Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-05-2013, 12:27
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default MFA olietemperatuur, koelwater temperatuur PL

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik problemen dat de olie temperatuur zeer erg schommelt in de MFA. Dan gaat hij opeens van de 94 graden naar, 70. En dan weer eens 80.

Nu was ik gisteren toevallig bij VPC. Heb ik maar direct een nieuwe sensor meegenomen. Deze vandaag er in gezet. Maar nu heb ik een kleine 15km gereden. En het is buiten 20 graden. Maar hij was net 54 graden.

Normaal met de oude sensor zit hij dan al in de 80. Nu heeft de nieuwe sensor ook een hele andere waarde kwa weerstand. Tegen over de oude sensor. Maar op de nieuwe sensor staat maar weinig. En ik kan ook niks vinden er over op google.

Nieuwe sensor; Blauwe ring; 10F 3093 en made in Italy.

Oude sensor; Bruine,doorzichtige ring. 049919 563A 24v 180.

Iemand hier meer ervaring mee, en of toegang tot ETKA om even te kijken wat er origineel in zit?

Maar ik nu eenmaal toch bezig ben, de temperatuur van de koelvloeistof klopt ook niet. Nu heb ik de thermostaat al vervangen. En als ik de motor koud start. Word de bovenste slang warm en de onderste blijft gewoon koud. En deze word na een tijd dan ook langzaam warm.

Als ik snelweg rijd. Blijft de aanwijzer altijd op de linkse streep hangen voor het midden. En komt eigenlijk niet in de buurt van het midden. Hij komt pas in het midden als het 30 graden buiten is, en of ik moet al stil staan. Of in een file. Als ik dan bijvoorbeeld de diesel pak van men vader, die staat altijd mooi in het midden. Ongeacht of hij hard of langzaam rijd.

Nu denk ik zelf dat hier ook gewoon de verkeerde sensor in zit. Of zou dit ook nog met iets anders te maken kunnen hebben?
Reply With Quote
  #2  
Old 05-05-2013, 17:03
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

dat van die kv sensor heb ik ook in mijn golfje. tegen mij zeiden ze dat het met de rijwind te maken kan hebben.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-05-2013, 18:19
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 351
Default

Heb even op ebay gekeken, de olietemperatuursensor met dat nummer
is wel voor VW:

http://www.ebay.de/itm/Geber-Oltemp...=item19d55e7fdd

Ik denk dat ze de verkeerde hebben meegegeven, zou ermee teruggaan.

Wat de watertemperatuur betreft, dat kan van alles zijn sensor/meter/bedrading.
Bij mij werkt hij ook niet goed (gaat na het starten meteen rechts van het midden staan),
ben er nog niet aan toegekomen er wat aan te doen.

Ik zou bij zowel de water als olie temperatuur eerst goed de bedrading nalopen, misschien zit er ergens een klein breukje/beschadiging die de storing veroorzaakt. Suc6.
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote
  #4  
Old 07-05-2013, 19:06
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Ja die sensor heb ik gekregen maar dan met een blauwe rand i.p.v. zwart.

Ik heb alleen iets gelezen dat die blauwe voor audi zou zijn, en de zwarte voor VW. Maar in sommige gevallen maakt het niks uit. Maar de sensor wat ik mee heb gekregen. Daar kan ik gewoon totaal geen informatie over vinden.

Ik heb de oude nu weer terug er in gezet. En de stekker eens goed schoon gemaakt. Nu blijft de temperatuur goed, en valt ook niet weg.

Weet iemand nog wat het kan zijn met de KVS temperatuur aanwijzer?

Evt. originele type nummer hier van. Wat in een PL hoort te zitten?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum