Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 07-11-2005, 22:31
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

megasquirt injectiesysteem hoor je ook wel eens wat van, ik weet niet of het was is maar denk doe eens een gooi. Hier de link: http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #22  
Old 07-11-2005, 22:33
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

of gewoon een digifant van g60 laten herschrijven ,net zo goed
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #23  
Old 08-11-2005, 18:21
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by JeeWee
megasquirt injectiesysteem hoor je ook wel eens wat van, ik weet niet of het was is maar denk doe eens een gooi. Hier de link: http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html



dank je jeewee,
zit zelf ook te denken aan ms2 maar omdat ik verder nog niets heb throttle bodies of gasklep huis dacht ik ik vraag eerst wat meer info via het forum.
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #24  
Old 09-11-2005, 17:07
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by Dean
Michael, met welke nokkenas wil je gaan rijden? Ik ben nu bijna mijn eigen 2.4 klaar en wil in de toekomst ook een turbo gaan monteren. Ik ben nu een Schleicher 324 graden.



hallo Dean,
ik rijd nu ook met een 324schleicher ben aan het rondkijken voor iets wat meer turbovriendelijk is maar ben er nog niet uit.
ik wil sowieso de compressie verlagen naar ogeveer 8,5:1

ik zag dat jou blok klaar hangt om proef te draaien ben benieuwd.

michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #25  
Old 09-11-2005, 19:58
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

jaja, ok, waarschijnlijk heb je het ms forum ook al gelezen, hier ook lui aanwezig met turbo kevers: http://www.msefi.com/viewforum.php?f=63

Verder DTA waar beetspeed je veel over kan vertellen, maar de garaghouder bij ons in het dorp rijdt in de cross in de sprinterklasse (zeer profesionele aangelegenheid) met een halltech injectiesysteem op een Audi DTM motor, dat voldeed beter dan DTA was zijn ervaring?! Ik weet er in elk geval verder niks van, alleen dat hij meervoudig kampioen in zijn klasse is, dat is ook wat waard.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #26  
Old 11-11-2005, 12:45
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by michael86
hallo Dean,
ik rijd nu ook met een 324schleicher ben aan het rondkijken voor iets wat meer turbovriendelijk is maar ben er nog niet uit.
ik wil sowieso de compressie verlagen naar ogeveer 8,5:1

ik zag dat jou blok klaar hangt om proef te draaien ben benieuwd.

michael


Hey die Michael,

Had jij niet ooit zo'n onderschrift van "stop dreaming, start building"of zoiets?

ik zag gisteren bij De Boxer je blok nog niet liggen

Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #27  
Old 11-11-2005, 18:08
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

ja jr hebt gelijk fahrvergnugen,
maar zoals je waarschijnlijk hebt gezien heb ik weer vorderingen gemaakt met "het projekt".
nog een paar weken lassen en slijpen en dan kan ik gaan vertinnen en plamuren.Wil toch echt een keer dat ding gaan posten,maar pas als ik wat verder ben!

michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #28  
Old 11-11-2005, 18:15
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Ja man schiet eens op
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #29  
Old 11-11-2005, 18:41
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

shut up jinx
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #30  
Old 12-11-2005, 13:52
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by michael86
ja jr hebt gelijk fahrvergnugen,
maar zoals je waarschijnlijk hebt gezien heb ik weer vorderingen gemaakt met "het projekt".
nog een paar weken lassen en slijpen en dan kan ik gaan vertinnen en plamuren.Wil toch echt een keer dat ding gaan posten,maar pas als ik wat verder ben!

michael


Je hebt natuurlijk gelijk, eerst het een afwerken dan het volgende pas aanpakken werkt over het algemeen het beste.

Ik heb nog even naar je project staan kijken, luchtvering achter heeft nog wat denkwerk nodig denk ik? verder goed bezig natuurlijk.

ik zal af en toe wel eens binnen lopen om de vorderingen te bekijken, maar kheb ook weinig tijd ivm. de aanpassingen voor een upgrade naar G60.

Gr. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #31  
Old 12-11-2005, 15:34
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

ja airride heeft idd nog wat denkwek nodig,het principe is goed de koker alleen te zwak.ga over op grotere koker met dikkere wand en ik ga het zaakje afschoren op de torsie buis
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #32  
Old 19-11-2005, 21:26
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Hoi Michael,

Lees nu je topic toevallig (wat een uithoek hier) en zie dat je een turbo op je 2-4 wil schroeven
Ik heb er nogal wat bedenkingen over...,maar aan de andere kant ook geen ervaring met turbos en al zeker niet op een type 4 en helaas vrijwel niemand in nederland volgens mij...
Wel stoer dat je het aandurft!

Normaal is het al moeilijk om de kopdichting bij een fors getunde type 4 goed dicht te houden (kleine lekken merk je nauwelijk, totdat je hem loshaalt).
Eén van de lastigste dingen zal dus zijn om bij drukvulling die 103 boring dicht te houden.
Als je hem loshaalt, kijk dan eens kritisch of hij niet al gelekt heeft op de cylinder-kopdichting met je webers (and be honest!), dan realiseer je je goed wat er nodig is straks met turbo.

Turbo's hebben in principe geen grote cylinderinhoud nodig om idioot hoge vermogens te leveren. Sterker nog, het zou weleens contraproductief kunnen werken. Meer cylinderinhoud wil niet automatisch meer vermogen geven bij een turbo op een type 4 blok.
Ik zou persoonlijk met een 2 liter beginnen; als je dan een setje zuiger/cylinders smelt, kosten ze iig niet de 1000 euro van een 103 setje..., maar ik weet ook dat je dat toch niet gaat doen, want je hebt de 103's tenslotte al
Na kopafdichting is pingelen je tweede grootste vijand. Zorg voor meer dan uitstekende controle van je ontstekingstijdstip en je mengselverhouding.

Een turbomotor moet echt helemaal als zodanig opgebouwd worden, anders sleutel je meer dan je rijdt en kosten de spullen zoveel dat je het niet leuk meer vind en dat zou ik echt superjammer vinden, vandaar ook het lange verhaal

Kijk hier maar eens voor wat inspiratie (250 pk uit een type 4 turbo 2 litertje):
www.turboboxer.de

Greets,
Walter
Reply With Quote
  #33  
Old 20-11-2005, 12:26
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

hallo Walter,je hebt mijn topic dus gevonden!

ben me er al geruime tijd in aan het verdiepen.het is inderdaad een stuk ingewikkelder als even een turbo erop schroeven en rijden maar.ik heb in het begin eens een kop gedemonteerd om het een en ander na te meten maar ik had toen geen lekkages.dit komt waarschijnlijk omdat ik speciale lammellen pakkingen van BAS gebruikte.

ik ga sowieso de compressie verlagen en een tammere nokkenas monteren.
ook ga ik van de winter mega squirt 2 bouwen,ben er alleen nog niet uit wat voor type ontsteking ik het beste kan gebruiken.

om je een beetje gerust te stellen ik ga niet over een nacht ijs want de bedoeling is toch wel om alles heel te houden.

kwam er gisteren achter dat mijn gaspedaal geen volledige slag kon maken omdat hij aanliep tegen het tapijt,dit gisteren verholpen en ik schrok er van hoe de motor reageert als de carburateurs nog net iets verder opengaan
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #34  
Old 07-04-2006, 18:08
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

Hoe staat het met de motor? Mijn 2,4 heeft nu eindelijk 500 kilometer gereden met diverse problemen. Nu alleen de koppeling die nog slipt. Heb gisteren ook ontdekt dat mijn webers niet helemaal open gingen. Nee wel....scheelt iid erg in het vermogen! Alleen jammer dat de koppeling het nog niet helemaal aankan. Heb je misschien een tip?
Reply With Quote
  #35  
Old 11-10-2006, 18:04
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

is er al een update?
Reply With Quote
  #36  
Old 24-01-2007, 12:07
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

update?
Reply With Quote
  #37  
Old 28-01-2007, 18:48
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

denk ut nie.
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #38  
Old 02-02-2007, 19:17
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

motor zal nog wel niet draaien nee...
Reply With Quote
  #39  
Old 14-10-2007, 11:04
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

wordt dus drawthrough met een holley carb

michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum