Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-04-2004, 07:40
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default Juiste montage plaatwerk

zou iemand tips kunnen geven over het op de juiste manier terug brengen van nieuw plaatwerk zoals deuren en achterplaatwerk bij een bus.

wat is de beste manier hiervoor want de een zegt je moet er een felsrand aanmaken en de nieuwe plaat daartegen aan zetten en voorzien van proplassen om de 2 cm binnen en aan de buitenkant.

de ander zegt koud tegen elkaar en helemaal aflassen.deze manier kan ik begrijpen bij kleine stukjes binnen of buiten waar niet te lange stukken plaatwerk tegen aan zitten.

maar de bovenste manier lijkt mij beter voor grotere stukken zoals deuren en en achter plaatwerk omdat er dan minder warmte bij vrij komt als het niet helemaal aflast

wie o wie geeft tips.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 06-04-2004, 09:08
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ik gebruik altijd de techniek die jij het eerste beschrijft. Felsrand eraan (heb een ideale knijper op luchtdruk die er die rand inknijpt) en dan met regelmatig geplaatste proplassen de boel aan elkaar lassen. Later afwerken met staalplamuur en klaar...of als je het kunt (echt kwaliteit!!) afwerken met lood!

Het beste is natuurlijk om als het kan hele panelen te vervangen zodat je de proplassen kunt plaatsen waar origineel de puntlassen zaten. Dat geeft natuurlijk het meest originele effect.

Voor hele kleine stukjes of stukjes waar originaliteit in een hoog vaandel staat wil ik nog wel eens een stukje plaat ergens 'koud' tussen lassen. Dus inderdaad een stuk plaat wat precies in het gat past en dan helemaal aflassen en daarna gladslijpen. De moeilijkste maar absoluut de mooiste (lees: onzichtbaarste) methode.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum