Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-07-2011, 12:31
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default Koudstart probleem Golf MK2 1,6 CL

Hallo Allemaal,

Wat is het probleem:
Bij een koude start loopt de motor eerst ongeveer een minuut goed waarna hij heel beroert gaat lopen. volgens mij krijgt hij veel te veel benzine want hij begint te bokken/lopen als een tractor. ook rookt hij zwarte rook. zodra de motor warm genoeg is loopt hij gewoon weer goed (minuutje of 5 ) als ik na het rijden weer lang mijn auto loopt ruikt hij ook vaak naar benzine.

Extra gegevens auto:
-Golf 2 1,6 cl
-1985
-Motor code EZ
-Carburateur Pierburg 2e2
-3 bak automaat.

Wat is er allemaal al gebeurd:
-Vacuumslangen vervangen.
-Getest op valse lucht.
-terugslagklep in vacuumleiding vervangen
-Carburateur laten afstellen(ivm. hoog stationair,gasklep kwam tegen choke aan)
-Wasthermostaat choke schoongemaakt door garage.

Wat vermoed ik:
ik denk dat de o-ring in het inlaat spruitstuk verstopt zit. ik denk dit door dat ik dit stukje tekst tegenkwam op het engelse forum: Golfgtiforum. in het volgende topic is te lezen dat als deze o-ring verstopt zit dat dan de volgende dingen kunnen optreden: Slechte koudstart(check) Roken (check) benzine geur(check) nalopen (deed hij wel maar nu niet meer).

er staat dat je dit kan testen door de motor te starten en te voelen of het choke huis heet word. dit heb ik net gedaan en naar 5 minuten kan ik de choke nog steeds vast houden (ongeveer 3-5 sec). de eerst 3 minuten blijft hij helemaal koud.

Wat zou ik graag willen weten:
-Hoe snel moet het choke huis zo heet worden dat je hem niet meer kan vasthouden?
-zou het nog wat anders kunnen zijn dan die o-ring?
-ik moet met aankomde zaterdag met de auto op vakantie. stel dat ik de o-ring vervang, zal de carburateur dan opnieuw moeten worden afgesteld ivm. anders functioneren van de choke en wasthermostaat.
-hoe slecht is het als ik zo door rij?
-ik moet de carburateur loshalen om het inlaat spruitstuk te kunnen loshalen. moet ik daar nog pakkingen/ o-ringen voor halen om te vervangen?
-moet ik nog andere onderdelen halen dan omschreven in het Engelse topic?(pakking inlaat spruitstuk en o-ring)

Met vriendelijke groet,

Robin
Reply With Quote
  #2  
Old 01-08-2011, 19:50
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default

Niemand?
Reply With Quote
  #3  
Old 04-08-2011, 06:35
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Jij bedoeld de voetpakking/rubber tussen carb en spruitstuk??
Carburateur is vaak het problemen bij een oudere golf/jetta
Reply With Quote
  #4  
Old 04-08-2011, 07:22
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Deze wil ik even volgen... Mijn 1.6CL automaat doet namelijk hetzelfde....
Reply With Quote
  #5  
Old 04-08-2011, 10:17
floris-jan1's Avatar
floris-jan1 floris-jan1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 637
Default

Ik ben al toe aan mijn derde carb. Ik het laatst de hele carb vervangen. Toen was het probleem opgelost, alleen schokt ie nu bij een koude start...
Je komt met die Pierburg rommel elke keer weer wat nieuws tegen.

Je zou dus een andere complete carb kunnen proberen.. Overzetten is niet heel moeilijk.
__________________
Daily: '99 Golf mk4
Reply With Quote
  #6  
Old 04-08-2011, 13:12
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Pierburgs zijn zo'n probleem niet als je ze een beetje kent. Mocht je hulp willen bij het (deels) reviseren van een 2E2 dan moet je het even laten weten. Na (echt) goed afstellen (dus niet wat de meeste garages denken te doen) kan je hem echt heerlijk laten lopen...
Reply With Quote
  #7  
Old 04-08-2011, 14:52
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Vanwaar kom je Dragon? Als ik ook gebruik mag maken van dat aanbod, that is....
Reply With Quote
  #8  
Old 04-08-2011, 15:27
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Delft... aanbod lig er, kan niets beloven, maar wel proberen te helpen...

Omschrijf het probleem enzo en dan lopen we er wel even stap voor stap doorheen

Last edited by DragonGr Dragon : 04-08-2011 at 15:31.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-10-2011, 22:20
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default

Hallo allemaal,

het is een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest maar het probleem is er nog steeds en ik wordt er helemaal gek van.

ik heb de o-ring vervangen in het inlaatspruitstuk. hier was helemaal niks mee aan de hand en zag er uit als nieuw.

als ik nu mijn auto start begint hij meteen slecht te lopen. zo slecht zelfs dat hij uitvalt als ik geen gas bij geef.

wat zou dit nog meer kunnen zijn?
waar kan ik naar kijken?

Robin
Reply With Quote
  #10  
Old 28-10-2011, 07:52
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Zal je niet eens je carb reinigen?? maar dan grondig en weer helemaal netjes afstellen?
Als je hulp nodig hebt...
Reply With Quote
  #11  
Old 28-10-2011, 11:00
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default

Ja heb daar inderdaad ook al vaker aan zitten denken.. Heb er alleen nul koma nul ervaring mee.. En weet niet goed hoe je dit moet aanpakken.. Hoe krijg je hem weer afgesteld naardat hij uit elkaar is geweest?

Hulp is inderdaad gewenst.. Zie alleen dat u uit delft komt.. En ik zou daar zeker wel een ritje voor naar delft overhebben alleen heb ik het vrij druk met school op het moment..

U heeft veel ervaring met pierburg 2e2 cabereteurs?

Oh wat ik nog was vergeten in mijn vorige post is dat als ik de auto start.. Hij 3 seconden ongeveer hoog stationair loopt en het moment dat het hoog stationair er af gaat het moment is dat hij slecht begint te lopen. Kan ik hier uit concluderen dat mijn wastheromstaat van de cabereteur goed is?

Robin

Last edited by xray911 : 28-10-2011 at 11:03.
Reply With Quote
  #12  
Old 28-10-2011, 11:40
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Wasthermostaat doet z'n werk. Zou je het gaspedaal inhouden, dan blijft hij lopen. Dat doet de WT, die geeft extra gas als het wat kouder is.

Daarna zorgt de warmloop regeling dat er wat meer gas op staat totdat de motor een bepaalde temperatuur bereikt heeft.

Als nu de mengselmenging te slecht verloopt, lossen deze systeempjes het niet meer voldoende op en gata hij te slecht lopen. Veelal is dit gewoon vuil in de kanaaltjes. Je kan dan met allerlei reinigers aan de gang. Grondig aanpakken is carb open en ultrasoon reinigen. Pakkingen vervangen, in elkaar en afstellen.

Bij die 2E2 moet de basis goed zijn anders blijf je oplappen en niet het echte probleem aanpakken.

Heb je de auto hard nodig of kan je de carb evt opsturen? heel misschien heb ik genoeg liggen om een complete EZ in elkaar te zetten dan zou je die kunnen proberen.
Reply With Quote
  #13  
Old 28-10-2011, 12:08
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default

oke dus ik kan de wasthermostaat al uitsluiten van het probleem.

ik heb wel een ultrasoon reiniger tot mijn beschrikking maar ik kan de rest helaas niet.

ik heb de auto op het moment helaas nodig voor mijn werk. ik zou ook liever zelf zien wat er gebeurt zodat ik de werking ook in de gaten krijg en het evt. in de toekomst zelf nog een te kunnen.

maar als ik het goed begrijp heeft u de apparatuur om carburateurs schoon te maken en af te stellen? over een tijdje heb ik weer wat meer tijd en dan zou ik graag een keer samen met mijn auto langs komen voor de carburateur als u dat goed vindt?

ps. kom net terug van de APK en ik heb een CO van 5%. dit kan ook niet goed zijn neem ik aan? in hoevere is dit van invloed op het slechte starten? te veel CO= te rijk toch?

Robin
Reply With Quote
  #14  
Old 28-10-2011, 12:25
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Ok, geen probleem... dan wachten we even.
De geavanceerde afstel apparatuur die benodigd is bestaat uit een set van een platkop schroevendraaier en een kruiskop schroevendraaier. Stel je er dus niet te veel van voor.

Het moeilijke zit hem in weten wat je moet afstellen en waarom en hoe. Als je het een keer gedaan hebt en het systeem begrijpt dan is het kinderspel.

Idd, wat jij omschreef is exact de WT werking bij een bepaalde temperatuur (lagere temp is langer verhoogd stationair). Hij zou dan even ongeveer 3000 toeren moeten draaien. Daarna neemt de warmloopregelaar het over die geleidelijk minder gas gaaf naarmate de motor warm wordt.
Op hetzelfde moment regelt de choke de aanrijking van het mengsel met de chokeklep. Daar zit dan weer een demper op (zwarte potje dat horizontaal ligt) om te zorgen dat hij niet helemaal dicht kan (smoren).

Eehm eens kijken, er is nog de stationair regelklep / cut-off klep die aan de ene kant zorgt voor aflsuiten gas als je op de motor afremt en aan de andere kan de gasklep voldoende openhoudt als je het gas loslaat (stationair draait). Die kan eventueel stuk zijn dat hij hem niet open houdt, maar dat stopt juist niet als de motor op temp is.

Mengsel verhouding bij stationair stel je in met de schroef en voor de rest wordt hij bepaald door het stelsel in de carb. Dat gaat hier wat te ver. Daar stel je niets aan af, maar kan wel vuil zijn en slecht lopen en slecht CO geven.

Nu zo weet je al weer iets meer.... vragen staat vrij!
Reply With Quote
  #15  
Old 04-12-2011, 00:49
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijd geleden maar ik kan nu met veel blijdschap zeggen :
Het probleem is opgelost! Mijn pull down unit/ vacuumpotje/ zwarte dempertje
Was kapot. Het membraam was gescheurd.

Ik dacht misschien handig voor mensen die dit probleem ook hebben.
Groet Robin!
Reply With Quote
  #16  
Old 04-12-2011, 01:00
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Mooi dat het is opgelost
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #17  
Old 04-12-2011, 09:56
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Super joh! die dingen gaan vaak stuk helaas. Heb je een nieuwe of een gebruikte gemonteerd?
Reply With Quote
  #18  
Old 18-02-2012, 13:49
Walter&Jolanda Walter&Jolanda is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 237
Default

Heb het zelfde probleem als Robin.

Weet iemand welk onderdeel nummer dat ding heeft?
Of wat de Nederlandse benaming is van de pull down unit.

Op google vind ik alleen engelse resultaten.
__________________
FAD Crew! Friends And Dubs

Www.american-weddingcar.nl
__________________________________________________ _____
Reply With Quote
  #19  
Old 18-02-2012, 14:19
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Er zijn er twee...

Kan je het nummer van je carb doorgeven, dan kan ik opzoeken welke je nodig hebt.

Globaal is het tot 1985:

Pulldowndose / Starterklappen-Spalt: 2,8 + 5,7 4.07268.54 07.83 - 01.85 VW = 026129220

vanaf 1985:

Pulldowndose / Starterklappen-Spalt: 2,3 + 6,0 4.07268.56 02.85 - VW = 030129220A

Het eerste nummer is van Pierburg zelf, tweede VW

Ding kost een 10tje of vier, dus misschien haal je beter een complete carb voor die prijs op de sloop. Heb je nog wat reserveonderdelen. Ik heb er helaas geen liggen voor je.

Oh, eBay staan ze ook, zoek op VW nummer.

Succes en laat even weten hoe het afliep!
Igor
Reply With Quote
  #20  
Old 18-02-2012, 17:09
Walter&Jolanda Walter&Jolanda is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 237
Default

Alvast bedankt Igor,

Dit zijn de nummers die op de carburateur staan.

027
1290150
5 106
__________________
FAD Crew! Friends And Dubs

Www.american-weddingcar.nl
__________________________________________________ _____
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum