Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-11-2023, 13:51
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 598
Send a message via ICQ to 86C
Default ABS perikelen

Beste mensen.

Na ruim 3 jaar stilstand in de schuur wil ik komende winter de Corrado maar weer eens rijdend maken. Vanmorgen een 1e startpoging gedaan met nieuwe accu. Motor ging gelukkig goed aan. Het vervelende is echter dat na het starten het handremlampje en ABS lampje blijven branden. Het rempedaal is ook keihard. Er blijkt dus iets mis met de ABS. Met de auto op contact is de knippercode van de ABS nog wel 4444, dus die geeft geen storing aan. Weet iemand wat hier mis is? Drie jaar terug is de auto zonder ABS problemen weg gezet.

Edit: oja, remvloeistof staat momenteel ook ver boven max. Ik weet zeker dat ik destijds netjes tussen min en max heb gevuld.

Is mijn ABS pomp gaan hemelen? Zijn deze dingen te reviseren?

Last edited by 86C : 25-11-2023 at 14:11.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-11-2023, 22:16
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 160
Default

Zal waarschijnlijk het ABS unit zijn die kapot is zoals je zelf benoemt, je kan eens enkele leidingen losdraaien die op het ABS unit zitten, en kijken als er vloeistof doorheen komt. Maar aangezien het pedaal hard is, zal dit waarschijnlijk niet het geval zijn.

Met mijn Corrado toen der tijd had die ook dit probleem. Gekocht, maar stond ook al een 4 tal jaar stil. Enkel waren het bij mij de achterste remmen die niet meer werkten. Heb toen besloten om een ABS delete te gaan doen, aangezien dat een gekend probleem is bij de Corrado ABS units, en een 2dehands unit al zo'n 300 euro kost, en dan is de vraag, hoe lang zal deze nog werken? Reviseren is wel mogelijk volgens mij. Maar geen idee hoe.

Indien je toch een ABS delete wilt doen dan heb je het volgende nodig, of moet je het volgende doen:

-9 inch remdrukbekrachtiger, ik had eentje nieuw gekocht, voor zover ik weet zaten die origineel op de 1.8 16v motoren bij de corrado. Waarschijnlijk dus ook bij de golf 2 GTIs. Onderdeelnummer is ATE 03.7750-4302.4

-22mm Hoofdremcilinder. Onderdeelnummer is ATE 03.2122-1042.3

-Een andere houder voor de rembekrachtiger die aan het chassis vast zit. De ABS rembekrachtiger is een houder met 3 gaten. De rembekrachtiger zonder ABS heeft 4 gaten. Je kan de houder aanpassen of een originele zoeken, of een aftermarket houder bestellen. TR motoring verkoopt deze, is een Nederlands bedrijf. https://trmotoring.com/product/hydr...5i-corrado-lhd/

-Indien je het echt origineel wilt doen, moet je een extra leiding naar achter toe trekken. Bij ABS uitgevoerde Corrado's loopt er 1 remleiding naar achter toe, de non ABS hoofdremcilinder heeft dus 4 uitgangen, 2 voor de voorkant, en 2 voor de achterkant. Dus eigenlijk moet je een extra remleiding naar achter toe trekken. Toen ik dit gedaan had, heb ik alle remleidingen rondom gelijk vervangen.

-En als je het echt goed wilt doen, alle kabels eruit gooien van het ABS systeem. Enkel opletten, er is 1 kabel die je zal moeten doorverbinden, anders zal de spoiler niet meer automatisch omhoog komen, en die coole feature wilt niemand verliezen!

Heb nog een video teruggevonden van welke tutorial ik gevolgd heb bij het verwijderen van al mijn ABS kabels, volgens mij toont hij hier ook welke kabel je moet doorverbinden.
https://www.youtube.com/watch?v=8AR...nnel=JoeAverage

Het is een klusje, maar dan heb je ook nooit meer ABS problemen. En van die oude systemen word er gezegd dat de ABS veel te vroeg inkickt.

En het handremlampje kan daar misschien ook mee te maken hebben? Maar het kan ook zijn dat deze brand omdat er te veel remvloeistof in zit vermoed ik? Normaal brand het handremlampje als er te weinig vloeistof in zit. Je kan die 2 draadjes die op de dop van de remvloeistof zit doorverbinden, en misschien is dat probleem dan al uitgesloten.
Of misschien zit het drukknopje onder de handrem vast?
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #3  
Old 26-11-2023, 13:13
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 598
Send a message via ICQ to 86C
Default

Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik had inderdaad al begrepen dat de ABS van de Corrado nogal storingsgevoelig is op leeftijd.
Ik kan inderdaad de ABS delete ook nog eens overwegen, al is het wel een hoop werk.
Het brandende handremlampje zal wel komen omdat het meeste remvloeistof nu in het reservoir zit, en niet in het systeem waar het zou moeten horen. Ik beb er jaren terug zeker niet teveel ingegooid.
We gaan ermee aan de slag!
Reply With Quote
  #4  
Old 26-11-2023, 20:19
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 160
Default

Quote:
Originally Posted by 86C
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik had inderdaad al begrepen dat de ABS van de Corrado nogal storingsgevoelig is op leeftijd.
Ik kan inderdaad de ABS delete ook nog eens overwegen, al is het wel een hoop werk.
Het brandende handremlampje zal wel komen omdat het meeste remvloeistof nu in het reservoir zit, en niet in het systeem waar het zou moeten horen. Ik beb er jaren terug zeker niet teveel ingegooid.
We gaan ermee aan de slag!


Is inderdaad een groot werkje, maar als je niet van plan bent om je Corrado snel te verkopen de beste oplossing in mijn ogen, als je de rembekrachtiger 2dehands op de kop kan tikken is dat al een grote kost gespaard. Ik had een nieuwe gekocht van iemand die hem verkeerd besteld had. Rembekrachtiger + cilinder voor 200 euro éen jaar geleden. Veel succes!
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #5  
Old 03-01-2024, 07:56
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Mocht je overwegen de ABS te laten zitten, op mp staat er nog 1 te koop icm pedalen:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-o...ado-gti-g60-vr6

Als je een losse pomp nodig mocht hebben heb ik mss nog wel wat liggen. Maar er zijn verschillende modellen in omloop, ff goed kijken indien nodig
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #6  
Old 03-01-2024, 09:59
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 598
Send a message via ICQ to 86C
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Mocht je overwegen de ABS te laten zitten, op mp staat er nog 1 te koop icm pedalen:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-o...ado-gti-g60-vr6

Als je een losse pomp nodig mocht hebben heb ik mss nog wel wat liggen. Maar er zijn verschillende modellen in omloop, ff goed kijken indien nodig


Ik overweeg idd de ABS te behouden. Het liefst zo origineel mogelijk. Nadeel van de tweedehands pompen op marktplaats is dat ze redelijk aan de prijs zijn tegenwoordig en dat de werking hiervan veelal onbekend is.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-01-2024, 07:18
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Als het zonder EDS is heb ik of een maat van mij, nog wel wat liggen. Laat maar weten als je interesse of info wil
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #8  
Old 05-01-2024, 15:55
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 598
Send a message via ICQ to 86C
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Als het zonder EDS is heb ik of een maat van mij, nog wel wat liggen. Laat maar weten als je interesse of info wil


Ja ik heb wel interesse. Stuur maar een pb met wat meer info.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-01-2024, 13:33
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Redbull stuurt je een pm, kunnen jullie kijken en vergelijken
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #10  
Old 13-01-2024, 20:44
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 598
Send a message via ICQ to 86C
Default

Top, ik wacht het af
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum