen druk mechanisch aangestuurd word, niks elektronica. Jij hebt het waarschijnlijk over een tdi of een creatie van een beunhaas natuurlijk .... mischien als je een foto plaatst dat we meer weten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum