Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-05-2005, 14:01
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default beste waardes voor resolutie/pixels voor LCD-TFT scherm in auto

ik ben op zoek naar een TFT/LCD scherm (7") voor in mijn auto, het liefst een los scherm wat ik zelf in kan bouwen (dus geen radio formaat wat uit je dash klapt)

nu weet ik nog niks op dit gebied en wil eens vragen wat de minimale vereiste zijn qua resolutie en pixels van zo'n schermpje.

je word op internet en overal doodgegooid met waardes maar het zegt mij eigenlijk niks, en ik wil een goede kwaliteit om bijvoorbeeld dvd's enzo te kunnen kijken. en andere toepassingen die ik erop aansluit.

wat is de minimale vereiste voor een beetje kwaliteit of waar moet ik op letten?
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #2  
Old 09-05-2005, 20:02
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

weet niks over resoluties, zal allemaal wel goed zitten denk ik...

maar kijk ook eens op www.inkoopactie.net... worden die dingen veel aangeboden...
Reply With Quote
  #3  
Old 09-05-2005, 20:55
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

nou ik heb in oostenrijk (worthersee) verschillende schermpjes gezien, ze stonden langs elkaar werkend uitgestald maar de goedkoopste ware wel zo bagge, slechte kleuren en pixels die je goed zag wat bij de duurdere gewoon niet zag.
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #4  
Old 10-05-2005, 22:22
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Resolutie zal bij allemaal waarschijnlijk 720 x 576 zijn, dat is namelijk de resolutie van PAL en dat is waar al die schermpjes mee werken. Meer heb je niet nodig, want als je dvd's kijkt of playstation gebruikt die hebben (je raad het al) ook allebei PAL.

Er is wel wat kwaliteitsverschil, maar om te beginnen kom je met een schermpje van bijv Lenco een heel eind.

Suc6
Reply With Quote
  #5  
Old 10-05-2005, 22:31
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Ik ben ook aan het kijken naar die schermpjes. Weet nog niet of het een touch screen wordt of een gewone. Het grote verschil tussen die 7 inch auto TFTs is de input. Of een video signaal of echte VGA. Wat je moet hebben ligt eraan wat je van plan bent, ik wil er een laptop aan hangen, dan is VGA het mooiste heb ik gelezen. De video input schermpjes zijn wel (veel) goedkoper. Eerst maar weer nog een laptop scoren en dan ff kabeltje halen en ff testen bij de mediamarkt, daar staan al die schermpjes aan en niet achter glas.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #6  
Old 15-06-2005, 22:14
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

idd, als je er een pc/laptop aan hangt dan is een VGA ingang wel een must. heeft veel betere/meer pixel opbouw en dus zijn de letters etc veel beter leesbaar dan bij een video-signaal

het scheelt wel iets in de prijs idd (VGA is duurder) maargoed dan heb je ook wat heh.
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum