Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home Shop FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

This section is sponsored by

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-09-2017, 18:59
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder

De golf is terug

Het zandstralen is gelukkig goed gegaan en er is geen plaatwerk vervormd door het stralen dus daar ben ik erg blij mee

Verder staat hij mooi in de epoxy primer en is hij nu goed beschermd tegen roest

Helaas zijn er met het weg stralen van de plamuur nog wel wat roestgaten tevoorschijn gekomen en ook het voorfront is veel erger qua deuken dan ik dacht

Ik heb gisteren een nieuw voorfront gekocht dus die komt er nog op en ook de roest gaatjes moeten nog eruit gehaald worden

Ik heb de achterklep ook laten stralen maar deze is aan de onderkant helemaal verrot ( niet te zien op de foto) dus daar moet ik nog een vervanger voor zoeken

En zo staat ie weer thuis

Ik heb bij de vw team Brabant meeting in Oss een kapje kunnen kopen voor het achterlicht dus die zijn ook weer compleet

Reply With Quote
Old 27-09-2017, 19:22
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder

Location / Country: Hengelo(O)

Strak!! Mooie basis zo om mee verder te gaan. Wat voor een bouwjaar is de auto eigenlijk?
Old 28-09-2017, 07:30
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!

Location / Country: Omgeving Alkmaar

Heerlijk zo'n carrosserie vers in de primer, en je hebt er een aardig tempo in!
Wel een rare plek die roest in de geultje voor de zijlijst
Reply With Quote
Old 28-09-2017, 07:32
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouderMk1 R32 BFH

Location / Country: Enschede

Toch zuur dat je meer laswerk krijgt na het stralen, maar nu weet je precies wat je hebt!
Reply With Quote
Old 28-09-2017, 08:04
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder

Hij komt uit 1981 dus eigenlijk hadden er grote achterlichten in moeten zitten maar ik denk dat het achterpaneel ooit vervangen is voor een met kleine achterlichten ( maar dat vind ik niet erg )

Ik vond het idd ook een heel rare plaats voor roest vooral ook omdat de sierstrip die ervoor zit helemaal niet verroest is
Als je goed op de foto kijkt Kun je net boven de roestgaatjes zien dat het plaatwerk wat putjes/deukjes heeft ik verwacht dat hij hier ooit schade heeft gehad misschien dat het daar iets mee te maken heeft

Ik had er eigenlijk al rekening mee gehouden dat ik nog niet helemaal klaar zou zijn met het plaatwerk dus dan is t al minder vervelend
Ik denk dat ik bij mijn volgend project ook eerst de auto laat stralen voordat ik ga plaatwerken want dan zie je meteen alles en het is veel fijner om te werken als alle kit en bitumen eraf is
Reply With Quote
Old 29-09-2017, 21:02
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Fanatic

Location / Country: Limburg

Veel werk maar het wordt er gelukkig alleen maar beter op. Succes!

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'03 VW Polo 9N my girls ride
'83 VW Golf 1 GTI project
'83 VW Golf 1 LX diesel donor

'92 Mitsubishi Colt sold

Meetingpics:
E&M photography of Facebook
Reply With Quote
Old 05-10-2017, 06:41
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Location / Country: Somewhere in the South

Ziet er goed uit, nu kun je idd weer verder en je ziet wat je hebt.
Reply With Quote
Old 08-10-2017, 10:33
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder

Toen de auto terug kwam van de straler was het al snel duidelijk dat het voorfront vervangen moest worden want onder de plamuur zaten verschillende grote deuken en op de hoek zat een beetje oplap werk van een vorige eigenaar

Ik kon nog een origineel voorfront kopen en het was ook snel in huis zodat ik weer verder kon

Gelukkig viel het wel mee om het oude voorfront eraf te halen , ik had namelijk verwacht dat dit heel erg rot werk zou zijn met heel veel puntlassen die zouden moeten worden uitgeboord maar in werkelijkheid waren het maar 2 rijen puntlassen en en stuk of 25 losse puntlasjes dus met een uurtje had ik het oude front al los

Omdat ik nu heel goed bij de binnenkant van de voorste dwarsbalk kan heb ik meteen maar de binnenkant opgeschuurd,ontvet en in de epoxy primer gezet om roestvorming in de toekomst tegen te gaan

Er zat bijna geen roest in de dwarsbalk dus dat was wel fijn , wel zaten er wat zwarte puntjes op de flenzen aan de buitenkant van het front ( bij de twee wielkasten maar dat heb ik met mijn klein thuis zandstraal pakketje gelukkig goed weg kunnen halen

Hier is de binnenbalk al wel in de epoxy maar de flenzen nog niet gestraald

En even het front gepast en het past precies , maar dat had ik ook wel verwacht van origineel plaatwerk

Na het passen alles afgetekend voor het proplassen,gaatjes erin gemaakt en in de doorlas primer gezet om vervolgens de plaat vast te lassen ,af te slijpen en meteen in de epoxy te zetten

De paravaan was het volgende klusje dus na het monteren van de motorkap en zijschermen heb ik de goede positie bepaald voor de paravaan zodat niet alleen de ruitenwisser straks weer goed past maar ook dat al het plaatwerk van de voorkant netjes aansluit , daarna zijn de motorkap en de zijschermen weer eraf gehaald zodat ik beter kan werken

Na het maken van de proplas gaten heb ik eerst een groot gedeelte van de onderkant in de epoxy gezet omdat ik er nu nog goed bij kan,ook omdat straks onder het gebied van de paravaan veel water zal komen dus is het beter om dit maar goed te beschermen

De stukken die niet in de epoxy kunnen omdat er nog gelast moet worden zijn in de doorlas primer gespoten om na het lassen weer alles in de epoxy te zetten

En daarn vast gelast en afgeslepen

En in de epoxy

Bij het kleine vierkant je op bodem van de waterbak zat nog een klein gaatje en die heb ik dicht gelast vandaar de grijze epoxy

Verder ook de bodem drager terug gelast en in de epoxy

In overleg met de zandstraler is besloten dat ik de onderkant van de motorkap zelf zou schoonmaken en in de epoxy zou zetten
Hij was erg bang dat als hij de onderkant en vooral het frame zou stralen dat de kap door de warmte zou gaan vervormen

Dus heb ik zelf de onderkant schoon gemaakt en en de epoxy gespoten

Reply With Quote
Old 08-10-2017, 16:08
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren

Location / Country: Limmen NH

Puik werk, lekker grondig!
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
Old 08-10-2017, 20:23
jones jones is offline
Postwhore

Location / Country: kerkwerve

Zo wat een werk, wordt goed aangepakt zo te zien!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules