Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-10-2011, 15:33
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default Vacuumvervroeger webers

Op mijn 16V KR heb ik webers opgebouwd. Een tijdje terug naar BCCP geweest voor afstellen. Alles loopt prima, trekt goed, slaat niet af.....

Die man vertelde me dat die vacuumvervroeger op zo'n motor geen nut heeft en dus beter af kon doppen omdat deze tegen werkt met de onstekingstijdstip. Dit heb ik dus gedaan. Nu houdt mijn Golf in toeren (vanaf 4500-5000 toeren) aardig in. Klopt dit als dit afgedopt moet worden? Want wordt niet voor niets gebruikt bij 16V op webers.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-10-2011, 17:57
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

huh?

ff terug naar BCCP lijkt me, want je vacuum heb je echt wel nodig hoor met webers. Je kunt je ontstekingstijdstip ook weer iets verplaatsen (in de buurt van 14 graden) maar dan zal je motor bij het starten erg moeilijk rond gaan.

Je heb zonder vacuum totaal geen vervroegingscurve en dit rijdt niet prettig als je veel op toeren gaat rijden.

Misschien dat jij de "verkeerde" Webers heb waar de vacuumaansluiting niet voor de gasklep zit, waardoor de motor op stationeer toeren teveel vacuum hebt en bij iets geopende gasklep dat het vacuum een dip krijgt en dat je dan puur op je centrifugaal vervroeging rijdt. (correct me if i'm wrong)


Ik had dit "probleem" ook en ben dan ook overgestapt op een programmeerbare ECU waar ikzelf een ontstekingscurve kan programmeren.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-10-2011, 20:09
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

De vacuumaansluiting heb ik aan de inlaat zitten. Deze loopt naar de rembekrachtiger en vlak bij de inlaat heb ik een T stuk gemaakt zodat er ook 1 naar de vacuumvervroeger kan lopen. Deze heb ik nu afgedopt.

Stationair zit de motor nu op 8 graden voorontsteking. Zat ook te denken aan een programeerbare onsteking. Had die man het ook over. Is via de laptop de onstekingskromme te programeren.

Die onsteking die er nu op zit heb ik gekocht bij Bolku. Deze monteert hij ook altijd op 16V weber motoren.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-10-2011, 20:40
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Heb je je vacuum ontrokken van 1 inlaatbuis? En heeft jou ontsteking wel een centrifugaalvervroeging? Als ie dat niet heeft dan moet je wel ff weer die vacuum weer aansluiten.

Ik heb de motor eerst op een peugeot ontsteking gehad met vacuumvervroeger maar dit ging in de hogere toeren ook veel te arm draaien (heb een lambdasonde met air/fuel-ratio meter gemonteerd) en dit is dus echt niet gezond voor het blokje.

De rembekrachtiger had ik in een vroeg stadium al elektrisch gemaakt omdat deze het vacuum ook in de war schopte, op het moment dat ik remde en weer plotseling gas wilde geven viel de motor eerst dood, dit kon ook nog liggen aan die peugeot ontsteking maar ik wilde geen problemen meer dus maar gekozen voor een programmeerbare ontsteking.
Reply With Quote
  #5  
Old 16-10-2011, 20:46
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Ik heb de vacuum idd van 1 inlaatbuis. Certifugaalvervroeger weet ik zo niet. Zover ik weet komt deze onsteking van een oud type Seat af.

Dit is de onsteking die ik er op heb:




De inlaat met aan de zijkant dus de vacuumaansluiting:


Reply With Quote
  #6  
Old 16-10-2011, 20:59
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

je weet dat je bij webers blijft afstellen als het weer drastisch veranderd?

Die Seat ontsteking komt van een door porsche ontwikkeld injectie gedeelte
volgens mij, daar heb ik ook een tijd naar gezocht want die zouden zeer geschikt
zijn voor dit soort ombouw projecten.

Als ik jou was zou ik toch even met BCCP contact op nemen en informeren over het verschijnsel, misschien dat er iets mis is met een sproeier (kan loszitten). Je hebt het tenslotte daar af laten stellen, en het is 1 en al weber als je daar binnen komt
Reply With Quote
  #7  
Old 16-10-2011, 21:06
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Ik ben daar toen de hele dag geweest. Hij heeft de motor goed afgesteld, alleen op toeren hielt ie in. Hij kon er zo ook geen verklaring voor geven. Beste was een andere onsteking (programeerbaar). Maar de motor kon toch nog niet op vermogen afgesteld worden omdat de motor nieuw was en maar een paar km gelopen had. Had met een afgesproken zodra de motor ca 1000 km heeft gelopen weer een afspraak te maken en dan de motor op vermogen af te stellen.

Maar was benieuwd hoe dat met de vacuumvervroeger zat dus vandaar dit topic
Reply With Quote
  #8  
Old 16-10-2011, 21:18
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

aha, dan zou je het ook nog in je timing van je nokkenassen kunnen zoeken. Als daar een verschil inzit dan krijg je ook verliezen. Dit is niet direct waarneembaar met een ontstekingslamp
Reply With Quote
  #9  
Old 16-10-2011, 21:34
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Mijn nokkenassen komen bij Emming weg. Ik heb daar ook een verstelbare poeli op laten persen aan kettingkant. Ook zitten er merkpunten op de nokkenassen om deze op tijd te zetten. Alles staat uiteraard netjes op tijd. De nokkenassen verdenkt ik er niet van. Eerder de ontsteking en met name de vacuumvervroeger. Vandaar dit topic
Reply With Quote
  #10  
Old 17-10-2011, 05:57
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

je zou ook de standaard 16v ontsteking kunnen proberen die werkt zonder vacuum omdat het vacuum gedeelte, en dus de curve, door de computergeregeld wordt.

Je krijgt dan sowieso problemen met zwaar starten maar de motor moet normaal op toeren komen als je in de buurt van 12 tot 14 graden voorontsteking bent.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-10-2011, 06:38
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Golf staat nu in de winterstalling. Na de winter wil ik eens kijken wat ik ga doen. Denk dat het dan een programeerbare ontsteking wordt. Als ik dat heb moet de ontsteking goed zijn
Reply With Quote
  #12  
Old 17-10-2011, 16:49
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

ik heb m lopen op de orginele 16v (kr) verdeler en daarachter een MSD 6AL-programmable, super makkelijk te programmeren
Reply With Quote
  #13  
Old 17-10-2011, 19:04
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Heb je de webers laten reviseren of nieuw gekocht?

Een kennis van mij werkt veel met webers, en ook afstellen. Volgens hem moet je of nieuwe webers kopen of laten reviseren, anders krijg je het spul nooit goed aan het lopen. Kost wat, maar dan heb je ook wat
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #14  
Old 17-10-2011, 19:27
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Weet dat het wat kost. Heb ze nieuw gekocht
Reply With Quote
  #15  
Old 18-10-2011, 17:46
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Oke

Dan kun je dat in iedergeval uitsluiten. Opzoek naar een goede ontsteking dan

succes
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #16  
Old 18-10-2011, 18:26
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Dat komt wel goed. Kijken we na de winter wel ff weer
Reply With Quote
  #17  
Old 04-09-2020, 06:48
kevin-mk2-1989 kevin-mk2-1989 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 2
Default

Ik weet dat dit topic al enkele jaren oud is maar is het probleem dan opgelost en hoe?

Mvg
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum