Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-02-2012, 20:46
DDeNeef's Avatar
DDeNeef DDeNeef is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Unhappy Roest.. waar te beginnen?

Ik ben nu al een klein jaartje de trotse eigenaar van een mooie golf II CL Diesel (JP) uit 1985.




Bij het vervangen van het interieur zag ik dat het op een aantal plekken aan het roesten is... achter het rechter voorwiel ziet het er vooral slecht uit. Het voetenruimte daar was ook vochtig... Daarbij is de lak op een paar plekken slecht en laat het bij de dorpels los. Ik heb geen ervaring met plaatwerk als zou ik dat graag willen leren. Wat is het beste om te doen? Waar zou ik terecht kunnen? Zie foto's














Reply With Quote
  #2  
Old 28-02-2012, 22:01
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Mocht je niet bang zijn voor je lak dan is dit toch wel fijn werken


Daarna behandelen, roeststop, primer, plamuur, lak en klaar.
Mocht het tever zijn ingerot, dan is het aanteraden een plaatwerker zien te krijgen die nieuwe stukken voor je inlast.
Ik denk dat de punten die je laat zien op de foto's nog wel meevalt behalve de foto van binnenzijde wielkast rechtsachter... hier loopt de tankhals langs en blijft altijd rotzooi / drek achterhangen en rot na lange tijd door..
Het zelfde heb ik ook bij mijn resto project en moet zeggen dat dat een uitdaging is om weer strak te krijgen.
Verder zou ik even achter je wielkastlijsten kijken hoe het staat met je wielkast randen, de hoeken onderaan zijn punten die nog wel is wegrotten.
Mocht iemand me aanvullen of corrigeren, helpen we in ieder geval weer iemand om een oldie op de weg te houden.
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #3  
Old 28-02-2012, 22:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

roestfoto 1,snel dat scherm eraf en in de oudijzerbak,dorpelkaalmaken en hopen dat het nog niet door is.
roestfoto 2,dit is listig,je tankvulhalsbevestiging[zo,bek vol]is weggerot,dit zal compleet vervangen moeten worden,dus uitslijpen en nieuw inlassen,niet heel spannend,wel aardig werk.
roestfoto 3,als ik dit zie kan ik je alleen maar aanraden alle lijsten te verwijderen,want ik denk dat je daar nog wel meer tegen gaat komen.
foto 4&5 zijn niet heel spannend,kaalmaken en goed behandelen.de hoek bij het sleepoog lijkt er zo zelfs heel fris uit te zien voor een 85er.

kaalmaken;mooist is stralen,maar geduldig met de hierboven afgebeelde borstel is ook afdoende.

laat je niet verleiden om tectyl te gebruiken!!!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-02-2012, 22:44
Lasklus Nederland's Avatar
Lasklus Nederland Lasklus Nederland is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default

De eerste foto ziet eruit als verrot en moet vervangen worden, de dorpel lijkt ook al te zijn aangetast, hopenlijk valt dit mee maar als je het lang laat zitten wordt dit snel erger.

De kleine punten kan je stoppen en mee afwachten, mogelijk dat dit erger word maar dat duurt nog even.
Overigens, die roterende staalborstel zou ik niet aanraden voor deze kleine plekjes.
Gaat veel te hard en neemt te veel af, gewoon het groffe opschuren met bijvoorbeeld een bandschuurmachine of mouse, bijna iedereen heeft wel zo'n ding thuis.
Daarna een roesstopper.

__________________
Mvg Patrick

Last edited by Lasklus Nederland : 29-02-2012 at 22:46.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-03-2012, 17:13
DDeNeef's Avatar
DDeNeef DDeNeef is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

Bedankt voor de deskundige reacties. De kleine plekjes kan ik me nog wel aan wagen. In het weekend de wielkastranden er maar eens afhalen om eronder kijken.. Daarna maar even kijken hoe ik het verder ga (laten) aanpakken. De golf wil ik nog wel een lange tijd houden dus daar mag wel wat in geinvesteerd worden
Reply With Quote
  #6  
Old 02-03-2012, 12:41
Miilan0 Miilan0 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 38
Default

Ik ben momenteel bezig met mijn golf 2 uit 1986.
Ik heb ook op een aantal plaatsen roest gevonden. Gelukkig zijn die plekjes met een aantal nieuwe stukjes plaatwerk te repareren, maar helaas moet ik zeggen dat mijn auto er niet zo uit zag als op foto 2 ( achter de voorste wielkastranden)

Ik denk wanneer je het voorscherm eraf haalt er enige gaten in zullen vallen.
Er zijn wel compleet nieuwe stukken te koop die er zo in gelast kunnen worden.

Voor het schuren aan even bikken met een dikke bijtel helpt altijd goed vind ik.
Wanneer het plaat daar erg dun is tik je er een gat in en kun je dat stuk gewoon wegslijpen. NIET op zichtbare delen gaan tikken natuurlijk.

Succes met de Roestauratie. Ben wel benieuwd naar de uitkomsten.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-03-2012, 13:18
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Ik heb thuis alle plekjes met een handstraalgrid pistool uitgestraald. en waar nodig nieuwe stukjes ingezet.
Als je het straalt wordt het ook goed schoon en goed behandelbaar.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2012, 16:18
DDeNeef's Avatar
DDeNeef DDeNeef is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

Eerst vorige week maar eens de wielkastranden verwijderd. Daaronder zat rechtsachter wat plamuur met daaronder roest. De voorschermen zijn beiden rot.

Inmiddels een bedrijf gevonden waar ik terecht kan. 2e paasdag moet ik 'm afleveren. Er worden foto's van gemaakt dus dan zal ik die hier ook gelijk posten
Reply With Quote
  #9  
Old 03-04-2012, 19:19
DDeNeef's Avatar
DDeNeef DDeNeef is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

Heeft iemand hier nog 2 roestvrije voorschermen over?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum