Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 02-06-2011, 22:20
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Gaaf...veel plezier
Reply With Quote
  #102  
Old 03-06-2011, 20:46
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Thanks!

De auto is er in elk geval klaar voor, vandaag nog even;

- ontsteking afgesteld ( zat er ongeveer 3 graden naast )
- kleppen gesteld
- olie wissel + filter
- Inlaat netjes klaargemaakt met originele GK luchtbuis, die ontbrak nog.
- Klepdeksel en distributie kap zwart gespoten
- Remschijven ontroest en zwart gespoten




Motortje loopt weer mooi en lijkt ietsjes sterker geworden te zijn. Nu nog even spullen pakken en dan morgen richting Lelystad. Dennis komt morgen ook die kant op om mij te coachen -thumbsup-

Heb er zin in!
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #103  
Old 04-06-2011, 22:49
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Zow, lekker warm dagje sturen
was dat!

Vanochtend ruim op tijd afgereisd naar het Midland circuit in Lelystad zodat ik mij rustig kon inschrijven en de tijd had om te kijken hoe alles in zijn werk ging. Na een bakje koffie en het invullen van het inschrijfformulier wilde ik mij gaan aanmelden, maar ik kreeg te horen dat de auto eerst gekeurd moest worden voordat ik ingeschreven kon worden. Inmiddels was Dennis ook gearriveerd en samen met hem ben ik opzoek gegaan naar de keurmeester die ergens op het terrein rondliep. Eenmaal gevonden, samen de auto bekeken en uiteraard zonder problemen goedgekeurd, nouja kon ook bijna niet anders want na een korte blik onder de motorkap was het al in orde meer werd er niet bekeken.

Dus terug naar de inschrijfpost om de inschrijving rond te maken. Omdat de baan nog steeds niet open was nog maar een rondje gelopen en eens goedbekeken hoe de baan liep. Wegens werkzaamheden aan het circuit was de baan overigens bijna de helft korter dan de normale lengte dus het koste niet veel moeite om de loop van de baan te onthouden.
Inmiddels stonden de eerste auto's al aan de start en kon er begonnen worden met rijden, voordat ik zelf achter het stuur kroop eerst nog even kort met Dennis op de tribune gekeken hoe de anderen het ervan af brachten.
Toen de polo opgehaald en achter in de rij aangesloten, eerste rondje had ik vooral nodig om de baan te leren kennen en reed ik in ongeveer 51 sec rond. De rondes daarop steeds harder en langzaam gingen de rondetijden wat omlaag, totdat ik bleef steken op 48. sec. Op de één of andere manier wist ik niet meer snelheid te vinden, op allerlei manieren geprobeerd; rustig, beetje agressiever enz. maar de klok stopte steeds net iets boven de 48 seconden.

Toen de auto maar aan de kant gezet en samen met Dennis wat gaan lunchen en vanaf de tribune een beetje bestudeert hoe de snellere jongens het circuit ronden. Daarna moest Dennis helaas al afreizen naar Groningen, maar ik was inmiddels vast besloten om niet eerder naar huis te rijden voordat ik onder de 48 sec zou eindigen. Dus 10 ronden bij laten schrijven op mijn stempelkaart en aan de slag maar weer.


Naar wederom een paar 48ers gereden te hebben kwam er een ronde waarbij de tijdsmeting niet goed werkte, daarom mocht ik gelijk zonder in de rij te staan door voor een extra rondje. Nog lekker in mijn ritme zijnde kwam ik dan eindelijk op de 47. sec binnen. Yes!

Maarja perfectie bestaat niet dus lekker verder gegaan en na nog een paar rondjes sturen rolde er zelfs een 46er uit, dit leek me wel een goed moment om te stoppen en dus ben ik na 20 ronden slalommen huiswaarts gekeerd.

Al met al een heerlijk dagje gehad waarbij de auto zich goed heeft gehouden, hoewel ik al wel het één en ander in gedachte heb om te verbeteren natuurlijk. Binnenkort komen alle rondetijden online te staan en dan word ook duidelijker hoe ik mij verhoud ten opzichte van de concurrentie. Duidelijk is wel dat de polo 86c in het algemeen potentie heeft om behoorlijk mee te doen vooraan dus ik hoop dat er in de toekomst meer mensen van het forum geïnteresseerd zijn om eens mee te rijden.

Hieronder wat foto's van de dag en een onboard filmpje van één van de eerste runs, helaas heb ik er daar maar één van want de batterij was leeg. Dennis heeft ook nog gefilmd vanaf de tribune, ik zal proberen die ook nog te uploaden morgen.

http://www.youtube.com/watch?v=HulrkSXW0OE

Polo in goed gezelschap.





































Meer is hier terug te vinden: http://www.flickr.com/photos/martin...57626760616629/
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #104  
Old 04-06-2011, 22:57
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Leuk! kun je daar zo heenrijden en inschrijven?
Reply With Quote
  #105  
Old 04-06-2011, 23:11
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Jep, appeltje eitje. Dagje koste mij totaal net 50 Euro, ex. broodje en benzine.

Denk dat jou golfje zich uitstekend thuis zou gaan voelen op dit baantje!
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #106  
Old 05-06-2011, 19:21
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

gaan we eens proberen!
Reply With Quote
  #107  
Old 06-06-2011, 11:19
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #108  
Old 06-06-2011, 15:23
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Mooi werk Martin,lijkt mij ook wel wat slalom in een polo.
Er valt nog wel wat aan je tijd te doen,OA banden spanning,uit/toespoor,camber,uitwegen en het subframe of zit dat er al onder?
Je hebt me in ieder geval wel enthousiast voor gemaakt.
Maar moet eerst mijn Scirocco mk 1 maar in orde maken.
Reply With Quote
  #109  
Old 06-06-2011, 15:37
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Ziet er cool uit!
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #110  
Old 06-06-2011, 16:07
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Er valt nog wel wat aan je tijd te doen,OA banden spanning,uit/toespoor,camber,uitwegen en het subframe of zit dat er al onder?


Cupframe zit er inderdaad nog niet onder, auto is nog niet uitgelijnd, teveel last van onderstuur enz. inderdaad er is nog een hoop te doen. Maar dat is ook de sport denk ik, iedere keer wat verbeteren.
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #111  
Old 06-06-2011, 21:14
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #112  
Old 07-06-2011, 15:16
JarnoVWPolo6N JarnoVWPolo6N is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 609
Default

Quote:
Originally Posted by MartinGT


Krijg nou tieten!

Quote:
Team Wimedo werd op 3 januari 1967 opgericht door Wim Meijerink uit Doorn, je ziet het al Wi-me-do.


Dat is de vader van mijn spuiter! Ik heb die beste kerel nog gekend

Maar on-topic: ziet er wel leuk uit Martin zo'n dag! Mooie tijd om de volgende keer pogen te breken
Reply With Quote
  #113  
Old 08-06-2011, 20:40
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

vet
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #114  
Old 09-06-2011, 09:47
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Gaaf zeg!
Jammer dat een rollbar al verplicht is bij licht gemodificeerde auto's
Reply With Quote
  #115  
Old 12-08-2011, 18:00
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Dikke poep, motor in de soep

Complete verhaal --> http://www.steilheck.nl/smf/index.p...ic,11123.0.html

Om het verhaal kort te maken. Twee weken geleden een poging gedaan om de Nürburgring te bereiken maar helaas niet geslaagd. Gelukkig werd de auto netjes thuis afgeleverd door de ADAC, toch nog plezier gehad van mijn ANWB abbonement wat ik vergeten was op te zeggen.




Vandaag kopje van de GK gehaald en vervolgens het complete blok eruitgehaald.




Diagnose: Kantelende zuigers, vooral de zuigers van cilinder 2 en 3 kantelen behoorlijk maar ook cilinder 1 en 4 hebben er last van. Tevens zijn de hoonsporen compleet verdwenen.




Onderblok is niet meer bruikbaar dus die kan eruit.







Kopje ziet er opzich wel goed uit.




Alleen kwam ik helaas ook een andere verrassing tegen, ik kan mij vergissen maar het lijkt erop dat de carrosserie begint te scheuren.




Plan is nu om er een stukje plaat in te lassen en eventueel nog wat verdere verstevigingen aan te brengen, alleen hoe en wat moet ik nog even verzinnen. En verder komt het cupframe er ook gelijk onder samen met een veerpootbrug om wat extra stijfheid te brengen.

Voor wat betreft de motor weet ik nog niet precies wat ik ga doen, ik heb toevallig een extra GK blokje staan die mooi in de GT kan. Alleen die heeft ook al wel 2 ton gedraaid dus eigenlijk zou ik die eerst heel goed moeten bekijken om te voorkomen dat ik binnen korte tijd weer met een motorwissel zit.
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #116  
Old 12-08-2011, 23:33
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

He Martin, jammer van de Polo...ding leek zo perfect en nu dit
Heb op het polo-forum het verslag even gelezen, mooie foto`s en mooi verslag!

Was het voor jou de 1e keer @ Nordschleife? Pokke-end lopen hè, naar de Adenauer Forst

Op welke camping stonden jullie?
Reply With Quote
  #117  
Old 13-08-2011, 10:49
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Ja ach hoort erbij, beestje word niet gespaard en dan gaat er wel eens wat kapot natuurlijk.

Quote:
Originally Posted by René
Heb op het polo-forum het verslag even gelezen, mooie foto`s en mooi verslag!

Was het voor jou de 1e keer @ Nordschleife? Pokke-end lopen hè, naar de Adenauer Forst

Op welke camping stonden jullie?


Thanks!

Het was voor mij niet de 1e keer, maar ik blijf mij verbazen over wat er allemaal te zien is. Ik had dit keer wel mijn eerste ronde willen doen maar dat is er niet van gekomen helaas. Toch heb ik mij weer prima vermaakt, wandelingetje naar Adenauer Forst was wel een gezonde afwisseling na al dat BBQ'en.

Wij stonden op ''camping am Nürburgring'', direct aan de GP strecke. Prima plekje!
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #118  
Old 13-08-2011, 11:42
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Zonde man, heb het topic zojuist even doorgespit. Leuk bezig zo, en ziet er allemaal er goed uit. Jammer van je motor!
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #119  
Old 13-08-2011, 15:30
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Quote:
Enne, dat tikken waar het afslepen om is begonnen: leek toch meer op een kapot drijfstanglager?
Daar al naar gekeken?


Niet veel tijd gehad om wat te doen vandaag, maar net toch snel even het carter gedemonteerd. Met het handje gevoeld en het jawel, drijfstanglager van cilinder 2 heeft het begeven... zit knap veel speling op.
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
  #120  
Old 14-08-2011, 22:42
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ga je ook mee naar de Nordschleife eind September?
Ik zie dat jullie `n kampvuur hadden....dat vonden ze prima daar op de camping? Das misschien ook wel lachen als we met `t forum daar heen gaan...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum