Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-10-2012, 10:52
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default verwarming, climatronic probleem. hulp?!

weekend! tijd voor te klussen aan mijn eigen wagen en niet die van een ander!

nu heb ik vorige week mijn climatronic liggen uitkuisen hiermee bedoel ik het motortje die de lucht aanzuigt voor de temeratuursensor die zit naast de zetelverwarming,, deze volledig uitgekuist en jha de clima blaast al wat warmer maar niet wat het moet zijn,(ervoor was het ijskoud ookal stond het op 30°)

nu had ik al wat liggen zoeken en las ik iets over kachelradiator by-passen? omdat ik precies een stukje tuinslangdraad in mijn dashbord zag denk ik nu mss dat dit is gebeurd,, toen ik de auto kocht werkte de aanjager nirt (steekt nieuwe in nu) maar als ik op snelheid ree kreeg ik wel warme lucht,,?
het airco systeem was wel leeg toen, wat ik nu wel al heb bijgevuld op mijn werk, (weet iemand eigenlijk hoeveel airco gas en olie er in moet?)
dus zou er een kachelradiator by pass zijn gebeurd,,? of zou ik een nieuwe temperatuursensor kopen? het word kouder en wil meer warmte dan de zetelverwarming alléén thx alvast als iemand me kan verder helpen,!
Reply With Quote
  #2  
Old 06-10-2012, 11:38
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Ik zou inderdaad eens kijken of je kachelradiator niet er tussen uit gelaten is als je al een vreemd stuk slang ziet lopen.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-10-2012, 15:59
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

Als je itr eenheid stuk is neemt de clima de gegevens van de buitentemperatuursensor
hier ligt het dus niet aan.
en heb je een clima met off of econ-functie
je zou in de off versie de econ functie kunnen simuleren staat op

http://www.vwgolf-info.nl/handleidi...climatronic.pdf

staat onderaan ergens
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo

Last edited by indewarre : 07-10-2012 at 16:04.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-10-2012, 16:46
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
Als je itr eenheid stuk is neemt de clima de gegevens van de buitentemperatuursensor
hier ligt het dus niet aan.
en heb je een clima met off of econ-functie
je zou in de off versie de econ functie kunnen simuleren staat op

http://www.vwgolf-info.nl/handleidi...climatronic.pdf

staat onderaan ergens


ik heb wel de indruk dat als het buiten koud is hij ook koud blaast, ik voel het verschil goed, deze morgen was het 5° graden en blaasde hij echt IJSkoud nu rond 5 uur blaasde hij wel warmer,, dus zou het wel aan het ITR eenheid kunnen liggen? (binnentemperatuursensor is dit?) de econfunctie die heb ik niet. alvast bedankt met de nuttige info!

Last edited by KegelsGTI : 08-10-2012 at 19:43.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-10-2012, 20:03
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default

ITR is Interne Temperatuur Regelaar,, heb deze al volledig uitgekuist en ik voel dat deze werkt, mss is de temperatuursensor dan kapot? of moet ik toch denken aan een kachelradiator,? en past deze eventueel van elke golf of vento?
Reply With Quote
  #6  
Old 19-10-2012, 20:08
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

ik zou de stekker eens van de aircopomp aftrekken dan moet gewoon de kachel werken ben je weer een stukje verder. Ik heb een tijdje gereden met alleen het climakachelhuis toen werkte de kachel ook gewoon was in de winter
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #7  
Old 21-10-2012, 08:24
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default

danku voor een goede tip!
gisterenmiddag de aircopompstekker uitgetrokken en de verwarming blaasde meteen warm! maar nu wil ik wel weten waarom ik koude lucht krijg als de aircopomp gewoon is ingeplugd? maar ik zit lekker warm deze winter en dat is al 1 punt,, een teveel aan gas in het circuit? of verkeerd koelwater? (met roze koelvloeistof in bij mij) iemand die me hier nog verder mee kan helpen?
Reply With Quote
  #8  
Old 21-10-2012, 10:28
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

je denkt te ver de aircopomp moet gewoon uitgaan. aan koelwater of te veel druk in je aircosysteem kan het niet liggen.

als je de auto start gaan de letters in je display dan ook flikkeren?

en onder de 3 graden gaat de aircopomp sowieso niet meer aan. Mijn gevoel zegt dat je itr eenheid stuk is dit kun je ook uitlezen.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #9  
Old 21-10-2012, 16:53
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default

nee de letters op mijn display pinken niet meer sinds ik de ITR heb uitgekuist,,
of is het deel in de ITR die de aircopomp regeld stuk? (of versta ik het verkeerd?)
hij blaast wel lekker warme lucht nu! en gaat ook kouder blazen als ik het van HI naar 24 zet dus hij wilt het "klimaat" wel aanpassen precies,,?
Reply With Quote
  #10  
Old 21-10-2012, 17:38
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

wat versta je onder uitgekuist

volgens mij regelt het regelapparaat die de koeling regelt ook de aircopomp ik zou toch ff een garage opzoeken als je er niet veel vanaf weet blijft ik kijk deze week nog even in de bedrading moet er toch nog eentje uitpluizen voor een ombouw project.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #11  
Old 21-10-2012, 20:34
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default

De ITR uitgekuist (het aanzuigmotortje dat uitkomt naast de zetelverwarming, dat heb ik volledig gedemonteerd, uitgekuist, stofvrij gemaakt, als dit iets te maken heeft met de ITR tenminste? ) ik wil het zelf oplossen heb er wel beetje kennis van en wil mijn kennis verruimen heb er al het benodigde werkgereedschap wel voor, zoniet is het op het werk te doen,, dus dit moet toch lukken denk ik?
Reply With Quote
  #12  
Old 28-10-2012, 09:09
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default

niemand die me toch verder zou kunnen helpen?
de bovenstaande link doet het trouwens ook niet bij mij,
hoe komt het dat de aircopomp niet uitgeschakeld word door de Climatronic?
Reply With Quote
  #13  
Old 28-10-2012, 19:47
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

link doet het bij mij wel, ergens blijft er iets hangen kan dus ook een van de relais zijn in het regelapparaat van de koelvin
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum