Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Overige (baja, buggy, kitcar, enz)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-08-2006, 20:47
Frieser's Avatar
Frieser Frieser is offline
VW Guru
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 811
Default Porsche 356 kitcar

Een 356 cabrio is een van mijn droomwagens. Nu zal die er in het echt niet snel komen, maar goed, we blijven dromen.
Kent iemand hier wat sites/info over de 356 kitcars?
Reply With Quote
  #2  
Old 14-08-2006, 20:58
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

http://www.csi-auto.nl/carshopping/...0256/index.html


Kosten

Om een idee te geven van de kosten (prijswijzigingen uiteraard voorbehouden): op het moment van onze testrit kostte de basiskit Classic 3810 euro; het inkorten van de bodemplaat kostte 300 euro; een bodemplaat heb je vanaf 495 euro; een 50 pk 1600-motor 2795 euro en voor het volledig laten opbouwen van de kit vroeg L&B Cars 6700 euro, waarop dan een jaar of 20.000 km garantie wordt gegeven.



Info

L&B Cars

Schegel 60

B-2240 Zandhoven

Tel. +32-03-4844831

Fax +32-03-4844831

gsm +32-0475-735083

lbcars@pandora.be



En wil je nog meer zien over de 356 klik dan eens op deze adressen:

www.porsche356club.nl

www.356registry.org


www.google.COM proberen en 356 kitcar intypen en je bent een weekje zoet
Reply With Quote
  #3  
Old 14-08-2006, 21:04
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

FF meteen een vraag stellen als je het niet erg vindt : zijn er ook hardtop 356 replicas ? Geen cabrio met een hard dak erop maar een waar het dak aan vastzit van nature ? Die zie ik nergens
Reply With Quote
  #4  
Old 14-08-2006, 21:15
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

toples is toch altijd beter
Reply With Quote
  #5  
Old 14-08-2006, 22:06
ingrob's Avatar
ingrob ingrob is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 817
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
FF meteen een vraag stellen als je het niet erg vindt : zijn er ook hardtop 356 replicas ? Geen cabrio met een hard dak erop maar een waar het dak aan vastzit van nature ? Die zie ik nergens


hoe bedoel je dat?
een gewone coupe dus.... of nie?
mijn baas(sinds 2 weken )heeft ook een originele witte 356 en ik zal er snel eens mee rijden hoop ik
Reply With Quote
  #6  
Old 14-08-2006, 22:18
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Ja een coupe maar dan van plastic
Reply With Quote
  #7  
Old 15-08-2006, 08:07
Frieser's Avatar
Frieser Frieser is offline
VW Guru
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 811
Default

Gert, ik kende die site. Had google al ff nagespeurd. Maar ik dacht: er zijn vast mensen die ook eens wat research hebben gedaan
Reply With Quote
  #8  
Old 17-08-2006, 19:56
Pep Pep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 34
Default

Ik ben hier een tijdje terug ook naar op zoek geweest. Helaas heb ik zelf het geld maar vooral de ruimte niet om aan zo'n project te beginnen de komende jaren (studeer nog ). Maar speedco verkoopt ook bouwpakketten: www.speedco.nl en deze: www.speedsterweb.nl Verder had ik nog een bedrijf in zuid-afrika gevonden die ze maakt, maar L&B is de goedkoopste die ik gezien heb (zoek maar eens op google op 356 replica). Coupe's heb ik trouwens nergens gezien, alleen speedsters..... maar ik ben ook alleen daarnaar op zoek geweest. Overigens zijn de normale, originele coupe's voor een stuk minder geld te krijgen dan de speedsters.... Ik zou dan toch eerder voor origineel gaan denk ik. Succes met zoeken in ieder geval!
Reply With Quote
  #10  
Old 17-08-2006, 22:25
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

2 weken geleden ben ik met pa in zandhoven geweest, daar was een KitCar meeting. Stond ook een 356 kit, zag er op zich wel netjes uit. En moet zeggen dat ik de body van de 356 nog wel redelijk vond. Dat polyester daar zit echt HEEL veel verschil in. Stonden ook een anatal cobra's, daarbij kon je DUIDELIJK zien dat het polyester was, vooral de grote vlakken.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #11  
Old 13-02-2008, 14:04
arbuur arbuur is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 3
Default

Beste Gert,
Ja die bestaat. Maar een heel klein aantal is door Porsche ooit gebouwd.

Ik heb een hardtop en een Beck Speedster kit.
Zo zou het eruit zien na montage.

stuur me even een mailtje want ik krijg geen foto ingevoegd.

Vriendelijke groeten, marc
Reply With Quote
  #12  
Old 13-02-2008, 15:05
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default


__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #13  
Old 13-02-2008, 15:12
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

*dit topic is anderhalf jaar oud*
Reply With Quote
  #14  
Old 13-02-2008, 15:22
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
*dit topic is 8 maanden oud*


Ja, en ??

In het fotoalbum is het ook 'rage' om op foto's van 2 á 3 jaar oud ineens een reactie te geven.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #15  
Old 13-02-2008, 15:32
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

a)het is maar een opmerking om aan te geven dat bepaalde mensen waarschijnlijk geen interesse (meer) hebben in verkapt geadverteerde waar (in verwijderde posts ) daar hebben we een advertentieforum met regels voor
b)dat is het foto-album, heeft niets van technische inhoud
c)daar zijn de meesten van het vf team het ook niet mee eens en wordt waar opgemerkt ook meestal verwijderd

Last edited by Marcski : 13-02-2008 at 15:36.
Reply With Quote
  #16  
Old 13-02-2008, 16:27
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Vind het wel passen deze keer aangezien er elders ook vragen zijn gesteld over een speedster.
Reply With Quote
  #17  
Old 13-02-2008, 16:49
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
a)het is maar een opmerking om aan te geven dat bepaalde mensen waarschijnlijk geen interesse (meer) hebben in verkapt geadverteerde waar (in verwijderde posts ) daar hebben we een advertentieforum met regels voor
b)dat is het foto-album, heeft niets van technische inhoud
c)daar zijn de meesten van het vf team het ook niet mee eens en wordt waar opgemerkt ook meestal verwijderd


b) het is toch mooi om uiteindelijk erachter te komen dat er indd kits bestaan met vast dak, en dus draagt dit bij aan de volledigheid van deze topic..
c) Het VF team zelf upt foto's van 2/3 jaar geleden en daar is toch niks mis mee? Zoiets noemt men retro of oude dingen nieuw leven inblazen, en nu niet meteen naar t bejaardenhuis rennen en oma vanonder eens de spinnewebben weg te blazen...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #18  
Old 13-02-2008, 16:50
Baldrimmer's Avatar
Baldrimmer Baldrimmer is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 782
Default

d ) over oude foto's is al ooit een hoop gezeik geweest maar sommige leden van het VF team gaan er gewoon mee door
Kijken hoe lang dit blijft staan .
Laatste post die ik hier maakte is , en daar waren velen erg blij mee om te zien wat een hoop al voorspeld hadden , plotseling verdwenen met wat struisvogelpolitiek commentaar

on topic :

@ arbuur : mail is onderweg .
Ik heb hier een nieuwe identiteit
Reply With Quote
  #19  
Old 13-02-2008, 18:29
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
b) het is toch mooi om uiteindelijk erachter te komen dat er indd kits bestaan met vast dak, en dus draagt dit bij aan de volledigheid van deze topic..
c) Het VF team zelf upt foto's van 2/3 jaar geleden en daar is toch niks mis mee? Zoiets noemt men retro of oude dingen nieuw leven inblazen, en nu niet meteen naar t bejaardenhuis rennen en oma vanonder eens de spinnewebben weg te blazen...


er bestaan geen kits met vast dak, dat zijn cabrio-kits waar een hardtop aanvast gelijmd wordt

foto's uppen heb ik minder moeite mee, oude threads ook als je echt iets nuttigs te melden hebt. 4 threads tegelijk met precies dezelfde info is gewoon not done imho
Reply With Quote
  #20  
Old 21-08-2009, 17:03
minicosi minicosi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 5
Default

Hallo,

Er is voor zover ik heb kunnen vinden één bedrijf dat de coupé versie als replica aanbiedt. Hij wordt echter niet als kit geleverd, dus alleen turnkey.
http://www.jps-motorsports.com/

gr.

ps; off Topic
Kwam bij toeval op dit topic uit en wil graag kwijt dat wanneer iedereen on topic blijft de specifieke informatie waar je evt op door kunt zoeken wanneer je plannen hebt groeit.
Het zijn vooral degenen die het meest actief zijn op een forum die ieder topic aangrijpen om gezellig met elkaar in discussie te gaan over andere zaken dan het onderwerp waardoor de zoektocht naar relevante informatie steeds lastiger wordt.
Ik zou zeggen vervuil het dus zo min mogelijk met discussies zoals hierboven, want dat maakt dat een topic / forum al snel waardeloos wordt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum