Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-07-2013, 19:32
Lord-Iggy's Avatar
Lord-Iggy Lord-Iggy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 42
Default Versnellingsbak raadsel...

Goeie avond mijne heren en dames,

Ik zit een heel vervelende situatie en weet me ff geen raad meer, de dealer wilde ook niet de helpende hand zijn tenzij ik m'n auto daar afgaf (ook wel logisch aan de ene kant).
Het gaat hier om m'n Mk4 R32 uit 2003.

Voor de romanlezer onder ons een kleine inleiding, tijdens de terugweg naar huis hoorde ik bij een gangetje van 110 km/u een doffe klap en hobbelde de auto, aan de kant gezet niks kunnen zien weer een stukje rijden en weer hetzelfde.
ANWB laten komen...konden niks voor me betekenen omdat de auto niet meer orgineel op z'n veren staat en dat er een breedset onder ligt, dus dan op de ambulance gezet.

Later op de brug gezet bij een maat en ff gekeken, bleek dat er 2 bouten van de 3 waren afgebroken van mn baksteun en als klap op de vuurpijl zat de derde er niet eens in (nooit ingezeten ook) , het gaat om de bestuurderskant en de steun bovenop de arm zit.

Plaatje bij het praatje...


Zoals je kan zien is dat ongeveer wel de grootste, kneuzigste actie die ik ooit heb gezien en dat zelfs voor een bedrijf!

Bij de dealer op kenteken en chassisnr gezocht en bestellen maar...na het opgehaald te hebben en volle moed monteren, blijkt de steun niet te passen!
Na de voorste bout (frontkant) te plaatsen komen de gaten van de steun bij lange na niet in de buurt van de achterste 2 gaten in de bak.



Volgens de sticker en ETKA zou de bakcode GQT moeten zijn, maar ik vrees het ergste.
Nu komt vraag: wie weet wat voor bak eronder zou kunnen hangen op dit moment, en hoeveel andere versnellingsbakken er nog meer zijn behalve de GQT (te lezen als handmatige 6-bak voor een 4motion)...

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 09-07-2013, 21:02
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Kan je onderdeel nummer nog aflezen van je oude steun ?
Dan kunnen ze die uitzoeken in etka
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #3  
Old 09-07-2013, 21:57
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Er zijn een hele rits 02M 6 bakken voor 4 wiel aandrijving.
En die hebben 2 verschillende tandwiel kasten.
Het kan zijn dat er een andere bak is geplaatst,of een andere bak helft met bij behorende steun.
Kijk een naar de bak code en het onderdeel nr van de bak helft waar de steun aan moet.
En of Zoals de Boss schrijft het onderdeel nr van de oude baksteun.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-07-2013, 09:14
Lord-Iggy's Avatar
Lord-Iggy Lord-Iggy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 42
Default

Tnx voor de tip beide, het onderdeel nummer is: 1J0 199 117 AK dat is tevens ook de steun op de 2e foto.
Het bedrijf waar de auto is gekocht heeft van de originele steun een stuk afgeslepen ter opvulling van de steun die daaronder weer is geplaatst...
@Mtdi: ik heb geprobeerd om de bak code te lezen maar is zo onduidelijk geworden dat het haast niet meer te doen is.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-07-2013, 10:18
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Schoon maken met een beetje thinner/wasbenzine en een schuursponsje desnoods met een stift zwart maken en afvegen,dan moet je de code kunnen zien.
Het onderdeel nr van de bak helft kan ook helpen de letter die er achterstaat is het belangrijkst.

02M 301 103 en dan de letter.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-07-2013, 15:00
Lord-Iggy's Avatar
Lord-Iggy Lord-Iggy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 42
Default

Oke ik zal vanavond het nog 'ns proberen...dus als ik de cijfer/letter combi heb zou ik in principe weten wat voor versnellingsbak eronder hangt, etc?!
Reply With Quote
  #7  
Old 19-08-2013, 15:35
Lord-Iggy's Avatar
Lord-Iggy Lord-Iggy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 42
Default

@ Mtdi: ik heb nog gekeken en kwam het nummer 02M 301 107 A tegen...ben hiermee naar de VW geweest maar ze konden me weer niet helpen.
Nu lag het dit keer aan dat ze de type auto nodig hebben om de bijhorende steun te vinden.
Wanneer ik dit nummer intypt op google krijg ik enkel tekeningen te zien van het huis maar niet de onderdelen rondom die erbij horen, dit probleem hadden ze ook bij de VW.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum