Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-04-2018, 16:46
Haanhoefforum Haanhoefforum is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2018
Posts: 14
Default Verschil 1.2 TSI 85pk en 1.2 TSI 105 pk?

Misschien dat er al over geschreven is maar met de zoekfunctie vond ik het antwoord op mijn vraag niet, dus dan toch maar de vraag hier:
(in het caddy board kwam niet veel reactie dus even een repost hier)

Wat zijn de verschillen tussen de 1.2 TSI motoren waardoor de één 85 pk tot zijn beschikking heeft en de ander 105 pk?

VW Nederland (en Duitsland) verwijst naar de dealers en de dealers houden verschillende verhalen op... Er zijn er die zeggen dat er in de 105 pk zwaardere onderdelen zijn gebruikt echter wanneer je navraag doet naar de bestelmogelijkheid van complete motoren is er maar 1 1.2 TSI leverbaar bij VW.

Dat laatste doet mij suggereren dat de motoren gelijk zijn maar dat de 85pk puur softwarematig gedownsized is omdat in sommige landen (en hier ook bij aanschaf) betaald wordt naar vermogen.

De reden dat ik het vraag is dat ik mijn 85 pk zou willen tunen, maar ik wel zeker wil weten dat de motor dit aan kan.

Ik hoop hier het echte ware antwoord te vinden, op andere fora worden vooral veronderstellingen geuit en daar staan fora vol van
Reply With Quote
  #2  
Old 05-04-2018, 19:18
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Als je de site van JD engineering mag geloven, maakt het geen hol uit welke je neemt. Vaak is dit gewoon softwarematig.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-04-2018, 09:28
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Verschil tussen 85 en 115 is alleen software matig. Een collega van mij heeft de software van de 115pk in zijn 85pk laten laden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum