Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 20-11-2007, 10:10
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Eens in een ambtsperiode van (normaliter) 4jaar wordt er een volksvertegenwoordiging gekozen; die in die periode de beslissingen neemt voor het volk. Dat hoeft niet te betekenen dat zij doen wat het volk wil, maar dat ze doen wat zij het beste achten voor het volk. Naar aanleiding van het partijprogramma hebben zij hun visie uitgezet voor hun komende ambtstermijn.
Daar kiest eenieder voor; en daar houden de meeste partijen zich grotendeels aan. Niet voor de volle 100%, maar dat komt omdat er een coalitie gevormd wordt, waar verschillende belangen tot 1 beslissing moeten leiden.

In de woorden van Balkenende ; na het zuur komt het zoet. Ben zeker geen Balkenende fan, maar het is wel zo geweest. Het begrotingstekort is flink geslonken, economie is weer uit het sop, werkeloosheid is gedaald, sociale voorzieningen zijn geheel verbeterd..


Zo staat het in de boekjes, in mijn ogen willen ze ons dat wijs maken en wil niet meteen zeggen dat als dat jou geleerd is op school of als dat zo in de boekjes staat, dat het dan ook juist is, en dat dat dan ook de enige juiste denkwijze is... Er is helemaal geen juiste, daarom hoor ik me met dit soort topics en discussies ook niet te bemoeien, ik ben het er toch nooit mee eens
Reply With Quote
  #42  
Old 20-11-2007, 10:11
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

een boete krijgen is nog altijd een keuze....
Reply With Quote
  #43  
Old 20-11-2007, 10:20
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Zo staat het in de boekjes, in mijn ogen willen ze ons dat wijs maken en wil niet meteen zeggen dat als dat jou geleerd is op school of als dat zo in de boekjes staat, dat het dan ook juist is, en dat dat dan ook de enige juiste denkwijze is... Er is helemaal geen juiste, daarom hoor ik me met dit soort topics en discussies ook niet te bemoeien, ik ben het er toch nooit mee eens


Tja. verzin maar eens iets beter inderdaad; in de rest van de wereld gaat het er niet beter aan toe..
T'is eigenlijk absurd dat je als bevolking van 16miljoen mensen deze beslissingen uit handen geeft aan een kleine (elitaire) groep mensen.
Aan de andere kant zijn er zoveel mensen in NL die nooit beslissingen over dit soort zaken moeten mogen maken, dat het wel een veilige manier is om het zo te doen.

Maar dan nog; 20% bij alle boetes op; why??

Ik maak niet bewust de keuze om met 56km/u geflitst te worden.. Er zijn soms belangrijkere zaken om mee bezig te zijn dan het afspeuren van de weg naar flitspalen
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #44  
Old 20-11-2007, 11:17
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
@Marcski: Jij gelooft blijkbaar echt in de democratie en in het feit dat wij er zogenaamd echt zelf iets aan kunnen doen, en als we het er niet mee eens zijn moeten we zelf actie ondernemen? Yeah right. Ten 1e, je kiest een partij, waarbij jouw stem wel zodanig weinig uitmaakt dat je eigenlijk al geen invloed hebt (als iedereen zo denkt blabla ik weet het). Vervolgens houden die partijen zich niet aan wat ze zeggen en moeten ze sowieso samenwerken met de partij waar jij nooit op zou stemmen, de directe tegenstanders. Kan hier nog wel ff over verder gaan maar tis best zo.

Ten 2e, wat wou je er aan doen dan ? Dat is het mooie van de democratie. Ook al is NIEMAND het er mee eens, NIEMAND kan er iets aan doen... Ik geloof niet dat er 1 iemand in dit land eens is met de stijgende dieselprijzen en benzineprijzen. Die zijn gewoon ASOCIAAL hoog en dat hoeft nergens voor, daar zal iedereen het overeens zijn, maar niet dat iemand er iets aan kan doen!

Kortom, zo democratisch is het hier nou ook weer niet... Dat willen ze ons doen geloven doordat jij zelf op een knopje mag drukken in een stemhok, maar vantevoren hebben ze je wel zodanig beinvloed en omgepraat dat het nog niet eerlijk is...

En als je dan nog eens niet gaat stemmen worden ze sowieso lekker verdeeld, dat moet al helemaal niet kunnen...


Ik ben geen groot voorstander van democratie an sich maar vind dat voor Nederland op dit moment wel een juiste bestuursvorm.
nee, terug naar een republiek, daar is Nederland mee geholpen!
Als je geen vertrouwen in de democratie hebt, waarom stem je dan op iemand? Dat is pas hypocriet!

Het gaat mij er in deze discussie niet om of het huidige kabinet goede of slechte dingen doet, het gaat mij er om dat Nederland alleen maar klaagt maar zelf niets onderneemt.. Typisch Nederlands en erg zwak in mijn ogen
Reply With Quote
  #45  
Old 20-11-2007, 14:48
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Ik ben geen groot voorstander van democratie an sich maar vind dat voor Nederland op dit moment wel een juiste bestuursvorm.
nee, terug naar een republiek, daar is Nederland mee geholpen!
Als je geen vertrouwen in de democratie hebt, waarom stem je dan op iemand? Dat is pas hypocriet!

Het gaat mij er in deze discussie niet om of het huidige kabinet goede of slechte dingen doet, het gaat mij er om dat Nederland alleen maar klaagt maar zelf niets onderneemt.. Typisch Nederlands en erg zwak in mijn ogen


Daarom heb ik de afgelopen keren telkens blanco gestemd. Er was er niet echt een waarvan ik vond dat ie mijn stem verdiende, en om mijn stem dan maar zo naar een minderheidspartij te laten gaan leek me ook niet echt top.

Maar Nederland kan zelf niks doen, juist omdÃ*t het een democratie is. Een bestuursvorm waarin een volksvertegenwoordiging de wil van het land uitvoert... of althans hóórt uit te voeren... Dit is juist waar het knelt, modat dit simpelweg niet gebeurt.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #46  
Old 20-11-2007, 14:49
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
een boete krijgen is nog altijd een keuze....


Dat is een aanname.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #47  
Old 20-11-2007, 14:56
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Zo staat het in de boekjes, in mijn ogen willen ze ons dat wijs maken en wil niet meteen zeggen dat als dat jou geleerd is op school of als dat zo in de boekjes staat, dat het dan ook juist is, en dat dat dan ook de enige juiste denkwijze is... Er is helemaal geen juiste, daarom hoor ik me met dit soort topics en discussies ook niet te bemoeien, ik ben het er toch nooit mee eens


Precies, zo staat 't in de boekjes. Ik vind dat mensen daar een beetje te veel naar leven. Van mijn ouders krijg ik ook voortdurend te horen dat ik maar naar de stembus moet gaan en op degene moet stemmen die mijn idee overbrengt. En wat als die er niet bij zit?

Er staat zo veel geschreven, maar je moet ook een beetje voor jezelf kunnen denken, en niet als een schaap maar achter alles en iedereen aanwandelen en ja en amen zeggen op alles dat je wordt aangedragen.

Democratie is fijn, maar wat hier de laatste paar jaar gebeurt heeft daar vrij weinig meer mee te maken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #48  
Old 20-11-2007, 15:33
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Klinkt erg gay, maar heb niks toe te voegen op wat breadfan83 hier verkondigt... ook ik stem blanco, en Marcski, nederland doet niks omdat het niks KAN doen...

En niemand roept dat we terug moeten naar republiek, of naar een andere besturingsvorm, er wordt alleen gezegd dat men ons voorhoud in een democratie te leven terwijl als je echt gaat kijken, je nergens invloed op hebt!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum