Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-07-2020, 22:54
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default Materiaal hemel golf 2?

Hi,

Weet iemand van wat voor materiaal de originele beige hemels van golfjes 2 gemaakt zijn? Dit is een hardere toplaag met daaronder foam. Ik wil de hemel namelijk gaan bekleden en/of spuiten. I.v.m. de hechting van het spul.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-08-2020, 19:18
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Het is een soort schuim volgens mij, ik heb het ook geprobeerd om te plakken, maar had te oude lijm(spuitlijm van Caliber) gekregen bij de winkel en het gevolg dat het na een maand weer los ging. GӴ$$#}v*r.
Ik wil graag weten of het jou lukt en met welke lijm!
Reply With Quote
  #3  
Old 04-08-2020, 20:58
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default

Quote:
Originally Posted by bugs
Het is een soort schuim volgens mij, ik heb het ook geprobeerd om te plakken, maar had te oude lijm(spuitlijm van Caliber) gekregen bij de winkel en het gevolg dat het na een maand weer los ging. GӴ$$#}v*r.
Ik wil graag weten of het jou lukt en met welke lijm!


Ben van plan om alles eraf te halen, het schuim te verwijderen en op de kale harde onderlaag stof te plakken. Je hebt van 3M wel hele goede lijmspray!
Reply With Quote
  #4  
Old 05-08-2020, 15:33
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Hmm volgens mij is er niet veel kale harde onderlaag. Volgens wat ik me kan herinneren is de hemel gewoon van een soort piepschuim achtig materiaal gemaakt. De originele stof heeft een dunne schuimlaag aan de binnenkant denk ik die na het verwijderen een soort geelbruine laag achterlaat, heb je het daarover wanneer je het over het schuim hebt?

Zit in ieder geval niets hard in, je kan zo een hemel gewoon in twee breken als je onvoorzichtig bent!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #5  
Old 06-08-2020, 19:53
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Quote:
Originally Posted by Misk
Ben van plan om alles eraf te halen, het schuim te verwijderen en op de kale harde onderlaag stof te plakken. Je hebt van 3M wel hele goede lijmspray!


Ik zou alleen de lijmresten verwijderen, ik heb dit toen met een harde handstoffer geborsteld. Dan kom je volgens mij op de goede ondergrond!
Reply With Quote
  #6  
Old 06-08-2020, 20:42
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

https://www.ebay.de/itm/Autohimmels...en/261396236397

Een tijd geleden heb ik daar stof gekocht.

Het is vrij degelijk: een mooie - in mijn geval zwarte - zichtbare laag, vrij stevig, lijkt een beetje op jeans.. daarop pakweg 3mm van dat schuim, en het schuim is weer met een dun sterk deklaagje bedekt.

Ik heb (naar mijn gevoel) de fout gemaakt dat ik spuitlijm (van Bison) heb gebruikt. Het plakt, maar het begint ook weer los te laten, hier en daar.. ondanks dat ik 3 bussen (45 euro aan lijm!!!) er op heb gespoten. Die lijm lijkt gewoon in dat glasvezelbord te trekken, en plakt niet goed tot je het bord verzadigt met lijm.

Volgens mij moet men dikkere lijm gebruiken...
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy

Last edited by SciroccomTDI : 06-08-2020 at 20:44.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum