Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 13-02-2015, 17:04
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

De laatste bewering van problemen in dit topic is ook al van 2013, misschien is het inzicht in de laatste jaren veranderd
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #22  
Old 13-02-2015, 17:08
bramvw bramvw is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 130
Default

Ook een RP gehad totaal 360.000 km, zelf de laatste 50.000 gereden.
Geen problemen mee gehad. Auto verrot, blok verkocht voor de cross.
Reply With Quote
  #23  
Old 16-05-2017, 09:50
rommeke rommeke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 126
Default

Nou zie ik dat het al even gelden is maar ik heb nu ook problemen met mijn rp monopoint als ik hem net gestart heb doe hij zn eigen eerst 4x verzuipen en daarna loopt hij als een zonnetje nou denk ik dat het probleem zit in de monopoint nu las ik hier dat je er een injectie van een abs moter erop ken zette en van het gezeik af bent wie ken me helpen hier mee wat heb ik presies allemaal nodig nu heb ik al een abs blok gevonden nu de rest nog alvast bedankt gr kenny
Reply With Quote
  #24  
Old 16-05-2017, 20:00
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Raar eigenlijk dat die rp blokken zoveel gedonder kunnen hebben. Het zelfde systeem is ook geleverd op de 1.0 AAU en 1.3 AAV blokken en die zijn juist zeer betrouwbaar.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #25  
Old 18-05-2017, 12:42
Beer Beer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 52
Default

Vreemde verhalen,

Onbetrouwbaar, de RP is juist één van de meest betrouwbare motoren in Golf/Jetta2.
Misschien ligt het eerder aan hoe de vorige eigenaar er mee om is gedaan.
Lees ook maar eens op "DoppelWobber.de", daar lees je eigenlijk ook dat de RP een erg degelijke motor is.

groet Beer
Reply With Quote
  #26  
Old 18-05-2017, 15:01
rajawali_63 rajawali_63 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 9
Default

@Heine 1 Cabrio, ik vind het heel vreemd wat ik hier allemaal lees omtrent onbetrouwbaarheid van de RP motorblok. Ik rijd nu vanaf sept 2006 dezelfde seat 1.8Ltr 8V RP motorblok zonder enig probleem. En geloof mij ik heb heel wat auto's gereden en tevens aan gesleuteld. Ben nu 53 en begon met hobbieën op mijn 14de met een oude kever 1303 bij mijn oom samen met mijn neefjes. En ik kan echt zeggen dat ik tot nu toe geen enkele auto ben tegen gekomen waar ik zo weinig aan heb moeten sleutelen om het aan de gang te houden. Maar goed, als ik het zo lees bij jou dan krijg ik het gevoel dat het zou kunnen liggen aan het feit dat je de inspuit unit uitelkaar hebt gehad en dat je de potmeter voor de gasklep niet goed hebt gecalibeerd. En ik moet je eerlijk zeggen op alle forums wordt er hard geroepen om hier vanaf te blijven omdat het zeer moeilijk is dit weer goed te krijgen. Wat ook kan zijn is dat de luchtvoeler bij de injecteur vervuild is en of de blauwe temp. sensor niet goed werkt. Waar je ook op moet letten is als je de contact omdraait dat je hem even door zijn checkcycle laat gaan anders raakt hij in de war. Ik weet aan de hand van een klik bij de zekeringenkastje links onder dat hij klaar is. Probeer ook eens de ECU te restten dit help ook wel eens. Weet wel dat hij dan +/- 200 km nodig heeft om alles weer goed in te leren, het is n.m.l. een closedloop systeem. Veel succes als ik je ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel.
Reply With Quote
  #27  
Old 30-10-2017, 18:38
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Ok het probleem is inmiddels gevonden wat al die vage klachten gaf.
Er zat in de stekker die naar de potensio meter gaat een kabelbreuk.
Oftewel de ene x wel contact de andere x weer niet dus dat geeft heel veel vage klachten.
Maar idd voor de rest een goed blok.
Reply With Quote
  #28  
Old 10-11-2017, 13:21
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Jep het kan zo simpel zijn , ik vond het al raar dat een rp blok onbetrouwbaar werdt genoemd.
Die dingen zijn oersterk en al hangen ze compleet onder de oliebagger en roestig etc. ze lopen meestal wel gewoon of met kleine opfrisbeurtjes lopen ze weer heel goed en ik vind het zelf heel fijne motortjes om aante werken.
Maar de monopoint had ik er af gehaald toen paar jaar terug en een carb er op gezet (zoiets als weber verv carb) , gaf meer vermogen ook nog en nooit gezeur gehad en ik hoefde helemaal niks om te bouwen kwa benzine pomp etc.
Dat blok heeft ondertussen nu al in 3 mk2's gezeten , nu de laatste keer heb ik wel grote revisie gedaan maar dat was helemaal niet perse nodig.
Alles zag er intern nog prima uit eigenlijk maar ik heb toch alles vervangen.
Nu xflow kop , opgeboord , r1 carbs etc. heb wel een hoop gedoe gehad met lekkages en falende nieuwe onderdelen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum