Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 14-12-2007, 20:40
rhwp's Avatar
rhwp rhwp is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Gewoon de draadjes aan elkaar knopen....

Volgens mij wordt dan de weerstand ook 2x zo hoog.. Heeft dat geen invloed op het vermogen en daarmee op het volume? Maw dat ik de volumeknop dan volledig open moet draaien om nog boven het motorgeluid uit te komen..
__________________
Als het Golft, dan golft het goed.

Donkervoort Automobilia.nl
Reply With Quote
  #22  
Old 16-12-2007, 20:09
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

De weerstand wordt juist lager als je speakers parallel aansluit, en er komt dus meer vermogen op je speakers. Nadeel is wel dat je veel meer vervorming hebt.

Als je de speakers in serie aansluit op de radio, blijft de weerstand hetzelfde. Dit doe je als volgt: plus van radio op plus van speaker 1. Min van speaker 1 naar plus van speaker 2. Min van speaker 2 naar min van radio..
Reply With Quote
  #23  
Old 17-12-2007, 10:27
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Ik ben toch aan het twijfelen nu, deze radio erin houden of mijn alpine uit de corrado inbouwen, daar wordt toch haast niet mee gereden. De antenne ontvangst van de Blaupunkt is namelijk ook niet je van het en hij kan alleen zelf zoeken je kunt hem niet met de hand zelf op een zender instellen... Met de alpine ben ik gelijk van al het gezeur af, heb ik 3 rca uitgangen, mp3 lezer etc. alleen staat het voor geen meter in een type 1 ...
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010
Golf 1 diesel 1982
Golf 1 gti 1979
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
  #24  
Old 17-12-2007, 10:56
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

In het dashboardkastje geen oplossing?
Reply With Quote
  #25  
Old 17-12-2007, 23:37
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Ik denk dat dat je beste oplossing is AD, voor de blaupunkt is er geen informatie meer te krijgen. In de tijd dat ik weg ben hebben ze de computer systeem vernieuwed door heel blaupunkt en die programme voor toestellen voor '96 zit er niet meer op. Waarschijnlijk hebben ze het alleen nog in Hildesheim
Ik zou de Alpine "stealth" inbouwen, ergens waar je het niet ziet maar toch binnen handbereik zit en lijkt alsof het zo vanuit fabriek is gekomen......ik heb daar wel een paar ideeen voor je als je ff een foto van de binnekant wil sturen
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #26  
Old 18-12-2007, 08:15
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Ad, als je zo nodig een oldskool radio wil inbouwen. Neem eens contact op met Misha hier op het forum (jetta 1). Hij heeft laatst een 'nieuwe' oude blaupunkt gekocht, daarachter heeft hij een ipod adapter gehangen. Ipod in het dashboardkastje en het werkt.
Heb het afgelopen vrijdag gezien, werkt super!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #27  
Old 18-12-2007, 11:40
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

@ MK2 Stoo: er zijn opzich wel wat opties om een radio kwijt te kunnen, hij is ook met afstandsbediening dus kan nog wel wat op afstand bedienen ook..

@Erik: een mp3-adapter is geen probleem opzich alleen blijft het de vraag of dit alles lekker gaat werken op een versterker. En als de radio zelf dan ook nog geen goede ontvangst heeft dan is het misschien verstandiger om een wat modernere radio in te bouwen. Maar misschien probeer ik het eerst eens met zo'n adapter of dat goed werkt...
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010
Golf 1 diesel 1982
Golf 1 gti 1979
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
  #28  
Old 18-12-2007, 11:51
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by AD G60
@ MK2 Stoo: er zijn opzich wel wat opties om een radio kwijt te kunnen, hij is ook met afstandsbediening dus kan nog wel wat op afstand bedienen ook..

@Erik: een mp3-adapter is geen probleem opzich alleen blijft het de vraag of dit alles lekker gaat werken op een versterker. En als de radio zelf dan ook nog geen goede ontvangst heeft dan is het misschien verstandiger om een wat modernere radio in te bouwen. Maar misschien probeer ik het eerst eens met zo'n adapter of dat goed werkt...

Er zijn versterkers die een aparte ingang hebben voor mp3 spelers, een 3.5mm phono jack. Die schakelen dan over op je mp3 speler zodra een signal binnenkomt op die ingang dus je hoeft de mp3 speler helemaal niet via je radio aan te sluiten.....
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #29  
Old 18-12-2007, 11:57
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Klopt ja, steeds meer radio's hebben dit. Probleem is dan wel dat je de mp3 speler moet bedienen op de speler zelf. Mooier is een echte ipod interface die je op de radio kunt bedienen...

Dan zou een betere oplossing zijn een radio die USB ondersteunt...of beiden natuurlijk
Reply With Quote
  #30  
Old 18-12-2007, 12:09
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Klopt ja, steeds meer radio's hebben dit. Probleem is dan wel dat je de mp3 speler moet bedienen op de speler zelf. Mooier is een echte ipod interface die je op de radio kunt bedienen...

Dan zou een betere oplossing zijn een radio die USB ondersteunt...of beiden natuurlijk

Is wel de mooiste oplossing mits het allemaal functioneert naar wens. Vak is dat niet zo bij een bepaalde hersteller die ik niet zal noemen
Het betekent ook wel dat je een radio moet kopen die dit ondersteunt, en natuurlijk de interface en die krengen zijn niet goedkoop.....
Kijk ff hier DENSION
of hier Harman Kardon Drive&Play
Ik vind die van Harman Kardon en geweldig piece of kit, kost wel wat maar dan heb je ook wat maar die van dension zijn ook goed al zijn ze iets minder bling
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #31  
Old 18-12-2007, 12:14
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Reply With Quote
  #32  
Old 18-12-2007, 12:18
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by Arne

Dat zijn de interfaces van Dension, alleen op de website van een winkel in NL met prijs erbij Wel handig want dan weet je gelijk wat je moet uitgeven
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #33  
Old 19-12-2007, 09:57
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

We zullen zien wat het gaat worden, gisterenavond iig al de voedings- en rca kabel uit de corrado gehaald en in de golf gelegd !
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010
Golf 1 diesel 1982
Golf 1 gti 1979
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum