Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-05-2017, 10:38
Caddy_Sander's Avatar
Caddy_Sander Caddy_Sander is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 211
Default Omkeuren Caddy mk1 diesel naar benzine

Dag heren,

Ben inmiddels al weer een tijdje uit de scene. Mijn caddy mk1 diesel (66kw op kenteken) wil ik graag omkeuren naar benzine ivm meerdere voordelen (oldtimer etc.).

Voorheen was het zo dat je dan perse een motorblok moest hebben waar de caddy van origine mee is geleverd (typegoedkeuring). Erg beperkt dus. Wilde je iets anders, dan moest je naar Lelystad.

Het liefst zou ik er nu een 2.0 ABF in willen, maar doen ze hier dan nog steeds moeilijk over bij de RDW? Ik kan me voorstellen dat dit grapje al veel vaker gedaan is en dat er in hun bestand al meerdere caddy / golf1 modellen met een abf op kenteken staan, en je dus min of meer ook voor dit blok al een typegoedkeuring hebt.. Of zit ik er nu naast.

En gaat dit dan een uitgebreide, erg dure, keuring worden? Voorheen was dit altijd in Lelystad.

Alvast bedankt!

groet
Sander
Reply With Quote
  #2  
Old 20-05-2017, 23:34
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Wijzigen motorcode kan bij elk rdw station. Kosten ongeveer zes tientjes. Zorg voor aankoopbewijs van de motor en een nette ombouw dan komt het goed.

Is hier al genoeg over geschreven.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-05-2017, 21:23
Caddy_Sander's Avatar
Caddy_Sander Caddy_Sander is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 211
Default

Dankjewel Helder.. Gaan we daar mee verder
Reply With Quote
  #4  
Old 30-05-2017, 09:32
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Ik heb laatst in december mijn Caddy laten omkeuren van Diesel naar 20VT.
Ik stond letterlijk in 15 minuten weer buiten, na het afrekenen van € 55,-, ik moet erbij zeggen dat mijn keuring om 16.05 was op een vrijdag, wellicht dat dat nog iets scheelt
Nette inbouw, kopie papieren mee van de donorauto/motor, dat moet je voor elkaar hebben, verder geen emissietest gehad of een remmentest, helemaal niks.
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #5  
Old 31-05-2017, 06:37
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Kijk wel uit naar welke rdw station je gaat! Ik stond ook in een half uur buiten!(rdw zwolle dus niet heengaan) Maar wel ff naar rdw lelystad voor een weggedragtest ivm teveel vermogen met mijn mk2 vr6! Heb op 16 mei de weggedrag test laten doen in lelystad en is daarna goedgekeurd
Reply With Quote
  #6  
Old 01-06-2017, 11:37
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Kijk wel uit naar welke rdw station je gaat! Ik stond ook in een half uur buiten!(rdw zwolle dus niet heengaan) Maar wel ff naar rdw lelystad voor een weggedragtest ivm teveel vermogen met mijn mk2 vr6! Heb op 16 mei de weggedrag test laten doen in lelystad en is daarna goedgekeurd


Wat houd dat in, zo'n weggedragtest in Lelystad? Ik moet daar bijna zeker ook naartoe met de Touran, dus ik ben erg benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #7  
Old 01-06-2017, 13:05
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Een weggedragtest stelt helemaal niks voor! Als je auto goed remt en stuurt en je auto is stabiel dan ben je er zo doorheen! Ze gaan kijken of je auto 200km per uur haalt, haalt je auto dat dan word er met 160km per uur op de rem getrapt en gaan ze kijken hoe de auto reageert, Paar trekjes aan de stuur. Ze gaan ook een stuk op nat wegdek kijken wat de auto doet. Je ziet eigenlijk niet veel wat ze doen. Want aan de andere kant van de kombaan zie je je auto niet eens Je mag er ook geen foto's en filmpjes maken. Wat wel jammer is, je eigen auto voorbij zien gaan met 220 km per uur. Ik hoefde gelukkig geen geluidtest te doen. Laat je vooral niet bang maken door google vertrouw op je zelf en je auto.

Maar ik had ook een fijne kerel. Dat is wel het belangrijkste denk ik. Hij kwam terug met een dikke grijns en maakte nog ff een foto van de auto. En zoals je op google leest zijn ze geen 3 a 4 uurtjes bezig. Ik had de sleutels naar 1,5 inclusief administratie alweer terug
Reply With Quote
  #8  
Old 03-06-2017, 23:32
Caddy_Sander's Avatar
Caddy_Sander Caddy_Sander is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 211
Default

Lijkt me toch niet zo heel erg prettig wanneer je net gerestaureerde bolide even 'getest' gaat worden op het circuit zonder dat je er zelf bij aanwezig mag zijn. Gelukkig gaat het nu allemaal een stuk makkelijk dan enkele jaren terug, zoals ik aan de reacties kan zien. Denk dat ze bij een 4 cilinder niet echt snel moeilijk doen met een relatief bescheiden cilinderinhoud (niet dat daar niet bijzonder veel vermogen uit kan komen, maar een VR6 komt als snel erg heavy over).
Reply With Quote
  #9  
Old 23-12-2017, 21:32
the puritan's Avatar
the puritan the puritan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 200
Default

Vorig jaar mijn T3 met ABF laten keuren in Almelo. Toffe gasten daar, houden van VW's en gekke projecten. Was gewoon in 1 keer goed, geen gezeur. Je moet wel kunnen aantonen waar het nieuwe blok vandaan komt inderdaad. Een handgeschreven verkoopverklaring is al voldoende, maar ik had ook de kentekenpas van de donor meegenomen.
__________________
Passat variant GT B3
Reply With Quote
  #10  
Old 23-12-2017, 23:12
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ben nu al een aantal keren bij rdw geweest met de caddy, alle keren was de koffie nog heet toen ik weer naar buiten reed. was in herenveen , super gasten daar.
Laatste keer voor ombouw naar vr6, zo klaar. wel ff op de schutbank geweest, bleek de bouten van schokbreker met fusee niet super vast te zitten. kreeg gewoon te horen .....straks ff beter vast zetten. toen vroegen ze ...wanneer moet ie voor de apk, IK..volgende maand .....Hij .....let dan ff op de rubber van de draagarmen zit een klein scheurtje in.......geen afkeur of wat dan ook.
gewoon lekker behulpzaam daar.
was best wel spannend zo'n eerste ritje, 100km/h de heenreis, 200 terug
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #11  
Old 24-12-2017, 15:30
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

Eind uit de buurt voor je maar ga NIET naar Waddinxveen!!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #12  
Old 04-01-2018, 06:33
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Wat als je geen aankoop bewijs hebt ?
Ooit eens een blok gekocht op marktplaats .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum