Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 24-08-2013, 16:24
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

Ziet er goed uit hoor. En zo'n stabi stang voor onder ook mooi! Maar je weet niet zeker of dat van origineel van een carbio komt?
maar denk dat ze bij de RDW / APK die voorwielen niet zo leuk vinden? staan de ver naar buiten denk ik??
__________________
Golf MKI '76er Project.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94

Last edited by jasonnl : 24-08-2013 at 16:29.
Reply With Quote
  #42  
Old 26-08-2013, 11:42
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Bedankt allen voor de positieve reacties.

@jasonnl
Het is eigenlijk een brug de stabi-stang zit op de draagarmen. Ik meen dat deze alleen op latere modellen cabrio is geleverd, wellicht kan iemand dat bevestigen. Er zijn er nog genoeg in omloop dus er is wel aan te komen.
Wat betreft de wielen die zijn breed maar het loopvlak van de band steekt niet buiten de wielkast en dat is de eis, ook heb ik geen spacers gebruikt. Het zou dus geen probleem mogen zijn en anders lossen we dat wel weer op

Voorlopig even de laatste update komende weken helaas te weinig tijd om wat te doen. Ondanks een zware verkoudheid met dit mooie zomerse weer wilde ik toch nog wat meters maken.

Binnenkant motorruimte rondom gespoten. Gebruik gemaakt van VHT chassis & rollbar lak. Kan als het uitgehard is tegen een stootje en blijft wat elastisch.






Vliegwiel, koppeling, bak & startmotor gemonteerd.



Ladies & gentlemen....


The eagle has landed;



Afgelopen jaren veel aan corrado's gesleuteld dan vergeet je HOEVEEL MOTORRUIMTE DE GOLF 1 heeft dat werkt echt lekker. Ik heb helaas geen brug, dus zonder brug vind ik het makkelijk bovenlangs te werken. Nadeel is dan dat luchtinlaat eraf moet. Voor de rest rechterbaksteun los en bak eerst laten zakken.

Hier nog wat foto's uit verschillende hoeken.












Voorlopig zie ik 1 klein probleem en dat een bout en moer wat te ver uitsteekt van een rol bij de riemspanner en het chassis kan raken. Dit is echter goed op te lossen

Me handen jeuken om verder te gaan maar voorlopig zal ik even geduld moeten hebben.

Nog een lange weg te gaan;
- achterste motorsteun monteren
- uitlaatspruitstuk vastzetten
- benzinefilter monteren (komt op watergoot)
- bezineleidingen fuelrail aansluiten
- luchtinlaat monteren
- lichtboom terug voeren
- motorkabelboom monteren
- koppelingskabel / hulpcilinder monteren
- aandrijfassen monteren
- gaskabel aansluiten
- toerentalkabel aansluiten
- rembekrachtigerslang aansluiten
- remmen ontluchten
- IC en slangen
- Radiator en slangen
- KVS vullen
- Glader slangen
- luchtfilter monteren
- ruitenwissertankje monteren (gaat naar links)
- Accu in de achterbak
- bougiekabels
- grill monteren
- motorkap monteren
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:08.
Reply With Quote
  #43  
Old 26-08-2013, 12:07
DavyK DavyK is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 170
Default

Gaat allemaal toch heel vlot vind ik.
En die lak van VHT is echt heel netjes.
Alles is mooi proper zo.
Thumbs up!!!
__________________
GRTZ...

Drive it like you show it...
Reply With Quote
  #44  
Old 26-08-2013, 14:17
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Yeahh, hij hangt (: Lekker opt gemakje afbouwen, kom zeker nog eens langs als mijn G60 af is :P
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #45  
Old 28-08-2013, 15:39
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Bedankt allen voor de positieve reacties.

@jasonnl
Het is eigenlijk een brug de stabi-stang zit op de draagarmen. Ik meen dat deze alleen op latere modellen cabrio is geleverd, wellicht kan iemand dat bevestigen. Er zijn er nog genoeg in omloop dus er is wel aan te komen.
Wat betreft de wielen die zijn breed maar het loopvlak van de band steekt niet buiten de wielkast en dat is de eis, ook heb ik geen spacers gebruikt. Het zou dus geen probleem mogen zijn en anders lossen we dat wel weer op

Voorlopig even de laatste update komende weken helaas te weinig tijd om wat te doen. Ondanks een zware verkoudheid met dit mooie zomerse weer wilde ik toch nog wat meters maken.




Ja bedoelde ik ook. Vindt zo een mooier en minder opvallend dan zo'n aftermarket veerpootburg. Dus binnenkort maar eens op zoek

En je banden lijken dan misschien erger dan het is op de foto.
Jammer dat het het even rustiger aan moet doen.. want was weer een mooi update
__________________
Golf MKI '76er Project.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94
Reply With Quote
  #46  
Old 28-08-2013, 16:00
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Bedankt , jij bent anders ook goed bezig. Heb al een paar keer jou project doorgenomen. Wellicht zie ik je straks rijden ben regelmatig in Tholen bij mijn ouders. Ben zelf een ex brabander (Ossendrecht).

Volgende update helaas over een paar weken dus maar er komt dan nog wel wat interessants aan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #47  
Old 31-08-2013, 09:55
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

De eerste keer dat ik deze tegenkom.
Zeker een topic om te volgen

Ik ben benieuwd naar de schakelstangen, ik was ze ook al tegengekomen maar het lijkt mij een grote puzzel.
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #48  
Old 17-09-2013, 11:46
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Zo terug van een fly & drive vakantie, 2100 kilometer gereden door Florida. Naast een lekkere vakantie ook wat zaken voor het project meegenomen. Een koffer heen, twee koffers terug .

Ik kan voorlopig een paar jaar vooruit met autowas producten. Is daar minder dan de helft wat je er hier voor betaald

Ik was ook van plan daar nieuwe Bosch injectoren te kopen. Deze zijn nog te krijgen bij een autozone, advanced autoparts of napa maar de levertijd was helaas net te lang.

Na een aantal jaar inleven in het project weet je ook waar de diverse zwakke punten zijn. Bij de opbouw van de golf 1 met meer vermogen zijn dit absoluut de motorsteunen. Hier zijn eigenlijk kort gezegd twee dingen mee:
- de ronde motorsteunen laten "kantelen" toe. Veel kantelen kan bijvoorbeeld je uitlaatspruitstuk scheuren en weet nog wel een paar zaken.
- het plaatwerk achter de voorste motorsteun is zeer dun en hier komt een enorme literaire kracht op.

Er is al heel veel over dit onderwerp geschreven en besproken en er zijn diverse aanpassingen met voor- en nadelen qua tijd, werk & geld. De beste oplossing omhelst natuurlijk het meeste (las & constructie)werk.
Mijn plan is dus "standaard" G60 te rijden en wellicht in de toekomst een andere chip en poelie maar dit is nu niet de doelstelling. Qua pk's reken ik nu dus op een waarde tussen 168 en 185. Mijn oplossing is dus niet de beste of mooiste oplossing maar 1 die hopelijk goed genoeg is voor dit vermogen.
Mensen die mij kennen zullen niet bang zijn dat ik het kapot rij maar mijn vriendin kan het gaspendaal daarentegen wel goed vinden. En ik moet er gewoon voor zorgen dat dat kan.

Ik heb bij de rondere motorsteun gekozen voor rubbers met een hogere shore waarde maar geen PU rubbers of PU inserts. Let op de PU rubbers zijn meestal shore 90 of 95. De golf 1 is al redelijk spartaans maar met zulke waardes kom je gebroken aan als je er langere afstanden mee gaat rijden want je voelt alles.
Dit ga ik ook doen voor de achterste motorsteun deze heeft standaard een shore waarde van 55 en dit wordt er een van minimaal 65. Even een verwarring die sommige mensen hebben verhelderen; de achterste motorsteun wordt bij belasting "omhoog" getrokken en de voorste motorsteun duwt als het ware vooruit. Ik heb veel gehoord dat men dacht dat dit omgekeerd was.

In Amerika heb ik deze balk gekocht:



Dit is een "gokraut" versterkte mk1 crossmember voor het A1 platform. Deze monteer je op de originele bumper gaten en de plaat komt tussen de cupholder van de voor voorste motorsteun. Monteren is minuten werk.













Achterste motorsteun nog monteren en dan kan ik verder.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:08.
Reply With Quote
  #49  
Old 17-09-2013, 19:49
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Mooi stuk daar. Nog nooit van gehoord of gezien.
Als je dan het hevig kantelen van de motor wil tegengaan kun je misschien ook een PU-rubber op de voorste motorsteun zetten?
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #50  
Old 07-10-2013, 13:15
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@Shon
Ik heb nu Shore 65 rubbers er in zitten i.p.v. de standaard 55. Zal dus al een stuk stugger zijn dan orgineel. kijk wel hoe zwaar het straks nog kantelt. Ik ga proberen een balans te zoeken tussen prestaties en comfort (zover je daar over kan praten bij een golf 1).

Afgelopen zaterdag nog wat kunnen sleutelen. Begonnen met wat systemen af te maken.

Ik had een koppelingskabel van een golf 1.1 maar deze was veels te kort. Ik heb nu een koppelingskabel van een Seat Ibiza cupra bij de dealer gehaald en deze past na wat aanpassingen.

Daarnaast kan ik jullie een 02A bak presenteren die nu stangen geschakeld is;






Inbouwen was vrij makkelijk maar afstellen is wel een werkje. De uitdaging zit hem in zijn achteruit en vijfde versnelling te vinden. Daarnaast liggen 1-2 en 3-4 redelijk dicht op elkaar, deze kunnen verder uit elkaar door de afstand waar de stangen elkaar kruizen te vergroten. Ik heb gelijk op de kortste schakel overbrenging afgesteld en op zich is deze nog niet heel kort. De handleiding zegt ook als je het nog korter met wat werk wel kan.

hier zie hoe de schakelhevel richting de bestuurder wijst i.p.v. origineel vrijwel rechtuit;




Lekker de golf in de lucht kun je er fatsoenlijk bij;



Spaghetti & lambda gemonteerd, verder alle uilaat-rubbers vervangen;



Verder lange aandrijfas afgemaakt en klaar voor montage. Nu de korte nog terug in elkaar en dan kan deze er ook onder;



ik kan nu koppelen, schakelen & remmen . Deze week maak ik de aandrijving in orde en maak ik de benzine toevoer / retour af. Hiervoor monteer ik een zelfde beugel als de bobine voor het benzine filter.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:09.
Reply With Quote
  #51  
Old 07-10-2013, 17:47
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

Ziet er netjes uit, ook nog het oog verbogen van de beugel die op en neer schuift aan de schakeltoren?
Die staat er niet recht op normaal.
daar ga ik van de week mee verder moet ik nog even aflassen.
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged.
Reply With Quote
  #52  
Old 07-10-2013, 18:41
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Mooi werk!
Komt helemaal goed met je literaire kracht
(hoewel ik denk dat je laterale kracht bedoeld )
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #53  
Old 07-10-2013, 18:44
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Mooi werk man, pas wel op met die lambda, zal niet de eerste wezen bij wie hij onder zn Mk.I wegsmelt xD
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #54  
Old 07-10-2013, 19:45
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Dat ziet er netjes uit de schakelstangen!
Het schiet goed op
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #55  
Old 07-10-2013, 20:15
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Wat een mooi project zeg petje af
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #56  
Old 07-10-2013, 20:27
GOLFMEISTER's Avatar
GOLFMEISTER GOLFMEISTER is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 391
Default

Mooi project !! Ziet er goed uit.

Waar heb je die dingen vandaan waar je auto op staat naar zoiets ben ik al n hele tijd op Zoek
Reply With Quote
  #57  
Old 07-10-2013, 21:14
Sevrinn's Avatar
Sevrinn Sevrinn is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 129
Send a message via AIM to Sevrinn
Default

Wow!! Gaaf!
__________________
VW Volf '95 'for sale'
Reply With Quote
  #58  
Old 08-10-2013, 16:15
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@superbeast
Ja, die richt nu recht naar achter i.p.v. richting de bijrijder. Jij gaat een nieuwe beugel lassen? Ik heb de bestaande beugel gedemonteerd en via de bankschroef gebogen in etappes.

@Audi1981
Dat is inderdaad het juiste woord.

@Rick
Ik geloof je, kun je vertellen waarom je bezorgd bent? Hitte of deze locatie? Ik heb namelijk ook mijn twijfels over deze lambda om twee redenen:
- het is een lambda voor kat en ik rijdt zonder kat dus bereikt deze wel de juiste temperatuur zodat deze gaat werken
- ik vind deze net te breed

@Shon
Bij jou ook las ik, die loopt al! Zover ben ik nog niet maar we buffelen door..

@Style
bedankt, ik vind jou project ook super!

@Golfmeister
Dit is een hydraulische oprij brug, gebruik ik nu wat langer dan een jaar. Als je een vaste stalling en niet ver hoeft te versjouwen hebt is het ideaal. Daarnaast niet meer te kloten met hydraulische krikken, je kan de platen los van elkaar laten zakken als je wil werken aan 1 wiel bijvoorbeeld. Ik wilde graag voor mezelf een brug maar hiervoor geen plek in de hoogte. Wel is het zo als je auto sterk verlaagd is dat je lip eraf moet. Hier kan je hem bestellen;
http://www.barntools.nl/index.php?a...0000021&lang=NL

@Sevrinn
thx


Morgen ga ik mijn nieuwe interieur ophalen en nog wat kabelbomen. Ik heb een nette rood gestreept GTI interieur gekocht.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #59  
Old 08-10-2013, 16:41
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,388
Default

Goed bezig!
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92
Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08
Reply With Quote
  #60  
Old 08-10-2013, 19:37
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Ja hij start, maar rijden zit er nog lang niet in.
Er moet nog veel gebeuren.

Ik lees iets van de lambda sonde, die moet ik ook nog inlassen.
Geeft dat dan problemen als je geen cat. hebt ?
Ik heb ook een open uitlaatlijn.
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum