Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Overige (baja, buggy, kitcar, enz)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-08-2009, 09:36
minicosi minicosi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 5
Default kitcar import USA

Als fan van de 356 coupé ontdekte ik in de VS een bedrijf dat kits levert van de Speedster en replica's bouwt van de 356 coupé.

Aangezien deze op een ingekorte bodemplaat van een kever wordt geplaatst dacht ik dat wanneer je zo'n kant en klare replica importeert uitgegaan wordt van de registratie gegevens van de kever en je derhalve geen bpm hoeft te betalen. Toen ik de site van de RWD bezocht ging ik weer twijfelen.

Op de site van het RDW staat namelijk;

Extra kosten bij samengesteld voertuig met nieuwe identiteit
Als de RDW na keuring van een samengesteld voertuig een nieuwe identiteit toekent en het voertuig vervolgens toelaat tot de weg, vindt er een nieuwe registratie plaats. Aangezien de Belastingdienst een voertuig met een nieuwe identiteit als 'nieuw' aanmerkt en geen leeftijdskorting toepast op de catalogusprijs, moet u Belasting Personenauto’s en Motorrijwielen (BPM) betalen. Als grondslag voor de BPM wordt in dat geval de datum van eerste toelating gehanteerd, zoals deze door de RDW is vastgesteld.


Nu vraag ik me af of de RWD een replica van een 356 op keverchassis zien als een samengesteld voertuig waarvoor een nieuwe identiteit wordt aangevraagd of handhaaft de RWD de keveridentiteit.

Is iemand hier echt goed van op de hoogte? (niet in de trant van ik denk)

Zo niet dan zal het RDW volgende week zelf eens bellen want ik ben nieuwsgierig hoe het zit.

gr.
Edo
Reply With Quote
  #2  
Old 22-08-2009, 16:25
snader snader is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 54
Send a message via MSN to snader
Default

gewoon zelf even bellen, en eventueel daarna nog een mailtje sturen met dezelfde vraag gericht op de persoon die je aan de telefoon hebt gehad, dan krijg je het antwoord binnen 2 dagen ook nog zwart op wit. waarmee je laterna eventueel naar de rdw kunt gaan
Reply With Quote
  #3  
Old 24-08-2009, 12:09
Riccoo's Avatar
Riccoo Riccoo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 25
Default

Een ander probleem is goedkeur door de RDW.
Als ze in amerika een standaard chassis inkorten hoeft het geen probleem te zijn.
Maar in amerika lassen ze van alles aan elkaar. Oude chassis met nieuwe chassis kop, 1303 achterzijde en torsie vooras. Dat levert in nederland een probleem op

Je kunt ook in Nederland een ander chassis plaatsen, een Nederlands chassis dat voor inkorten is voorzien van labels (geplaatst door de RDW) dan is het geen enkel probleem.
Wel wat extra kosten maar geen probleem bij de keuring door RDW.
bel maar als je meer wilt weten.

groeten,
Richard
06 20274965
__________________
vwspyder.nl
vwbuggy.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 24-08-2009, 12:27
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Waarom moeilijk doen?

http://www.lbcars.be

Bel Willy eens!
Kun je ook dezelfde kits kopen.
En dat in Belgie.
Die kan je ook antwoord geven op alle vragen.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #5  
Old 26-08-2009, 00:21
minicosi minicosi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 5
Default

@dekilo

LB levert alleen Speedsters en ik heb het in dit topic over de coupé.

Bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels gesproken met JPS en zij hebben een contactpersoon in Nederland.
Hun wagens worden ivm goedkeuring eerst naar Zwitserland geëxporteerd en daarna verder verkocht naar landen in de EU.

Groet,
Edo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum