Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-01-2004, 17:38
polo g60 polo g60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 19
Send a message via AIM to polo g60
Default polo1 motor

ik heb een probleempje,de 900cc moter uit mijn '76er polo 1 is kapot gelopen,nu kan ik een moter kopen maar die komt uit een golf1 of uit een golf 2,zou die passen in mijn polo type1?bij die motor zit ook geen versnellingsbak,zou ik die eventueel over kunnen zetten van mijn polo 1 blokkie op die golf motor?
ik hoop dat jullie me effe kunnen helpen...
Mvg Ferdi...
Reply With Quote
  #2  
Old 25-01-2004, 19:14
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

ja past ,wel ff vliegwiel met koppeling overzettenn
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #3  
Old 25-01-2004, 23:41
polo g60 polo g60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 19
Send a message via AIM to polo g60
Default

ow dat is dan wel mooi als dat zo past,ik ga morgen effe een kijkje nemen bij dat blok,ik had die jongen vannavond gesproken,maar hij zei dat er waarschijnlijk ook geen inlaat spruitstuk bij zat en ook geen carburateur,ik ga dan morgen ook gelijk even passen als dat inlaatspruitstuk uit dat 900cc blok ook op die andere 1.3 motor past,maar dan kan die 900cc carb vast niet op die 1300 motor zeker?het is een 1.3 motor uit een golf2 of 1,en passen de steek assen er dan ook zo weer op?...ik hoor het wel van je...alvast bedankt...
Mvg Ferdi...
Reply With Quote
  #4  
Old 25-01-2004, 23:45
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Als je de bak overzet passen de assen altijd dacht ik zo...

En volgens mij zijn er 1300 motors genoeg op de sloop, alleen de km's meestal.... Maar je zou dus wel de carb's en het spruitstuk van zown blok kunnen overschroeven... of je verzint wat anders leuks... Dan weet Serge ook nog wel wat
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #5  
Old 26-01-2004, 20:48
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Licht er nogal aan..

900cc HA blok. Met of zonder uitlaatspruitstuk-voorverwarming?

Uitlaatspruitstuk is altijd verwarmd, maar 'in die tijd' werden er verschillende opties gebruikt: met uitlaatgas-via-apart-kanaal-door-je-inlaatspruitstuk, met een elektisch verwarmde egel, en met koelwaterverwarmd..


een 900cc carburateur gaat de motor wel laten lopen, maar veel toeren zal ie niet gaan maken vrees ik. De Solex 31PICT carburateur is voor maximaal 1.1 geschikt. daarboven liever een 34'er of een dubbeltraps pierburg (1300 of hoger).

wat is er kapot gelopen aan die 900cc? die dingen gaan normaal echt niet stuk..

Ochja: elk blok dat 'naar voren' gekanteld ingebouwd is, gaat passen. Met veel of weinig werk.

termostaathuis is iets anders, vliegwieldiameter, startmotor en dat soort dingetjes. Steunen, carter, enz enz: allemaal wellicht net iets anders..


Ga liever voor een 1.0 GL blok: vind je zat op de sloop, je hoeft nix te knutselen, loopt 'bijna gegarandeerd' en als je onderdelen zoekt: zo te vinden. De 1.0 GL is net 100cc groter, maar levert dezelfde prestaties (40 pk), en heeft in principe dezelfde carburateur.

Voor dagelijks vervoer prima dus. Niet een bak waar je elke zaterdag weer onder/naast of tussen ligt :-) Doe dat maar met je Polo G60?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #6  
Old 26-01-2004, 23:47
polo g60 polo g60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 19
Send a message via AIM to polo g60
Default

ik vond vannavond op internet nog een 1300 motor voor 190 eurotjes en die had maar 1500 echte werkelijke km's gelopen,die had toen der tijd in een polo gezeten die flinke schade heeft gehad en daar hadden ze de motor van uit gehaald maar nooit wat mee gedaan dus ik heb die vent een mailtje gestuurd als hij dat blok nog heeft en eventueel met versnellingsbak want dan ben ik van het hele gezeik af denk ik,want dan moet alles passen lijkt mij toch???....en anders moet ik dan maar effe op de sloop gaan kijken naar dat blokkie waar jij het over had...

En ik ben nog steeds op zoek naar een versnellingsbak voor de polo g60 dus als je er nog een weet hou ik me aanbevolen...die heb ik met een maand of 2 maandjes nodig want dan wordt m'n project auto gespoten en dan wil ik alles zo'n beetje bij elkaar hebben zodat ik de polo weer kan gaan opbouwen...

ik ben op zoek naar een: G40 versnellingsbak ATV
G40 Hemeltje
En een voorruit,die was zaterdag helaas gesneuveld met het eruit halen...(een met blauwe zonneband)...
Mvg Ferdi...
Reply With Quote
  #7  
Old 26-01-2004, 23:49
polog40's Avatar
polog40 polog40 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 390
Default

Voorruit kost nieuw imitatie van Splintex een 100 euro met band.

Arjan
Reply With Quote
  #8  
Old 26-01-2004, 23:57
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Uitlaatspruitstuk is altijd verwarmd, maar 'in die tijd' werden er verschillende opties gebruikt: met uitlaatgas-via-apart-kanaal-door-je-inlaatspruitstuk, met een elektisch verwarmde egel, en met koelwaterverwarmd..


Inlaatspruitstuk bedoelt je toch (helemaal vooraan).


(niet om lullig te doen!)
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #9  
Old 31-01-2004, 19:11
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
Quote:
Originally Posted by sjampoo
Uitlaatspruitstuk is altijd verwarmd, maar 'in die tijd' werden er verschillende opties gebruikt: met uitlaatgas-via-apart-kanaal-door-je-inlaatspruitstuk, met een elektisch verwarmde egel, en met koelwaterverwarmd..


Inlaatspruitstuk bedoelt je toch (helemaal vooraan).


(niet om lullig te doen!)


heb nog een geflowde inlaat met uitlaatgas voorverwarming liggen
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #10  
Old 01-02-2004, 10:15
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
Quote:
Originally Posted by sjampoo
Uitlaatspruitstuk is altijd verwarmd, maar 'in die tijd' werden er verschillende opties gebruikt: met uitlaatgas-via-apart-kanaal-door-je-inlaatspruitstuk, met een elektisch verwarmde egel, en met koelwaterverwarmd..


Inlaatspruitstuk bedoelt je toch (helemaal vooraan).


(niet om lullig te doen!)


Jup!

Inlaat!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum