Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-11-2004, 00:28
Sal Sal is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1
Default moeilijk schakelen van 1 naar 2

Moeilijk schakelen

Sinds een week heb ik een VW Golf 1.6 Highline uit 1999. Deze geeft problemen met schakelen, van 1 naar 2. Heeft iemand hier ervaring mee??
Reply With Quote
  #2  
Old 29-11-2004, 09:45
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

ik heb het bij mij in het begin ook best vaak gehad, dat mijn bak kraakte met schakelen van de 1 naar de 2.

Omdat ik eerst een Golf 2 heb gehad met een gare bak ga ik er van uit dat ik daar minder moeite hoefde te doen met schakelen.
Ik hield niet ver genoeg de koppeling met fel optrekken, niemand anders had er verder problemen mee, nu ik gewend ben aan de auto is het probleem opgelost :biggrin:

Beetje lame van me ja ik weet het maar het is hoogstwaarschijnlijk niets om je ongerust over te maken gewoon even opletten hoe je schakelt
Reply With Quote
  #3  
Old 29-11-2004, 14:40
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Mijn TDI van 99 doet dat ook een beetje af en toe (vooral bij koud weer), zal wel een kinderziekte zijn denk ik, van de eerst serie of zo.



Grtz............. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #4  
Old 29-11-2004, 15:02
Viperwin's Avatar
Viperwin Viperwin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 388
Default

Vanaf een bepaalde periode zijn er andere bakken gemonteerd, ik dacht vanaf 2000. Van schakelstangen naar -kabels of andersom, dat weet ik ook niet meer. Zoiets gebeurt in ieder geval niet zonder reden.
Ik heb zeg maar de melk horen klotsen maar ik weet niet waar de tepel hangt...
Reply With Quote
  #5  
Old 28-12-2004, 19:14
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Dat er andere bakken zijn gemonteerd onder die auto's heeft niks met dat schakelen te maken, volkswagen stuntelt de laatste jaren maar wat af met die bakken. Om zeker te weten of er iets of juist niets aan de hand is moet je zorgen dat je tijdens het schakelen de koppeling goed intrapt. Als het dan nog steeds slecht gaat zou je kunnen proberen om als je stilstaat met de handrem erop de koppeling in te trappen en hem dan heel snel in zijn twee te schakelen... Zo kun je kijken of de sunchroniseerinrichting wel goed werkt. als je snel genoeg schakelt na het intrappen van de koppelind dan draait de prise-as namelijk nog, en moet hij eerst synchroniseren voordat hij kan inschakelen. Om te weten of het resultaat goed of slecht is moet je het vergelijken met een van de andere versnellingen... Dan doe je daarbij gewoon hetzelfde.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #6  
Old 28-12-2004, 19:17
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

En voor dat slecht schakelen bij koud weer... probeer eens andere bakolie... een volsyntheet wil nog wel eens helpen, of atf... let wel atf moet je wel ieder jaar verversen, de verversingstermijn voor een volsyntheet weet ik niet uit me hoofd.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum