Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 30-05-2016, 13:50
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Als die klep krom is blijft hij stationair ook niet goed lopen.. Zal wel een kleinigheidje zijn. Bij het begin beginnen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #22  
Old 30-05-2016, 18:00
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

liijkt mij ook een kleinigheidje,

Bij 2 slagen co open spuiten ze wel in namelijk...
Reply With Quote
  #23  
Old 31-05-2016, 13:12
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 667
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Is je brandstofdruk goed meen tussen 5 en 7 bar
Is af te stellen mits je pomp nog goed is
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #24  
Old 03-06-2016, 21:02
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Als je handmatig de vacuumklep beweegt en er gaat wel benzine naar de leidingen zou je ook nog ff kunnen checken of bij stationair toerental de gasklep wel voldoende open staat, als die te dicht staat en hij zuigt te weinig lucht, krijg je ook dat de klep niet of slecht open gaat op t vacuüm en dus moeilijk start. Als je bij warme start zelf het gaspedaal indrukt, start ie dan wel? Dat wil dan ook wel eens helpen. Maar gezien alles wat je al geprobeerd hebt, zal je dat ook wel gedaan hebben neem ik aan.
Een gereviseerde spinnenkop heb je er zo op, maar ja das duur he..
Hoe is t met je tank? Zit er rotzooi in? Heb je alle filters al vervangen? Wellicht dat vuil in je spinnenkop de bewegingen die de delen maken soms blokkeert.
Reply With Quote
  #25  
Old 06-06-2016, 09:34
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Met gas open maakt niet zo heel veel uit eigenlijk.. start dan nog niet zover ik me kan herrineren.

Ik denk dat er een vacuumlek op het gasklep zit. Als ik bovenopspuit bij het gaskabel mechanisme, gaat die iets hoger in toeren lopen. Misschien dat daar het probleem nog zit. Ik kon alleen het werkelijke lekken niet echt plaatsten waar het zou moeten zitten. Ik ga dus even een andere gasklep proberen.

Het lijkt mij nog steeds iets heel kleins te zijn zoiets als dit.

Zoals eerder vermeld, co schroef 2 slagen verder open en hij start en spuit gewoon in. Dit is natuurlijk te veel om fatsoenlijk mee te rijden.
Reply With Quote
  #26  
Old 07-06-2016, 23:32
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

Rij ook met veel plezier met kjet,
Zonder accumulator, laat de pomp gewoon paar talen draaien voor starten. Kan geloof ik wel met een g2 relais.

Co moet helemaal dicht, en dan 2,5 slagen open als basis; heb zelf een breedband gemonteerd om het in de gaten te houden, ook tbv van behoud vw blok. Bij sommige toerentallen / snelheden is iets meer gas of iets liften verschil tussen een goeie en wat aan de arme kant (lambda) het verschil.

En ja; als het werkt is het mooi, maar het is een lastig systeem om te testen. Pik eens een haynes op; staan een aantal zaken in beschreven wat je kan testen.

Succes
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #27  
Old 08-06-2016, 07:16
frank6892 frank6892 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 129
Default

Ja idd, ik weet precies wat je bedoeld.

Misschien toch maar het koud start geheel kunnen schakelen.

Nu is het zo dat hij alleen inspuit met rondgaan van de startmotor (ook met warme motor.) maar met warme motor is dit net te weinig om hem rond te laten gaan.

Ipc kan ik hem ook zo schakelen dat hij in blijft spuiten tot ik zelf de schakelaar uitzet.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum