Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-07-2015, 08:22
darrylveer darrylveer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 7
Default Golf 1 G60 start niet meer :<

Beste forum leden,
Hierbij stel ik mij eerst even voor.
Ik ben Darryl Veer 28 lentes jong en in het bezit van een golf 1 g60.

Ik heb de auto nu een maand of 5 en heb er nog geen grote problemen mee gehad tot 5 dagen geleden.
Mijn vriendin had de auto mee genomen voor een 200km rit en bij thuis komst blijkt dat de auto inhield.
Toen ik hem de volgende ochtend wilde starten sloeg hij wel meteen aan maar begon meteen raar te lopen en bijna uitvallen.
Ik ben toen eerst alles gaan na lopen van de kabels en slangetjes maar kon niet veel schokkends vinden.
Omdat niet erg lang geleden mijn onsteking was afgesteld ben ik eens daar gaan zoeken,ik heb toen eerste de kabels bekeken maar die volgens mij nog wel goed.De rotor kap was erg in gesleten even als de rotor en de bouggies waren zwart.
Ik had de ontsteking tijd zonder meet apperatuur iets hoger gezet zodat de auto nog wel blijft lopen zodat ik kon luisteren naar lucht ontsnapping maar niks mocht baten.
Bij het indrukken van het gas pakt hij de eerste trap goed maar als er boost bij komt kan hij het niet kwijt en houd hij heel erg in als of de bouggies niet goed vonken.
Ik ben naar de automaterialen zaak gegaan en heb mij NGK bouggies laten halen en een bremu verdeel kap en rotor.na het monteren starte de auto direct maar nog steeds weinig verbetering veel ploffen en geen vermogen.toen heb ik voor de zekerheid de ontsteek volgorde opgezocht en die zo geplaatst maar geen verschil helaas.na dat ik de nieuwe rotor verdeel kap eraf haald merkte ik meteen op dat de rotor speling had en ook in de kap zat te graven dus ik ga er vanuit dat deze dus niet goed zijn en het orgineel moet zijn,maar met de oude rotor nieuwe kap is er ook geen verbetering.wie heeft er tips voor mij en ervaring met deze ellende ik raak ten einde raad.ik heb geen meet apperatuur maar dit is wel te lenen.
Ik ben bang dat de onstekings module stuk is gegaan en of niet goed werkt,hij wijst nu met de stekker naar de koelreservoir en voor dit gezijk stond hij nog op zijn oudeplek met de stekker wijzend naar de radiateur :<...... groetjes Darryl Veer.
Mocht het voorstellen niet goed zijn pak ik dit bij de juiste topic ff aan maar kon hem nie vinden.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-07-2015, 09:51
Quartz Quartz is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 131
Default

Quote:
Originally Posted by darrylveer
Beste forum leden,
Hierbij stel ik mij eerst even voor.
Ik ben Darryl Veer 28 lentes jong en in het bezit van een golf 1 g60.

Ik heb de auto nu een maand of 5 en heb er nog geen grote problemen mee gehad tot 5 dagen geleden.
Mijn vriendin had de auto mee genomen voor een 200km rit en bij thuis komst blijkt dat de auto inhield.
Toen ik hem de volgende ochtend wilde starten sloeg hij wel meteen aan maar begon meteen raar te lopen en bijna uitvallen.
Ik ben toen eerst alles gaan na lopen van de kabels en slangetjes maar kon niet veel schokkends vinden.
Omdat niet erg lang geleden mijn onsteking was afgesteld ben ik eens daar gaan zoeken,ik heb toen eerste de kabels bekeken maar die volgens mij nog wel goed.De rotor kap was erg in gesleten even als de rotor en de bouggies waren zwart.
Ik had de ontsteking tijd zonder meet apperatuur iets hoger gezet zodat de auto nog wel blijft lopen zodat ik kon luisteren naar lucht ontsnapping maar niks mocht baten.
Bij het indrukken van het gas pakt hij de eerste trap goed maar als er boost bij komt kan hij het niet kwijt en houd hij heel erg in als of de bouggies niet goed vonken.
Ik ben naar de automaterialen zaak gegaan en heb mij NGK bouggies laten halen en een bremu verdeel kap en rotor.na het monteren starte de auto direct maar nog steeds weinig verbetering veel ploffen en geen vermogen.toen heb ik voor de zekerheid de ontsteek volgorde opgezocht en die zo geplaatst maar geen verschil helaas.na dat ik de nieuwe rotor verdeel kap eraf haald merkte ik meteen op dat de rotor speling had en ook in de kap zat te graven dus ik ga er vanuit dat deze dus niet goed zijn en het orgineel moet zijn,maar met de oude rotor nieuwe kap is er ook geen verbetering.wie heeft er tips voor mij en ervaring met deze ellende ik raak ten einde raad.ik heb geen meet apperatuur maar dit is wel te lenen.
Ik ben bang dat de onstekings module stuk is gegaan en of niet goed werkt,hij wijst nu met de stekker naar de koelreservoir en voor dit gezijk stond hij nog op zijn oudeplek met de stekker wijzend naar de radiateur :<...... groetjes Darryl Veer.
Mocht het voorstellen niet goed zijn pak ik dit bij de juiste topic ff aan maar kon hem nie vinden.



Ik weet niet hoe de laaddruk gemeten wordt bij een g60( Map-sensor?) maar uit jou beschrijving lijkt het wel of de ecu de druk niet waarneemt en dus ook niet genoeg verrijkt. Ontsteking lijkt me sterk maar vervroeging kan altijd natuurlijk
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2015, 10:15
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Laat de krukaspoulie eens nakijken, vaak is de spie ingesleten en loopt t ook heel onregelmatig. Dit was bij mij het geval.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2015, 10:43
vw-unit's Avatar
vw-unit vw-unit is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 419
Default

Als je stappenmotor gaar is verlies je ook druk en vermogen
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2015, 19:55
darrylveer darrylveer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 7
Default

Ik ga nu eerst de brandstof pomp door meten en kijken of dat deze relais nog in orde zijn.helaas nu niet een voltmeter maar hopelijk morgen wel.de stappen motor hoor ik nog zoemen en geeft nog steeds een goed puls.ik heb hem even met remreiniger door gespoten en een beetje schoongemaakt.ik vind het raar want hij slaat aan en valt dan meteen weer uit.helaas krijg ik hem nu alleen aan als ik even speel met de ontsteking heen en weer halen.als hij dan aanslaat loopt hij een seconde en valt hij uit.eergister bleef hij even lopen maar had totaal geen vermogen bij het inkomen van de 2de gasklep.ik denk dat de auto mogelijk niet genoeg brandstof druk krijgt of de pomp is mogelijk niet goed meer.hij zoemde al een tijdje en eergister toch een raar geluid gehoord en sinds dien doet hij eigenlijk een stuk minder.helaas legte ik zelf dit verband pas na een hoop gepieker.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-07-2015, 20:08
darrylveer darrylveer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 7
Default

heeft iemand een verklaring voor het verspringen van de onsteking ?
Voorheen wees de stekker naar de radiateur ongeveer en nu wijst hij naar de vesnellingsbak als ik hem aan de praat krijg en en hij uberhaubt blijft lopen.
ik weet dat je er normaal niet mee moet kloten maar in dit geval bleef de auto daardoor wel even aan zodat ik nog kon uitvogelen hoe of wat.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-07-2015, 10:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

De ontsteking moet je terug draaien hoe die stond. Je kan m zelf redelijk in de buurt krijgen. Zet de motor op tijd, haal de verdelerkap eraf, dan moet de rotor gelijk staan aan de inkeping in het ontstekingshuis. Dan staat hij ongeveer goed. Fijn afstellen kan je toch het best laten doen.
Wbt het niet lopen, kijk eerst de brandstoftoevoer na. Of alle pompen lopen en of de opvoerpomp in de tank ook loopt. Mits deze erin zit natuurlijk.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 05-07-2015, 10:30
vw-unit's Avatar
vw-unit vw-unit is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 419
Default

Quote:
Originally Posted by darrylveer
heeft iemand een verklaring voor het verspringen van de onsteking ?
Voorheen wees de stekker naar de radiateur ongeveer en nu wijst hij naar de vesnellingsbak als ik hem aan de praat krijg en en hij uberhaubt blijft lopen.


Quote:
Originally Posted by R.icky
Laat de krukaspoulie eens nakijken, vaak is de spie ingesleten en loopt t ook heel onregelmatig. Dit was bij mij het geval.


Bij mijn G60 destijds was de krukas spie vergruisd en sprong die ook continu van tijd.
Kwestie van spietje vervangen en afstellen.
Reply With Quote
  #9  
Old 05-07-2015, 19:46
darrylveer darrylveer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 7
Default

Okey de dame loopt weer.Ik heb de ontsteking weer optijd gezet door middel van een howto van hier op het forum.ik heb toen de kabel volgorde gechecked maar toen het volgende.bij controlle op vonken bleken alle 4 de ngk bougies niet te werken en de bosch bougies wel.de ngk zijn nieuw,zou het kunnen dat ze verkeerde hebben mee gegeven ? er kwam soms een vonkje af en die ging niet naar de punt maar naar het schroefdraad van de bougie en zag er zwak uit.de auto wilde moeilijk starten maar na een klein beetje spelen met de ontsteking kwam er weer leven in.ik ben er nu achter dat hij niet reageert op de lambda sensor met aan en afkoppelen,en hij alleen goed blijft lopen als ik de blauwe tempsensor los koppel voor aan de motor.daarin tegen moet de stekker wel aangesloten zijn om hem te starten.hij bloft nog een beetje en geeft een zwarte pluim bij vollast.
Reply With Quote
  #10  
Old 05-07-2015, 19:52
darrylveer darrylveer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 7
Default

Okey de dame loopt weer.Ik heb de ontsteking weer optijd gezet door middel van een howto van hier op het forum.ik heb toen de kabel volgorde gechecked maar toen het volgende.bij controlle op vonken bleken alle 4 de ngk bougies niet te werken en de bosch bougies wel.de ngk zijn nieuw,zou het kunnen dat ze verkeerde hebben mee gegeven ? er kwam soms een vonkje af en die ging niet naar de punt maar naar het schroefdraad van de bougie en zag er zwak uit.de auto wilde moeilijk starten maar na een klein beetje spelen met de ontsteking kwam er weer leven in.ik ben er nu achter dat hij niet reageert op de lambda sensor met aan en afkoppelen,en hij alleen goed blijft lopen als ik de blauwe tempsensor los koppel voor aan de motor.daarin tegen moet de stekker wel aangesloten zijn om hem te starten.hij bloft nog een beetje en geeft een zwarte pluim bij vollast.
Reply With Quote
  #11  
Old 05-07-2015, 21:03
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Die blauwe sensor kan een hoop gezeur veroorzaken... direct vervangen.
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum