Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-01-2019, 16:32
8valve's Avatar
8valve 8valve is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 12
Default Kachel kleppen

Waar kan ik deze het beste mee bekleden? en is een plastic plaatje erop geen optie? Wil graag een mening horen
__________________
ex '91 Volkswagen Golf CL 1.3i
'91 Golf II GTI Edition Blue
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2019, 17:00
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by 8valve
Waar kan ik deze het beste mee bekleden? en is een plastic plaatje erop geen optie? Wil graag een mening horen

Nee plastic plaatje is geen optie, die mousse dient ook om af te dichten aan de randen. Met een plastic plaatje ga je nooit een goede afdichting hebben. Nieuw schuim op de kleppen doen is ook makkelijker.

Je hebt dus een gelijkaardig materiaal nodig dat hittevast is. Heb hier al veel materialen zien voorbijkomen op het forum, maar het beste dat je kan doen is een strijkdeken gebruiken. Dat is wat ik gebruikt heb omdat het het dichtst aansluit bij wat VW er origineel op plakte. Is van schuim dus het zal goed afdichten langs de randen, en het kan zeker tegen de hitte aangezien het bedoeld is om erop te strijken. Oh ja en belangrijkste: kost geen bal en is in zowat elke winkel van huishoudtoestellen/materialen te vinden. Waarschijnlijk ook in Blokker en Action-achtige winkels, en dhz zaken.

Met de kant waar je op strijkt langs buiten rond de klep vouwen en met hittebestendige lijm vastkleven.

Zit er bij mij nu al vijf jaar op, kachel wordt nog steeds loeiheet, zo heet zelfs dat ik hem wat kouder moet zetten om niet te zweten.

Denk dat het ook nog is langer mee gaat gaan als het schuim van VW, gezien er in de strijkkant vaak ook ijzerdraad verwoven is.
Ik heb deze gebruikt (is Belgische site): https://www.hubo.be/nl/p/leifheit-s...lRoC9ZgQAvD_BwE
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 19-01-2019 at 17:03.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-01-2019, 17:51
2Stroke 2Stroke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2018
Posts: 29
Default

Ik heb gewoon van die buis schuim gehaald voor rond verwarmingen (Hubo) die geknipt en onder de autoband gelegd voor ongv 8 uur en dan erin gelijmd haha
Reply With Quote
  #4  
Old 19-01-2019, 18:39
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default

Aluminium tape
Reply With Quote
  #5  
Old 19-01-2019, 19:30
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik heb gewoon ductape over die mouse gedaan en die houd het al 8jaar vol. ze overleeft alvast de auto nu .

als ik hem op de heetste stand zet en de kachelfan op 2, dan kan je je hand geen 60sec voor de middenroosters houden, zo heet gaat die.
is echt een plezier, 3km rijden en al lekker warm hebben in de auto. stukken beter dan die recente autos die na 10km maar lauw worden
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #6  
Old 19-01-2019, 21:51
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Ik heb zo'n afzuigkap filterdoek gebruikt, heb het met bison Polymax geplakt, zit al een jaar of 3 vast!
Reply With Quote
  #7  
Old 20-01-2019, 10:45
GTDFREAK's Avatar
GTDFREAK GTDFREAK is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 135
Default

Heb gisteren de mijne gedaan gewoon zelfklevende isolatie doek de kleppen goed ontvetten en lijmen .werk goed nu heb ook nieuwe kachelradiator gezet..
Reply With Quote
  #8  
Old 20-01-2019, 10:47
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Dit heb ik de laatste paar keren gebruikt.
Zelfklevende neopreen.

https://www.rubbermagazijn.nl/celru...wart_11558.html
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum