Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-12-2005, 23:53
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default Aangehouden...

ZO, de politie brabant zuid west moest hun kerspakket weer bij elkaar schrapen vandaag...

Rij ik om kwart voor 2 lekker met m'n kever naar het werk, loopt er een man met een wit/oranje hesje de weg op (80 km... hij heb wel lef..) wijst aan dat ik moet voorsorteren om het industrieterrein op te gaan (moest ik toch heen, dus geen probleem ) Algehele voertuigcontrole..Ik moest even wachten op een rechtdoorgaande vrachtauto, komt ie naast me staan, kijkt wijs naar binnen en baalt er van dat hij gen bekeuring kan schrijven voor het niet dragen van een gordel, want die zitten (hoeven) er niet in!)
Toen aan de kant gezet en de heren dachten even te kunnen cashen bij mijn matzwarte "lage" kever... Dat viel even tegen, maar wat een ellende, je moet die mannen alles uitleggen.. Eerst kregen ze bij kentekencontrole door dat het een golf was..."Sorry meneer agent, die moesten in 1972 nog getekend worden.." Dus chassisnummer erbij, moesten ze controleren natuurlijk, achterbank eruit, kijken, nog eens navragen, en jawel, meneer van de meldkamer was er van uit gegaan dat VW 1300 automatisch een golf was...
Verlichting, banden, alles O.K., ruitensproeier goed (gelukkig zat er nog lucht in m'n reservewiel) Claxon....Ja die doet het niet, lag achter m'n stoel.. Dus toen ie dat vroeg hield ik doodleuk de claxon voor z'n neus.. Kon er gelukkig wel om lachen, werd een waarschuwing... Voor de rest was alles prima, behalve dat ik m'n rijbewijs niet bij had... Dat word dan 30 euri meneer..

Ze begonnen ook nog te zeiken over m'n blauwe platen, moest een aantekening van op het kentekenbewijs staan.... Ik dacht dat als een auto met blauwe platen geleverd is, dit gewoon mocht (voertuigen tot 1 januari 1978 toch??)

Al met al 20 minuten kwijt, te laat op m'n werk en een bekeuring voor m'n rijbewijs. Maar de kever konden ze niet pakken (op grote punten, claxon buiten beschouwing) en dat heeft voor 30 euro lol/gnoegdoening opgeleverd. De teleurstelling bij de agent die me staande hield was weer de goedmaker!


__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #2  
Old 15-12-2005, 00:10
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Quote:
Originally Posted by CustomBug
...

Ze begonnen ook nog te zeiken over m'n blauwe platen, moest een aantekening van op het kentekenbewijs staan.... Ik dacht dat als een auto met blauwe platen geleverd is, dit gewoon mocht (voertuigen tot 1 januari 1978 toch??)



Jup

Quote:
Al met al 20 minuten kwijt, te laat op m'n werk en een bekeuring voor m'n rijbewijs. Maar de kever konden ze niet pakken (op grote punten, claxon buiten beschouwing) en dat heeft voor 30 euro lol/gnoegdoening opgeleverd. De teleurstelling bij de agent die me staande hield was weer de goedmaker!


__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #3  
Old 15-12-2005, 00:14
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Ik ben het leukste nog vergeten... 3x raden naar welke kant van de auto hij liep nadat ie vroeg of ik de motorkap even wilde openen....

"deze kant op meneer de agent... ) "
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #4  
Old 15-12-2005, 00:32
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

Quote:
Originally Posted by CustomBug
Ik ben het leukste nog vergeten... 3x raden naar welke kant van de auto hij liep nadat ie vroeg of ik de motorkap even wilde openen....

"deze kant op meneer de agent... ) "






al met al geen verkeerde zaak dat ze af en toe eens een fatsoenlijke controle houden.. maar overdrijven is ook een vak. ruitensproeiers controleren pfff.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #5  
Old 15-12-2005, 00:40
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Quote:
Originally Posted by CustomBug
Ik ben het leukste nog vergeten... 3x raden naar welke kant van de auto hij liep nadat ie vroeg of ik de motorkap even wilde openen....

"deze kant op meneer de agent... ) "


YESSSSSS!!!!! Haahh bij mn Karmann Ghia ook een keer gehad! Ik heb toen de kofferbak geopend en gezegd;'' hij is electrisch, dat zwarte ding onder het matje is de accu'' Zegt de agent;'' maar ik hoorde toch een motor lopen''?
Echte ambtenaar zonder humor en ook ik ging op de bon voor het niet bij me hebben van het papiertje....
__________________
FAHRVERGNÃœGEN!
Reply With Quote
  #6  
Old 15-12-2005, 06:50
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,918
Send a message via MSN to vwjopie
Default

even over dat blauwe platen verhaal hoe zit dat...
moet dat nou op je kenteken staan of niet???

maar ja ze willen altijd even kijken of je niet genaaid kan worden...
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #7  
Old 15-12-2005, 09:47
Bruders's Avatar
Bruders Bruders is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,240
Default

HIHIHI...Heb jij weer Niels!!!!
Maar al met al goed afgelopen...Je weet hoe ik ben...zoiets loopt bij mij af met een zwaar over de zeik gaande ik....en een paar flinke boetes waarschijnlijk!!!!

spreek je..
mzzl..Vic..
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D...
Lupo GTI…
Daily: Up and Mini Cooper
..Bruders...dubs and more...
Reply With Quote
  #8  
Old 15-12-2005, 11:53
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker
Heb je echter GAIK platen op je historische voortuig gehad (staat vermeld op het kentekenbewijs) dan mag je geen blauwe platen voeren. Het is dus niet zo dat er altijd een vermelding op het kenteken moet staan als je blauwe platen hebt.



Dat 'staat vermeld op het kentekenbewijs' is niet veel meer dan een relief-knijp-stempel..
stijkbout erover en klaar..

Geld dus NIET voor geimporteerde autos zonder historisch kenteken, maar gewoon voor alle (origineel nederlandse) auto's van voor 1978, die door een jan boeren lul bij de APK voorzien is van gele GAIK platen..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #9  
Old 15-12-2005, 12:20
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
die door een jan boeren lul bij de APK voorzien is van gele GAIK platen..


Die liggen nu in m'n kofferbak
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #10  
Old 15-12-2005, 12:23
Bruders's Avatar
Bruders Bruders is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,240
Default

zo deed ik het ook met de golf 1...blauwe erop en gele achterin de bak...mochten ze problemen maken haal ik ze tevoorschijn en schroef ik ze desnoods ter plekke op...NO PROBLEMO!!!
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D...
Lupo GTI…
Daily: Up and Mini Cooper
..Bruders...dubs and more...
Reply With Quote
  #11  
Old 15-12-2005, 12:32
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

is het verplicht om een reservewiel te hebben?
Reply With Quote
  #12  
Old 15-12-2005, 12:33
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

tzijn ok altijd dezelfde heh
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #13  
Old 15-12-2005, 13:16
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
is het verplicht om een reservewiel te hebben?


nee, maar soms wel handig
Reply With Quote
  #14  
Old 15-12-2005, 18:41
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 100
Default

altijd leuk als je de arm der wet even kan te kakken zetten

heb ook eens lol gehad met de douane (in 1990): aan de luxemburg-belgische grens houd de ambtenaar mij staande met mijn 914,vraagt hij of ik niets heb aan te melden waarop ik doodleuk antwoord '' twee sloffen sigaretten en een volle benzinetank''. de ambtenaar vroeg mij even de koffer te openen, dus ik doe hem achteraan en vooraan open en zie de douanier verbleken waarop hij vraagt waar de motor zat, ik heb hem dan de motor getoond en mocht zonder kontrole verder

erwin
Reply With Quote
  #15  
Old 15-12-2005, 19:36
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
is het verplicht om een reservewiel te hebben?


Nee, maar wel handig als je ruitensproeier werkt op de luchtdruk die in je reservewiel zit.....
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #16  
Old 19-12-2005, 15:21
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,918
Send a message via MSN to vwjopie
Default

ok dan bij mij geen aantekening dus...
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #17  
Old 20-12-2005, 14:20
Brammutjuh's Avatar
Brammutjuh Brammutjuh is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 72
Default

Je kunt bij de RDW als je ooit GAIK platen hebt gekregen én je auto is van voor 1-1-1978 die aantekening weer laten verwijderen en weer blauwe platen gaan gebruiken, met het oorspronkelijke kenteken. Dat kenteken mag dan wel maximaal 2 letters bevatten (en dus 4 cijfers). Als je dat niet (meer) hebt (omdat die sukkel ooit een nieuw kenteken incl. nieuwe letters heeft aangevraagd), dan krijg je er eentje uit de importreeksen.

Ben trouwens ook benieuwd wanneer ik ooit aangehouden wordt met m'n 59er, zonder knipperlichten - maar met pijlpinkers, zonder gordels, zonder hoofdsteunen... Oom agent kan z'n best gaan doen

Grtz,
Bram.
__________________
VW 1/11 De Luxe Faltdach, 1959
BG-50-73
Reply With Quote
  #18  
Old 20-12-2005, 14:47
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Op mijn kenteken kon ik nergens een aantekening vinden, dus die agent zal wel te hard gedacht hebben...

Tis wel humor, aangehouden worden met een auto die niet volgens de norm is, maar wel legaal... Zit er wel over te denken bepaalde regels uit te printen en in m'n dashboardkastje te leggen, voor het geval dat...
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #19  
Old 20-12-2005, 15:17
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

die regels uitprinten of uit je hoofd kennen heb je niks aan, naar mijn ervaring... ik kende de regels ook, werd meneer agent alleen maar bozer en aggresiever van, gevolg: op het bureau uitzoeken! maar ik had wel gelijk
Reply With Quote
  #20  
Old 20-12-2005, 15:38
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
die regels uitprinten of uit je hoofd kennen heb je niks aan, naar mijn ervaring... ik kende de regels ook, werd meneer agent alleen maar bozer en aggresiever van, gevolg: op het bureau uitzoeken! maar ik had wel gelijk


Als ze je opschrijven moet je eerst de boete betalen en dan moet je nog het tegendeel gaan bewijzen... Das ook waardelooss
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum