Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 01-12-2011, 00:50
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Heb je inmiddels al contact gehad met de verkoper Richard?
Dat is vaak je eerste struikelblok, inwoners van de Scandinavian bubble zijn niet erg gesteld op buitenlanders.
Vaak zie je advertenties ook "jag talar endast Svenska, inga andra språk", of "ej mejlkontakt, endast telefonsvar". Dan willen ze alleen aan Zweden verkopen.
Een Zweed zal soms ook verwachten dat je een halve dag verhalen aanhoort over wat de familie allemaal met de auto beleefd heeft, en als je aankomt en de tijd daarvoor niet neemt zeggen ze soms gewoon: "jij mag hem niet kopen".
Het beste laat je hem meekomen met een importeur die kontakten heeft, en een mannetje ter plaatse die de taal spreekt. Of je moet graag voor niets naar de regio Trollhättan willen (Saab museum is daar wel ).
Ennuh Zweedse vrouwen.... ze zijn meestal niet blond, en vertonen opvallend veel overeenkomsten met elanden qua bouw
Vervoer naar hier is echt een lachertje, ik liet vorig jaar een oplegger spullen komen van een bedrijfje aan de Bulyckevägen in Hisingen (letterlijk voor de poort van de Volvofabriek in Göteborg), en de transporteur zei: Hij is nu vertrokken, morgen tussen 11.00 en 12.00 bij jou. Om 12.05 stopte de truck voor de deur, dus ik gaf de chauffeur een compliment voor de strakke timing, waarop hij zegt:"ik heb een half uur in de file gestaan bij Zwolle".

Groeten Ron
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #22  
Old 02-12-2011, 10:45
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
ik liet vorig jaar een oplegger spullen komen van een bedrijfje aan de Bulyckevägen in Hisingen (letterlijk voor de poort van de Volvofabriek in Göteborg), \Groeten Ron


Hahah Ik was daar gisteren.
Ik werk nl bij Volvo!
Als ik eerder had gehoord van dit topic was ik wel even gaan kijken bij de verkoper!
As Woensdag ben ik weer daar maar heb ik heel weinig tijd.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #23  
Old 12-12-2011, 12:57
remko remko is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 50
Default

bel eens naar www.vwclassics.nl die doen ook regelmatig zoiets!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum