Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 01-11-2019, 13:14
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

dynamo is in ieder geval aangesloten en of dat die werkt merken we wel als we het blok aan de gang krijgen, dat laatste is nog niet zo makkelijk want de carb werkt volgens mij niet. Hele zaakje open geschroefd en met een niet werkend chokemecanisme, een vast zittende vlotternaald en een bijna dichte sproeier lijkt me dat ook niet gek.
Schoongemaakt en donorcarb is binnen voor de choke dus met een beetje geluk van het weekend nog maar een keer proberen
__________________
build not bought
Reply With Quote
  #22  
Old 06-11-2019, 09:29
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

pfff uiteindelijk met de donorcarb aan de gang gegaan, was aan de buitenkant te vies om aan te pakken maar de binnenkant zag er hagelnieuw uit. Dan zie je toch dat LPG het zaakje van binnen toch niet echt zuiver maakt/houd. Donorcarb op het blok en hub meteen lopen.
Opvallend dat het alle 2 pierburg 1 B carbs zijn en dat er toch weer verschillen inzitten

tuurlijk ff stukje gereden en wat een verschil. Toch maar snel aan de gang met de koeling en de uitlaat
__________________
build not bought
Reply With Quote
  #23  
Old 19-12-2019, 15:04
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

De eerste meters en een paar meer zijn ondertussen gemaakt. Rubber in de olievuldop was geen rubber meer. Ander rubber erin en de ergste olielekkage was verholpen.
Koeling heeft het hard te halen, daar moet dus toch een grotere radiateur bij. Uitlaat is nu een flexibele pijp op een Ducati demper, mooi geluidje maar dat flexibele moet nog een “echte” worden.
Het blok is wel wat zweterig maar loopt verder wel mooi

Heeft er toevallig iemand een lijstje met motorcodes van VAG motoren die 8kleppen, carburateur en de ontstekingsmodule aan de zijkant hebben?
Zoals een JB blok is opgebouwd.
__________________
build not bought
Reply With Quote
  #24  
Old 19-12-2019, 19:56
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Lekker bezig Paul! Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag maar vooruitgang zit er zeker in bij jou
Reply With Quote
  #25  
Old 07-04-2020, 13:07
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

koeling aangepast, zit nu een radiateur van een Vitara 1.6 in met een opel fan. Koelt als een malle. Heb inmiddels nog een andere waterpomp klaarliggen. Die heeft maar 2 aansluitingen dus kunnen dadelijk de leidingen naar de choke en het spruitstuk komen te vervallen. Van de week ging een irritant olielampje knipperen. ging uit bij wat meer toeren maar op een gegeven moment niet meer en het klonk ook een beetje onheilspellend achter me. Gelukkig niet ver van huis en langzaam terug getutterd. Nieuwe filter en olie erop en lampje blijft nu uit en blokje klinkt ook weer normaal.
Even nog de tijdelijke uitlaat dicht knutselen (en stiekem toch een beetje rond kijken voor een spaghetti spruitstuk). Maar eerst mag binnenkort het gekke ding weer eens op APK audientie
__________________
build not bought

Last edited by PaulV : 07-04-2020 at 13:10.
Reply With Quote
  #26  
Old 12-04-2020, 20:52
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

Niet dus, zodra het blok echt lekker op temperatuur is gaat het oliedruk lampje bij stationair weer branden.
Van de week iets dikkere olie maar eens proberen. Iets van 10w50 of 15w50 of zo. En ondertussen de markt in de gaten houden voor een reserve blok
__________________
build not bought
Reply With Quote
  #27  
Old 12-04-2020, 21:01
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Dat is wel.zuur als hij nu ineens stuk zou lopen..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #28  
Old 14-04-2020, 17:25
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 667
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Evt een mechanische meter eraan om uit te sluiten of de olie druk
Ook echt niet goed is. Zou ook kunnen zijn dat de hulpas lagers slecht zijn
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #29  
Old 17-04-2020, 22:17
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

Sensor is zonder een hoop uitbouw werk niet bereikbaar helaas. Vandaag 20W50 er in gedaan, werkt al heel veel beter maar nog net niet genoeg. Daarna busje wonderspul bij de olie en blokje loopt steeds mooier en oliedruk lampje blijft ook uit. Voorlopig goed genoeg
__________________
build not bought
Reply With Quote
  #30  
Old 02-06-2020, 16:50
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

Van de winter wil ik er toch een ander blok achter hangen en dus ben ik toch rond aan het kijken naar een ander blok. Ik wil graag een 8 klepper en kom diverse leuke (en goedkope) blokken tegen maar die nieuwere geven allemaal aan dat er een ecu en een electrische benizinepomp bij hoort. Ik wil dat niet.
Nu is de vraag of op alle 8v blokken ook een mechanische pomp gemonteerd kan worden. Ik kom diverse foto's tegen waarop dat het lijkt of er op de plaats van de mechanische pomp een afdek plaatje zit. En zijn de spruitstukken van alle 8v blokken gelijk zodat ik die eventueel ook van mijn JB blok kan gebruiken?
Daarnaast wil ik de ecu er dus tussenuit halen, wat stuurt dat gekke ding nog aan? Onsteking kan ik waarschijnlijk ook wel uitwisselen voor 1 met puntjes zodat die lekker basic blijft.
__________________
build not bought
Reply With Quote
  #31  
Old 02-06-2020, 18:32
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Wanneer je weer voor een carb blok gaat heb je geen ecu toch? 1.8 uit een cabrio(EX) lijkt me een goede keuze, 90 pk en meer koppel dan de 98pk injectie. Zit ook gewoon mechanische pomp op.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #32  
Old 03-06-2020, 09:28
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

Thanks, er wordt me nu een blok aangeboden met carburateur maar met een electrische brandstof pomp. En ik vraag me af of dat ik die kan vervangen door een mechanische en of de carburateur daar dan mee overweg kan.
__________________
build not bought
Reply With Quote
  #33  
Old 28-07-2020, 08:14
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

kogel is door de kerk, JB gaat eruit, er komt een 1600 PN voor terug. Heb gisteren een complete set opgehaald, motor en automaat compleet met assen. Die automaatbak gaat de verkoop in (volgens mij zit er de gaskabel van bak naar carburateur nog bij). Ik ga eerst kijken of ik hem zo aan de praat krijg, zo niet dan gaat er snel de carburateur van de JB op. Moet volgens mij ook gewoon kunnen werken.
__________________
build not bought
Reply With Quote
  #34  
Old 28-07-2020, 21:10
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

niet dus, inlaat is anders, zit een extra buis boven op de inlaat (koelwater?) dus zal de PN met zijn orignele carb en ecu moeten gaan werken. Uiteraard werpt dat een hoop vragen op maar daar zal ik een aparte topic voor maken
__________________
build not bought
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum