Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-04-2011, 20:46
Bengie's Avatar
Bengie Bengie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 34
Default Opknappen Steffan BCW'S

Hello!

Na ongeveer anderhalf jaar geleden een setje Steffan Bcw's van vw hooligan gekocht te hebben werd het toch eens tijd deze op te gaan knappen. De blanke lak laat los en er zit behoorlijk wat van het welbekende stoeprandschade op de velgen (dit is uiteraard door de vorige eigenaar veroorzaakt )
1 velg kon een gat in de weg niet ontwijken en is nu krom, deze moet even gericht worden. Verder is er 1 velg waar een hoekje uit is, deze moet dichtgelast worden.
Na het richten en het lassen breng ik de velgen naar Bertil om ze af te laten draaien. Na het afdraaien begint mijn werk, ontlakken en helemaal klaar maken voor het poedercoaten wat ik gelukkig bij een vriend voor een kratje bier kan laten doen

Als iemand nog wat tips voor me heeft op welke manier ik de velgen het beste kan prepareren voor het poedercoaten dan hoor ik het graag!

En weet iemand nog een goed(koop) adresje voor het richten van velgen in het Noorden? Ik dacht aan Beterband in Buitenpost, ervaringen?

Hier volgen nog wat foto's!



Hier de velgen onder de Jetta (op afstand zien ze er nog best goed uit!









Hier de beschadiging die ff dichtgelast moet worden



Deze velg kwam een gat tegen in de weg, gelijk ook maar een nieuw bandje bestellen.

Reply With Quote
  #2  
Old 27-04-2011, 23:41
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Hey cool !

Ik ga dit topic in de gaten houden want mijn steffans kunnen ook wel een opknapbeurtje gebruiken ! Wat is dat toch met die vorige eigenaren... De vorige eigenaar van mijn steffans kon ook al niet rijden hahahaha


Ik heb wel 4x108
Had liever een ander goed setje gekocht ipv opknappen maar 108 kan ik nergens vinden


Reply With Quote
  #3  
Old 28-04-2011, 07:37
Bengie's Avatar
Bengie Bengie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by The Clauw
Hey cool !

Ik ga dit topic in de gaten houden want mijn steffans kunnen ook wel een opknapbeurtje gebruiken ! Wat is dat toch met die vorige eigenaren... De vorige eigenaar van mijn steffans kon ook al niet rijden hahahaha


Ik heb wel 4x108
Had liever een ander goed setje gekocht ipv opknappen maar 108 kan ik nergens vinden




Zo op de foto zien ze er nog goed uit! Ik heb de velgen voor een mooi prijsje gekocht met het oog ze ooit nog een keer op te knappen maar dat kwam er steeds niet van.. Nu een velg krom moet ik wel!
Met een setje die netjes is ben je wel gelijk klaar, maar je betaald er ook genoeg voor. 'T schijnt dat deze wielen niet meer gemaakt worden en al behoorlijk zeldzaam worden
Reply With Quote
  #4  
Old 28-04-2011, 07:57
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Kunt ze nog gewoon nieuw kopen hoor, 175,- per stuk.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-04-2011, 08:18
Bengie's Avatar
Bengie Bengie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Kunt ze nog gewoon nieuw kopen hoor, 175,- per stuk.


Bedankt voor de info!
Dan heb ik het toch goed gedaan Ik kom na het opknappen nog lang niet aan dat bedrag.. Wat een geld!
Reply With Quote
  #6  
Old 28-04-2011, 08:30
Bengie's Avatar
Bengie Bengie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 34
Default

Zo! Gister even bezig geweest met de Staffan's..




Heb de Velgen even ontdaan van de bandjes, de kromme velg naar Beterband in Buitenpost gebracht om te laten richten. De andere 3 velgen even schoongemaakt, zodat ik deze morgen met verfafbijt kan gaan behandelen.. Ik las op andere Topics dat de verafbijt van de Gamma het beste is, maar deze wordt nergens meer geleverd doordat er iets te veel chemicaliën in zitten wist een medewerker mij te vertellen. Vandaar dat deze het beste was(Y)

Maar nu even de vraag: Welke kan ik nu het beste gebruiken?



Verder heb ik de beschadiging van de velg laten oplassen zodat Bertil deze weer mooi af kan draaien.

Voor:



Na:

Reply With Quote
  #7  
Old 28-04-2011, 21:18
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Kunt ze nog gewoon nieuw kopen hoor, 175,- per stuk.


Maar niet in 4 x 108
Reply With Quote
  #8  
Old 28-04-2011, 21:19
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Bengie
Zo op de foto zien ze er nog goed uit! Ik heb de velgen voor een mooi prijsje gekocht met het oog ze ooit nog een keer op te knappen maar dat kwam er steeds niet van.. Nu een velg krom moet ik wel!
Met een setje die netjes is ben je wel gelijk klaar, maar je betaald er ook genoeg voor. 'T schijnt dat deze wielen niet meer gemaakt worden en al behoorlijk zeldzaam worden


Fotos zijn bedriegelijk he :P

Net als op marktplaats haha
Reply With Quote
  #9  
Old 29-04-2011, 12:27
Hennuh's Avatar
Hennuh Hennuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 644
Default

Quote:
Originally Posted by Bengie

Maar nu even de vraag: Welke kan ik nu het beste gebruiken?


Afbeits van PK Koopmans, vast wel te krijgen in de plaatselijke verfwinkel.
__________________
Audi A5 SB 2.0 tfsi quattro S-line
Vw Lupo 1.4
Reply With Quote
  #10  
Old 02-05-2011, 17:11
Bengie's Avatar
Bengie Bengie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by Hennuh
Afbeits van PK Koopmans, vast wel te krijgen in de plaatselijke verfwinkel.


Bedankt voor de tip, ik heb ze echter al naar Rinzema in drachten gebracht om te laten ontlakken. Ik ben 4 uur bezig geweest om 1 velg te ontlakken met superafbeit van de Karwei, en toen had ik er pas 1 laklaag af.. dus de lol was er snel af
Reply With Quote
  #11  
Old 02-05-2011, 17:28
Bengie's Avatar
Bengie Bengie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 34
Default

Er zijn weer wat vorderingen:

Afgelopen vrijdag heb ik een velg op kunnen halen bij beterband in Buitenpost, ze hebben de velg die lichtelijk krom en beschadigd was voor 30,- euro gericht.. dat viel me behoorlijk mee!

Vervolgens heb ik de velgen vrijdag naar Rinzema in Drachten gebracht om te laten ontlakken. Ik ben zelf 4 u bezig geweest met Super afbeit van de Karwei en heb welgeteld 1 van de 3 laklagen van 1 velg er af gekregen.. Je begrijpt dat de lol er snel af was! Op het forum las ik dat ik 4 velgen voor 50,- kon laten ontlakken bij Rinzema dus had ik m'n keuze snel gemaakt, De prijs van 50,-was echter al verhoogd naar 70,- wat ik nog wel redelijk vond in verhouding met het aantal uren dat het mij zou kosten om het zelf te doen. (mij werd ook aangegeven dat de prijzen volgend jaar weer verhoogd worden door alle kosten en regelgeving rondom de chemicaliën e.d.)

Vandaag werd ik al gebeld dat de velgen klaar lagen, nu ff een afspraak maken met Bertil om ze af te laten draaien.. Hoop dat ik morgen even tijd heb om ze op te halen, zal dan ook de foto's ff posten..
Reply With Quote
  #12  
Old 09-05-2011, 12:41
Bengie's Avatar
Bengie Bengie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 34
Default

Weer Wat vorderingen!

Ik heb vorige week dinsdag de velgen opgehaald bij Rinzema in Drachten, de velgen kwamen perfect onder de lak vandaan. Kreeg te horen dat er niet vaak zulke nette velgen onder de lak weg komen. Ik moest dus in m'n handjes knijpen met deze velgen

Dinsdagavond meteen naar Bertil geweest om de velgen af te laten draaien en het resultaat is ge-wel-dig! Wat een vakman, Het was de rit van in totaal 4u zeker waard!
Ook Bertil was heel echt te spreken over de staat van de velgen, hij vertelde mij dat het zelden voor komt dat hij zulke rechte velgen krijgt om af te draaien. Omdat de velgen zo recht zijn was hij na een uur hard werken al klaar en had hij de randen ook nog even gepolijst zodat ik kon zien hoe dat staat... Ben toch weer aan het twijfelen, het staat wel heel vet! Eerst maar ff poedercoaten, polijsten kan altijd nog!

Hier de foto's:








Reply With Quote
  #13  
Old 09-05-2011, 13:06
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Dat ziet er weer goed uit Ben!
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #14  
Old 09-05-2011, 14:50
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Netjes hoor!

Ik weet niet wie (of misschien zelf) ze gaat polijsten. Maar als ze gepoedercoat zijn, en later gepolijst moeten worden, gaat er iemand niet vrolijk worden....
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #15  
Old 09-05-2011, 19:48
Bengie's Avatar
Bengie Bengie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 34
Default

Thnx!

Ik heb het er met Bertil over gehad en die zag geen problemen in het polijsten van velgen die gepoedercoat zijn..
Reply With Quote
  #16  
Old 10-05-2011, 18:34
bertil1970's Avatar
bertil1970 bertil1970 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 274
Default

Quote:
Originally Posted by Bengie
Thnx!

Ik heb het er met Bertil over gehad en die zag geen problemen in het polijsten van velgen die gepoedercoat zijn..

ze zullen inderdaad weer gedraaid moeten worden na het coaten anders word er inderdaad iemand niet blij
__________________
bertil
Reply With Quote
  #17  
Old 11-05-2011, 06:40
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Ik zou het zo laten met die randen en de harten gewoon spuiten, dan ben je gelijk klaar !!!
Ziet er goed uit tot zover.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #18  
Old 25-05-2011, 00:13
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Gepolijst laten die randen!
Reply With Quote
  #19  
Old 25-05-2011, 18:46
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Gepolijst laten die randen!


Mee eens, ziet er strak uit
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984
Reply With Quote
  #20  
Old 02-06-2011, 11:19
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

leuk topic
ik ben toevallig ook bezig met een set steffan bcw's op te knappen, alleen heb ik er 5: 3x 7J en 2x 8J gelukkig hebben de mijne geen stoeprandschade.

ik zou ze overigens wel gepolijst laten, die randen. ziet veel beter uit dan gelakt, vind ik dan he ben benieuwd wat je ervan gaat maken
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum