Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-06-2015, 17:11
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default GTI schokt soms en valt even uit.

Mijn GTI (K-jet 1.8 motercode EV) heeft een probleem.
Alles is nagekeken en in orde, hoge drukpomp vervangen enz....

Nu rijd hij heel goed maar af en toe hoor ik inneens de hoge drukpomp zoemen in de auto. Soort zingend geluid.

Lijkt als of hij even lucht binnen trekt waardoor de pomp niet op druk komt.
Dan schokkert de auto even en val ik stil of de pomp doet erug normaal en kan ik verder rijden.

Als ik ben stil gevallen kan ik binnen de 1 sec terug staren en rijden.

Ik heb een vermoeden dat hij tussen de opvoerpomp in de bak en de hogedrukpomp onder de auto ergens af en toe lucht binnenkrijgt.

Heb gemerkt dat het frequenter voorkomt als de benzinebak lniet helemaal vol is.

Zou het kunnen dat hij lucht trekt tussen het rubber dat tusse je opvoerpomp zit en het pijpje waar je vlotter aan zit?

Of iemand die een ander idee heeft?

Heb al zoveel vervangen en na laten kijken dat ik het een beetje beu begin te worden.

Als hij rijd rijd hij goed en trekt hij ook gewoon lekker door.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-06-2015, 17:44
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Opvoerpomp is wel goed dan?
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #3  
Old 14-06-2015, 17:49
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Opvoerpomp is wel goed dan?


Ja opvoerpomp is OK, vorige week opbrengst getest om dat ik een ander probleem had.

Mijn spinnenkop bleef blijkbaar hangen, dit is nu in orde.
100km gereden zonder problemen.

Sinds gisteren is het begonnen.

Rare is dat ik soms 40km rijd zonder problemen en soms 2x het probleem heb op 10 km.

Komt niet superveel voor maar af en toe wel.
Ben er bijna 100% zeker van dat het lucht is want als het gezoem van mijn pomp stopt dan schokt hij even (inhouden) en dan is het weer gedaan en kan ik terug volle bak rijden.

Ik heb wel gezien dat de aansluiting tussen mijn opvoerpomp en het buisje onder aan de vlotter niet super meer was. Is een klein zwart rubber ringetje dat op je pomp gezet word en in je pijpje gaat. Ik heb het vermoeden dat hij langs hier soms lucht zuigt, probleem is dat dit moeilijk te testen is.

Rubber vervangen zou ik graag willen doen alleen heb ik er op de moment geen liggen en kan ze ook niet direct online vinden.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2015, 15:06
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Mijn gedacht was dus juist ivm het rubber.
Nu alleen nog 1 zien te vinden.
VW levert ze al jaren niet meer en namaak zijn ze niet te krijgen dus als iemand alternatieven heeft hoor ik het graag.


__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2015, 15:33
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Het is idd je opvoerkamer die nu defect is. Jij bent nu extra gevoelig voor stotteren wanneer de benzine laag is of naar 1 kant helt zoals bij het nemen van een lange bocht (bijvoorbeeld snelweg op draaien).

Deze pompen vind je nieuw en immitatie veel op Ebay.de van ATP. Nu is ATP niet echt bekend om z'n goede kwaliteit maar ik heb een aantal keer zo'n pomp gehad en deden het prima. Het voelt wat goedkoop aan verder maar boeie ze doen het. Neem hem wel met vlotter want je hebt twee soorten vlotters die van VDO en van pierburg en volgens mij zit op die immitatie pompen allemaal een uitsparing een VDO vlotter.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #6  
Old 15-06-2015, 19:43
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Het is idd je opvoerkamer die nu defect is. Jij bent nu extra gevoelig voor stotteren wanneer de benzine laag is of naar 1 kant helt zoals bij het nemen van een lange bocht (bijvoorbeeld snelweg op draaien).

Deze pompen vind je nieuw en immitatie veel op Ebay.de van ATP. Nu is ATP niet echt bekend om z'n goede kwaliteit maar ik heb een aantal keer zo'n pomp gehad en deden het prima. Het voelt wat goedkoop aan verder maar boeie ze doen het. Neem hem wel met vlotter want je hebt twee soorten vlotters die van VDO en van pierburg en volgens mij zit op die immitatie pompen allemaal een uitsparing een VDO vlotter.


Euh ben niet helemaal mee, pomp is goed en geeft opbrengst genoeg, ik moet alleen een nieuw ringetje zien te scoren en dat is nergens te krijgen.

Dus hoop ik het opnieuw te kunnen maken.

Nieuwe pomp lost het probleem niet op aangezien daar geen dichtingsring bij zit.

Ring is puur tussen vlotterhuis en pomp te zetten.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-06-2015, 15:11
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Vandaag een slangetje gehaald met ongeveer dezelfde maten.

Zit er terug in en is stevig.

Auto rijd weer
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum