Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #521  
Old 29-09-2015, 06:26
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik ben een dikke week geleden in Nieuwegein geweest met mijn Jetta voor het omkeuren van 1.6 benzine naar 1.9 TDI (2001 Seat Cordoba) met mechanische pomp.

Jos was de keurmeester en hij was geschikt en er kon een grapje gemaakt worden. Snel stond ik weer buiten.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #522  
Old 30-09-2015, 20:56
bults bults is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 100
Default

Ik ben vorige week naar Groningen geweest.
Het ging om een 1.5JB naar een 1.8T.
Ze waren mij eerst vergeten (15:15 was de afspraak), dus kwam ik pas om half 5 aan de beurt.
Had wel een aankoopbon maar konden geen motornummer vinden.
Waarschijnlijk omdat het al richting de klok van 5 heeft hij hem er zo door gedrukt.
Alleen een co meting en weging gedaan en geen remmentest (auto was 2 week geleden apk gekeurd). Ook is het aantal decibel naar 95db verhoogd. Ze vonden het er netjes uitzien en geen bijzonderheden. Zolang het er maar netjes uitziet en geen bijzonderheden zijn maak ik me geen zorgen meer.
Reply With Quote
  #523  
Old 24-10-2015, 18:28
josvr6 josvr6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 36
Default

Mag je eigenlijk met de om te keuren auto rijdend naar een keuringstation of moet ie op een aanhanger?
Reply With Quote
  #524  
Old 25-10-2015, 07:29
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Als ie nog gewoon apk heeft en verzekerd is mag je er gewoon mee naar de rdw rijden.
Reply With Quote
  #525  
Old 25-10-2015, 08:13
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Bij de RDW een kortlopend kenteken aanvragen voor de RDW-keuring. Op dit kenteken moet je hem wel verzekeren, maar heb je wel een vrijstelling voor de APK(voor de duur van het kenteken).
Met dit kenteken mag je niet zomaar rondrijden, is puur voor de RDW keuring bedoeld.
Reply With Quote
  #526  
Old 02-12-2015, 10:09
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Afgelopen maandag 30 november ben ik nogmaals naar het RDW keuringsstation gegaan. In juni werd mijn auto afgekeurd in Veldhoven. Dit had te maken met mijn airride en >100% vermogenstoename. Dit werd ook allemaal in het systeem van de RDW gezet.

Vorige week heb ik mijn schroefset gemonteerd en wat zaken verder afgewerkt (chassis notch etc) en heb een afspraak gemaakt in Venlo dit keer. Hier is de auto in een keer goed gekeurd met een lach en compliment.

Fijne mensen in Venlo.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #527  
Old 12-06-2017, 19:36
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ik ben van de week in Schiedam geweest met m'n Jetta 1 uit 1983 die van 55 kw (75 pk) diesel naar 110 kw (150 pk) 20VT ging.
De motorombouw heb ik snel in een maandje tijd gedaan, verder geen apk punten in orde gebracht, gewoon puur de motor er netjes in gehangen.
Keuring is uitstekend verlopen, was een aardige vent die het wel geinig vond allemaal.
CO werd als eerste gemeten, die was met 0,6% keurig binnen de norm (4,5%) dus daar had ik de eerste punten al te pakken.
Toen paste de auto niet boven de put want de carterpan hing veel te laag, dus mocht ik naar de andere kant.
Toen werd er gevraagd om gegevens van de motor, hiervan had ik netjes een bon gemaakt met een kenteken erop van een gesloopte Golf 4 (van google afgehaald) en ik had een motorverklaring van PON van de vorige eigenaar van de motor.
Deze gegevens werden overgenomen en er werden kopies van de bonnen gemaakt. Vooral het kenteken van de zogenaamde donor werd goed gebruikt.
Toen nog even boven de put bekeken, hij vond het allemaal wel best. Nog een opmerking dat ik voor de apk m'n remleidingen even moest opschuren en goed tectieleren.
Hij zag dat ik nieuwe schijven en remblokken had gemonteerd, verder werd er niets over gevraagd. Dit waren gewone 239mm geventileerde remmen van een Golf 1/2 GTI, achter heb ik nog gewoon trommels.
Vervolgens werd hij gewogen en werden alle gegevens ingetikt.
Hij heeft nog even met het vulgewicht van de tank lopen spelen om hem op 948 kg te krijgen
Daarna kreeg ik een hand en mocht ik gaan betalen

Al met al dus super goed verlopen. Geen enkel spannend moment over Lelystad geweest.

Overigens stond hij nog geschorst en met verlopen apk, ik heb m'n verzekering ingelicht dat ik die dag een keuring had en ze hebben hem in voorlopig dekking genomen, als de keuring goed verlopen was gaat hij weer in de normale oldtimer verzekering (diesel werd niet geaccepteerd).
Verder gewoon de afspraak bevestiging van de RDW uitgeprint mocht ik aangehouden worden.
Reply With Quote
  #528  
Old 22-04-2018, 18:48
RobinKr16v RobinKr16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2018
Posts: 4
Default

Ik heb zelf een mk2 1.3 naar 1.8 kr 16v omgebouwd met alles erop en eraan,
Alles netjes ingebouwd en geupgrade wat nodig was (remmen enz)
Het enige is dat ik geen donorgegevens heb van de 16 klepper,
Ik heb wel een kenteken gevonden op internet van een gesloopte golf 2 kr 16v
Zou dat genoeg zijn voor bij RDW keuren?
Ook lees is veel over een PON motorgoedkeuring, heeft iemand daar meer info over of weet waar je zoiets kan aanvragen als dat nodig of handig is voor omkeuren.

Elke tip om de kans groter te maken dat hij goedgekeurd word is welkom.
(De auto zelf is helemaal goed klaargemaakt, alleen herkomst blok is dus onbekend)
Reply With Quote
  #529  
Old 25-05-2018, 12:19
GinoVW GinoVW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 39
Default

Ik ben bezit van een golf Mk2 met een 2.3 v5 erin.
Door de vorige eigenaar gebouws en op kenteken gezet.
Alleen is het zeker dat ze bij het RDW nergens op hebben gelet. Ik denk dat het een maandag ochtend of vrijdag avond is geweest.

Helft van het motorbok miste. Overal electrische draden los. En het subframe voor niet eens vast gedraaid. En dat was eigenlijk nog nieteens alles. Er klopte voor eigenlijk geen reet van en had zo eigenlijk nooit omgekeurd moeten worden,
Vraag me soms echt af hoe ze alles bepalen daar.
Reply With Quote
  #530  
Old 26-05-2018, 19:13
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Quote:
Originally Posted by RobinKr16v
Ik heb zelf een mk2 1.3 naar 1.8 kr 16v omgebouwd met alles erop en eraan,
Alles netjes ingebouwd en geupgrade wat nodig was (remmen enz)
Het enige is dat ik geen donorgegevens heb van de 16 klepper,
Ik heb wel een kenteken gevonden op internet van een gesloopte golf 2 kr 16v
Zou dat genoeg zijn voor bij RDW keuren?
Ook lees is veel over een PON motorgoedkeuring, heeft iemand daar meer info over of weet waar je zoiets kan aanvragen als dat nodig of handig is voor omkeuren.

Elke tip om de kans groter te maken dat hij goedgekeurd word is welkom.
(De auto zelf is helemaal goed klaargemaakt, alleen herkomst blok is dus onbekend)


Je leest hier verhalen dat je alleen een bewijs van herkomt mee hoeft te nemen en dat het blok er netjes en veilig in moet liggen. Waarom zou je zo'n gigantische administratieve omweg willen nemen terwijl dat totaal niet nodig is. Denk ook niet dat PON zit te wachten op dit soort verzoekjes.

Quote:
Originally Posted by GinoVW
Ik ben bezit van een golf Mk2 met een 2.3 v5 erin.
Door de vorige eigenaar gebouws en op kenteken gezet.
Alleen is het zeker dat ze bij het RDW nergens op hebben gelet. Ik denk dat het een maandag ochtend of vrijdag avond is geweest.

Helft van het motorbok miste. Overal electrische draden los. En het subframe voor niet eens vast gedraaid. En dat was eigenlijk nog nieteens alles. Er klopte voor eigenlijk geen reet van en had zo eigenlijk nooit omgekeurd moeten worden,
Vraag me soms echt af hoe ze alles bepalen daar.



Wie zegt dat dit tijdens de omkeuring zo was dan? Als het er eenmaal inhangt blaft er geen haan meer naar.
Apart dat je gelijk zo'n conclusie trekt en het vel van iedereen bij de RDW over de neus trekt.
Reply With Quote
  #531  
Old 08-11-2018, 10:26
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ik heb vorig jaar contact gehad met een keurmeester van RDW Groningen ivm geen historie aanwezig bij mijn 1.8T. Ik kon dus niet aantonen wat de afkomst was. Zijn antwoord: Dan zal je hem nooit op kenteken krijgen en mocht je het wel kunnen aantonen, dan stuur ik je door naar Lelystad, want 225pk in een Golfje 2 is veel te extreem.

Goed....lekker dan als je na 9 jaar eindelijk je project "af" hebt...

Uiteindelijk na een lange zoektocht naar de afkomst van mijn blok weer terecht gekomen bij iemand van kantoor bij RDW Groningen...zijn antwoord: als motornummer goed leesbaar is en er niet aan geklooid is, even een verklaring op papier zetten dat je geen afkomst kan aantonen en die inleveren bij de keuring. Mocht RDW dan toch twijfels hebben, zoeken zij het verder uit of het een gestolen blok is o.i.d.

Dat was geregeld dus...en heel anders dan de keurmeester aangaf.

Ik heb toen een afspraak gemaakt in Heerenveen, ivm de goede recensies hier op het forum. Geen moeilijk gedoe, vlekkeloos de keuring doorstaan met complimenten van de keurmeester. Zo kan het dus ook....ipv meteen roepen dat ie naar lelystad moet zonder dat je de auto hebt gezien.
Reply With Quote
  #532  
Old 09-11-2018, 07:22
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Gisteren met de Jetta (orgineel 1.5 jb aut) naar Elsloo geweest om te keuren naar een 1.6 td JR handbak. Keurmeester was zeer aardig en ze vinden het zelfs leuk af en toe zo'n oldtimer tussendoor! Heb ook geen afkomst kunnen aantonen van de motor (deze zat er al in toen ik de Jetta kocht). Maar was verder geen probleem.

De Jetta C gaat nu door het leven als een Jetta Diesel

Ahja foto'tje is altijd wel leuk ter illustratie


Reply With Quote
  #533  
Old 09-11-2018, 18:18
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 546
Default

Ik heb eens een vraagje : ik weet een G60 golf 2 te staan in België deze is 7 jaar geleden gekocht en uitgevoerd uit Nederland naar Belgie. Alle kenteken/uitvoer gegevens zijn nog aanwezig, en zelfs gravering in het glas na het Nederlands kenteken is er nog. Mijn vraag zou ik deze kunnen terug invoeren na Nederland met oud kenteken behoud??
__________________
My Golf is my image

Last edited by Stefan2 : 09-11-2018 at 18:20.
Reply With Quote
  #534  
Old 09-11-2018, 18:54
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by Stefan2
Ik heb eens een vraagje : ik weet een G60 golf 2 te staan in België deze is 7 jaar geleden gekocht en uitgevoerd uit Nederland naar Belgie. Alle kenteken/uitvoer gegevens zijn nog aanwezig, en zelfs gravering in het glas na het Nederlands kenteken is er nog. Mijn vraag zou ik deze kunnen terug invoeren na Nederland met oud kenteken behoud??



Ja, krijgt gewoon oud kenteken terug.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #535  
Old 18-11-2018, 13:10
mkI1976 mkI1976 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 40
Default

http://www.oldtimernederland.nl/ind...?class=kenteken


hier heb ik mijn oude kenteken weer weten te verkrijgen, mss heb jij er ook iets aan

groeten martijn
Reply With Quote
  #536  
Old 18-11-2018, 15:21
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by mkI1976
De link werkt niet (404).
Reply With Quote
  #537  
Old 30-07-2019, 17:47
VAG”79 VAG”79 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2019
Posts: 16
Default

Maar als je nou een 16v, 1.8T of G60 in je oude golfje stopt wat origineel een 1.5 of 1.0 is bijv..
Wat is dan de nieuwe tekst op je kenteken?
Kan je dan gewoon Golf 1 GTI 16v laten plaatsen of bepalen ze dat bij het rdw?
Reply With Quote
  #538  
Old 30-07-2019, 18:42
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Naar wat ik begrepen heb heb je daar een beetje invloed op bij een omkeuring. Zo zal dat ook meer zijn bij het ene keurstation dan bij het andere.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #539  
Old 30-07-2019, 20:28
VAG”79 VAG”79 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2019
Posts: 16
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Naar wat ik begrepen heb heb je daar een beetje invloed op bij een omkeuring. Zo zal dat ook meer zijn bij het ene keurstation dan bij het andere.



Ok, zou wel mooi zijn.
Als je dan toch heel de wagen als GTI bouwt, dan staat het ook op het kenteken.
Reply With Quote
  #540  
Old 30-07-2019, 20:59
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Verwacht maar niet dat je een 1.1 of wat dan ook kunt ombouwen en laten herkeuren als GTI. Mijn auto is ook her gekeurd van 1.1 naar 1.8 als handelsbenaming staat er nu gewoon GOLF. Vorig jaar de jetta ook her gekeurd van 1.5 JB naar 1.6 TD en daar staat als handelsbenaming nog Jetta C. Je kunt het natuurlijk altijd proberen maar denk dat de kans erg klein is. Succes!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum