Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #341  
Old 16-05-2008, 15:15
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

hmm, Maris heeft er weer een golfje bij dus!

Wat betreft de GTI; De wet van Murphy.. Als er iets kapot gaat, kan je er op wachten dat er andere delen gaan falen..
Dat is het risico bij een tweedehands auto met veel kilometers.

Of de revisie wel/niet kundig uitgevoerd is valt niet te controleren via de digitale snelweg lijkt mij
De beste stuurlui staan toch altijd aan wal, daar betrap ik mezelf ook vaak genoeg op
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #342  
Old 20-06-2008, 15:40
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Quote:
Originally Posted by Samurai
Dan vraag ik me af hoe kundig die revise is uitgevoerd, ik had zowiezo al vraagtekens bij hoe het gedaan werd! En dan nog als een motor helemaal afgetrapt word 2000km na revisie moet hij dat gewoon aankunnen.
Lijkt me wel sterk als iemand zoveel geld spendeerd om zo'n auto te kopen, dat hij hem aftrapt (maar je weet maar nooit) ...

Het is spijtig, en niemand die er wat aan kan doen. Jammer dat die diesel op de sloop is geeindigd, zo slecht was hij niet toch?


Ik dacht zal hier toch maar even op reageren aangezien ik de nieuwe eigenaar van de auto ben!

Ik heb de auto zeker niet stukgetrapt, en er is ook zeker geen revisie uitgevoerd! Er zijn lager zuigerveren en pakkingen vervangen, daarbij is het blok ge-flexhoond, zijn van de cil. kop de kleppen schoongemaakt en is deze gevlakt.

De motor loopt op dit moment nog wel maar is in zeer slechte conditie. Het olieverbruik is een liter op 500 km en echt fut zit er niet meer in. De carterdruk is zo hoog dat de olie er aan alle kanten uitkomt.
Het startprobleem dat Rene ook al had komt ook uit de motor. De motor start goed, en loopt dan mooi stationair alleen de eerste 5 minuten kan je absoluut geen gas geven. De oorzaak hiervan is dat het overdrukventiel van de oliepomp vast zit. Bij een koude motor (met dikke olie) is de oliedruk dan zo hoog dat de hydraulische stoters worden opgepomt!

Over de motor zelf wil ik nog niet teveel kwijt, het is duidelijk dat er iets ernstig mis is gegaan met de reparatie's aan de motor. Ik ben zelf revisiemonteur geweest dus ik weet hoe een motor gereviseerd dient te worden, en ook wat de gevolgen zijn als je dat niet goed doet. Ik ga een andere motor plaatsen in de auto en de motor die Rene met zijn monteur heeft gerepareerd (dit was geen revisie) uit elkaar halen voor diagnose. Dan zal ik een nieuw topic openen en dieper ingaan op de problemen en de oorzaken hiervan.

1 ding is wel duidelijk, als je niet heel goed weet hoe motoren, en dan voornamelijk wat erin zit, daadwerkelijk werken, en waaroom dat zo is dan moet je niet zelf proberen om ze te repareren want dat komt niet goed!
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #343  
Old 27-09-2008, 14:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

en...............leeft ie nog?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum