Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 16-04-2021, 21:27
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Forum junkie

Zo, weer wat meters gemaakt.

Stuurhuis voor de 2e keer gereviseerd. Op de zuigerstang waren duidelijk weer krassen te zien. Ondanks dat ik alles zo goed mogelijk schoon gemaakt had was er toch rommel blijven zitten in het systeem.

Dus om dat te voorkomen heb ik een nieuw reservoir en een filter tussen de retourleiding geplaatst zodat dit niet nog een keer kan gebeuren. (Duur) lesje geleerd

Achteraf zat er in het oude reservoir toch nog best wel wat rommel verstopt toen ik hem open maakte;

Nieuwe blindklinkmoer in het subframe, een M10 tang was lastig te vinden maar het is uiteindelijk toch gelukt.

De kokers zijn ook weer klaar, aan de binnenkant vol met Valvoline wax, buitenkant vol met bitak. Aan de buitenkant heb ik vantevoren een laag roestpreventie aangebracht. Dit is vloeistof die je op het kaal geborstelde metaal spuit (waar lichte roest zit) en dat vreet zich vervolgens in de roest en lost het op. Schijnt erg goed te werken dus ik dacht laten we het eens proberen.

De zijskirts zijn ook weer mooi gespoten, een deel wat je eigenlijk bijna niet ziet maarja.. details hé

Links was de instaplijst ernstig beschadigd en om een nette te vinden was echt wel een aardige opgave maar het is gelukt.

Ook heb ik een tijdje terug heel toevallig een armsteun gevonden in het onyx grijs, meestal zijn ze een andere kleur maar deze was super netjes (en maar €20). Wel stof dus ik heb het met leer laten bekleden.

Maar bekleders... ik heb er nu 3 of 4 gehad en het is altijd wel iets.. duidelijk de kleur aangegeven, zelfs mijn stoelen nog in het echt laten zien zodat het zeker goed kwam en wat denk je, is hij grijs. Maarja ik ga het zelf wel verven want wordt er een beetje moe van. Spuiten, onderdelen leverancier enz. Heb ik allemaal goede gevonden, maar een goede bekleder vinden blijkt lastig te zijn.

Even de middenconsole bijgetrimt

En wat betreft het boost probleem. Ik heb het even een aantal weken rust gegeven want ik werd er knettergek van. 90° van de chargepipe vervangen voor een nieuwe omdat de oude forge zovaak los is geweest dat hij niet meer afdichtte.

Vervolgens begint de samco aanzuigbuis naar de turbo toe te lekken (wat hij nog nooit gedaan heeft) en krijg ik hem hoe hard ik het ook probeer niet afgedicht. Ik weet dat er geen druk op te staan komt normaliter maar om het boost systeem op lekkage te testen moet ik hem daar op aansluiten.

Er zit ook geen lip op de aansluiting van de turbo dus het is lastig om hem te laten afdichten. Ik ga denk ik een rubber strip in die sleuv leggen en hem daarna vastklemmen. Wellicht helpt dat.

Dus.. even de moed verzamelen om daar weer aan te beginnen

De verlichting van de auto knippert momenteel ook, lichtjes maar toch.. ik heb geen idee wat voor effect dat op mn klopsensoren etc. Heeft dus wil dat eerst opgelost hebben. Dit is waarschijnlijk de spanningsregelaar op de dynamo.

Zucht.. Audi's, soms vraag ik mezelf af waarom ik het mezelf aandoe
- '97 Polo Harlekin
- Batavus blackbuster (ex-daily)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Old 16-04-2021, 22:27
Scully Scully is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by wessel97
Zucht.. Audi's, soms vraag ik mezelf af waarom ik het mezelf aandoe

Moet je nagaan als je een Lancia Delta ofzo had gehad.

Assen: 2.06
Zandvoort: 2.08
Meppen: 1.22
Reply With Quote
Old 17-04-2021, 15:50
wessel97's Avatar
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Scully
Moet je nagaan als je een Lancia Delta ofzo had gehad.

Breng me niet op ideeën...
- '97 Polo Harlekin

Reply With Quote
Old 07-05-2021, 20:17
wessel97's Avatar
Forum junkie

Klein stukje verder weer..

Stuurhuis is nogsteeds dicht! Gelukkig.

Nieuwe spanningsregelaar gemonteerd aangezien die het begeven had. (Ik vraag me achteraf ook af of dit niet wat temaken had met de knock die hij registreerde)

Bosch dynamo die pas een jaar oud is maar vooruit. Kan altijd gebeuren natuurlijk.

Verder de voorste draagarmrubbers vervangen voor camber verstelbare van powerflex. Heb nu eindelijk mijn camber aan beide kanten netjes af kunnen stellen op -1.3

Nu achter nog want die staan op -4,1 verstelbare armen zijn onderweg dus die zijn binnenkort aan de beurt. Dan kan ik eindelijk de auto op de rijhoogte gaan brengen zoals het precies goed is voor mij en nog wat spelen met spacers om de ideale fitment te krijgen.

Ook heb ik het stuurhuisrubber vervangen voor een powerflex black series, helpt misschien net nog wat extra met het sturen.

mijn Febi fusseekogels waren al versleten na 1 jaar. Was ik eigenlijk wel door verrast want normaal gesproken ben ik erg te spreken over febi. Maar goed, nu Meyle eronder gezet (duur, maar dan weet ik tenminste zeker dat het goed is)

De rubbers in de schakelbeugel heb ik ook even vervangen door aluminium bussen. Wist in eerste instantie niet zo goed wat ik ervan moest verwachten maar ben erg blij dat ik het toch gedaan heb. Als je gas loslaat voel je dat gewiebel niet meer in de pook. Zéér waardige upgrade voor weinig geld.

Helaas ook wat minder nieuws, lang geleden is het dak ooit overgespoten (waarschijnlijk vanwege de roest in de dakrails wat nogal vaak voorkomt) en nu sinds afgelopen winter zit er een doffe waas overheen. Heb het geprobeerd om weg te polijsten, waardoor het iets beter werd. Maar niet optimaal dus ik denk dat mn blanke lak aan het hemelen is. Heerlijk, spuitwerk. Daar ben ik al zo dol op.. not

Maargoed, het hoort er allemaal bij.
- '97 Polo Harlekin

Reply With Quote
Old 23-05-2021, 17:20
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic

Lekker bezig geweest hoor!
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote
Old 27-08-2021, 19:09
wessel97's Avatar
Forum junkie

Zo, het is ff stil geweest maar we zijn weer wat verder. De problemen bleven maar aanhouden en ik wist niet meer waar ik het moest zoeken. Dus besloten om het spruitstuk en de turbo te vervangen samen met de brandstofpomp.

En toen kwam ik erachter dat het allemaal niet voor niets was. Serieuze scheur in het spruitstuk bijna helemaal rond. Ook was de pakking tussen turbo en spruitstuk gescheurd.

Turbo zelf ook een lichte scheur (nog niet helemaal door maar dat had niet lang geduurt)

Alles nieuw erop:

Auto loopt 10x beter nu, koude start is beter, trekt harder en loopt over het algemeen gewoon veel rustiger.

Binnenkort naar JD om hem opnieuw af te laten stellen en hopen dat het dan eindelijk goed is.

Wordt vervolgd...
- '97 Polo Harlekin

Reply With Quote
Old 01-09-2021, 05:51
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC

Mooi werk! Zou dit de oorzaak zijn van de onverklaarbare probleempjes die je al een tijd hebt?
Reply With Quote
Old 17-09-2021, 20:05
wessel97's Avatar
Forum junkie

@Tim,

Ik vermoed dat dat het uiteindelijk wel is geweest ja, maar nu is alles nieuw dus als het goed is ook goed

2 weken geleden net na het monteren van de turbo 4,5 uur duitsland in gereden voor een paar ILR Carbon sierlijsten voor de S3. Aangezien de prijs gunstig was en mijn originele lijsten echt vergaan waren ben ik er maar meteen heen gereden en ze opgehaald. Ik moest in het begin ff wennen maar vind het nu erg tof!

En vandaag naar JD geweest. Helaas niet het resultaat waar ik op hoopte, maar gelukkig een paar pk's extra en nu weet ik dat hij ook echt perfect loopt. Martijn van JD gaf ook aan dat de APY over het algemeen wat slechter presteert als de nieuwere AMK/BAM motoren.

Ook heeft hij in gedachte gehouden dat ik er veilig dagelijks mee wil kunnen blijven rijden.

In eerste instantie was ik bang dat ik dadelijk €800 moest afrekenen voor de afstelling maar gelukkig was dat uiteindelijk maar €175 omdat de tune redelijk netjes was.

Hij kon hem wel helemaal opnieuw doen en er dan misschien nog 10 extra pk's uithalen maar dat was voor het geld niet de moeite. Ik kreeg het advies om er bio ethanol bij te gooien, hiermee haal ik die 10 extra pk's ook.

Als ik iets geleerd heb is het wel dat je geen bergen extra vermogen moet verwachten met alle mods zoals uitlaat, intercooler etc.

En een filmpje, vind het jammer dat je niet bij de dyno kunt filmen maar natuurlijk wel begrijpelijk.

https://youtu.be/3SP68HamE4E

Verder ook de remmen terug van de poedercoater. Ik zit nog te wachten op de stickers, de remschijven komen als het goed is volgende week binnen (LTEC) en maandag nog even Pagid remblokken bestellen. Dan in elkaar zetten en dan de nieuwe ankers testen

- '97 Polo Harlekin

Last edited by wessel97 : 17-09-2021 at 20:16.
Reply With Quote
Old 17-09-2021, 20:54
Scully Scully is offline
VW Addict

In welke verhouding moet die Bio-ethanol erbij dan volgens JD? René doet dat ook altijd namelijk.

Assen: 2.06
Zandvoort: 2.08
Meppen: 1.22
Reply With Quote
Old 17-09-2021, 21:26
wessel97's Avatar
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Scully
In welke verhouding moet die Bio-ethanol erbij dan volgens JD? René doet dat ook altijd namelijk.

Martijn zei tegen mij om het 1 op 10 te mengen. Dus 55 liter tank is 5,5 liter bio ethanol. Ik dacht dat dat ook is wat rené doet. Maar zeker weten doe ik het niet
- '97 Polo Harlekin

Reply With Quote
Old 18-09-2021, 15:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by wessel97
Martijn zei tegen mij om het 1 op 10 te mengen. Dus 55 liter tank is 5,5 liter bio ethanol. Ik dacht dat dat ook is wat rené doet. Maar zeker weten doe ik het niet

Zo doe ik het inderdaad altijd. 4 liter bio erin en dan 40 liter octaan 98 erboven op tanken

We hadden al ff contact gehad via de app, maar mooi dat het nu is opgelost..dat je nu met zekerheid een veilige tune hebt icm frisse, nieuwe hardware. Ding kan weer heel wat km`s mee zo!

Last edited by René : 18-09-2021 at 15:20.
Reply With Quote
Old 26-09-2021, 23:10
wessel97's Avatar
Forum junkie

Vandeweek het raammechanisme links vervangen. Een tijdje terug heb ik er al een keer een in gezet van Valeo maar die rammelde, kraakte, liep niet soepel. Dus dat is de laatste keer geweest dat ik ooit een niet origineel raammechanisme erin gezet heb.

Want de originele was wel 2x zo duur, maar gaat soepel naar boven en beneden en geruisloos.

Brembo's zijn ook gemonteerd hij remt weer super.

HEL Remleidingen, 323mm Mtec schijven in combinatie met Pagid RS4-2 remblokken net als achter en ik verlies nu met het remmen eerder grip door de banden dan door de remmen😂

Het enige wat vreemd is, is dat ik voor het monteren al een tijdje last had van een trillend stuur boven de 100km/h (niet met remmen). En nu de nieuwe schijven erop zitten die nog groter zijn dan origineel (312mm ten opzichte van 323mm) is het erger geworden.

Ik zit me dus echt af te vragen of het een kromme naaf is .. maar dan zou hij met remmen ook moeten trillen en dat doet hij niet.

Het zouden ook de spacers nog kunnen zijn maar zonder merk ik geen verschil. En die dikte is niet veranderd dus dat kan niet echt verklaren waarom het nu erger is geworden. Het zijn dezelfde spacers nu als voor de nieuwe remmen.

Verder is zowat alles nieuw dus ik heb geen idee wat het anders nog zou kunnen zijn.
- '97 Polo Harlekin

Reply With Quote
Reply

Posting Rules