Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-06-2018, 16:46
Harold123 Harold123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2018
Posts: 1
Default T3 TD Joker, Krukasbout losgelopen

Goedemiddag,

Hierbij stel ik mij zelf als nieuwe lid van Volksforum.

Ik heb sinds een jaar of tien een T3 Club Joker 1,6 TD uit eind 1989

Nu heb ik laatst bij de officiele VW Dealer de distributieriem laten vervangen in de hoop dat ik hier zware motorschade mee zou kunnen voorkomen.

De VW Dealer heeft echter alleen de distributieriem vervangen (350,-) en twee oliekeerringen (* € 20,- per stuk) (voor een extra 500,- monteururen, want was nodig volgens de dealer) totale prijs: € 927,- euro voor vervangen distributieriem en twee keerringetjes)

Nog geen tienduizend kilometer na deze reparatie is de motor zodanig beschadigd dat er een nieuwe motor in moet. De montagebout/krukasbout was losgelopen. Nokkenas kapot, moet vernieuwd, krukas kapot, moet vernieuwd, totale motor moet eruit en gereviseerde motor erin. (schade zo'n € 6.000,-

Ik verwijt de VW Dealer dat zij die Krukasbout/montagebout niet hebben vervangen noch mij hebben geadviseerd dit door heb te laten doen.

Heb ik hier een punt zou ik willen weten.., vast bedankt voor jullie advies.

Met vriendelijke groet,



Harold
Reply With Quote
  #2  
Old 17-06-2018, 18:18
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,477
Default

Niet alleen moet die vervangen worden, maar ook het liefste geborgd met goede borglak, EN ... ik heb het laatst nog bij een TDI moeten doen..

Zonder juist gereedschap is het niet te doen man!

Dus als de garage dacht, dat het wel met "keihard remmen" te doen is.. denk ik, dat zij de laatste stap van 90 graden nooit kunnen hebben voldaan
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2018, 21:37
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Hier heb je zeker een punt! Moest je het zelf hebben gedaan had je geen poot om op te staan, maar gezien het door een dealer is gebeurd is dit hun fout.
Je hebt niet alleen een technisch punt, maar ook juridisch lijkt me. Ik zou zeker proberen schadevergoeding/terugbetaling van de kosten, te krijgen. Desnoods de invoerder contacteren als de garage hier niet in mee wil. Bekijk ook al onmiddellijk eens of je via je verzekering toevallig geen expert kan inschakelen!!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #4  
Old 18-06-2018, 16:29
R-oy R-oy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
Default

Ik zou de dealer benaderen voor een oplossing. Willen zij niet mee kun je hen door verwijtbaar handelen aansprakelijk stellen. Laat ze wel eerst een schriftelijk bewijs geven van de geschatte kosten.

Zo'n garage (met vakkennis) had dit kunnen voorkomen en lijkt het mij reden genoeg hierover in gesprek te gaan. Zonder of mocht dat noodzakelijk zijn, met juridische hulp.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-06-2018, 22:18
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

Pfff, niet best. Elke beetje vw kenner, laat staan een dealer, weet dat hier een Rekbout inzit en dat die vervangen moet worden als het krukasrondsel los is geweest.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 22-06-2018, 14:34
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

De vraag is alleen, is die los geweest? Is die krukaskeerring vervangen??

Als t andere keerringen waren, sja... Dan heeft die rekbout niets te maken met een distributiewissel. Dan zou de garage niets te verwijten zijn.

Als t onderste tandwiel los is geweest, ja dan toch zeker wel!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #7  
Old 22-06-2018, 15:55
CaddyMK1-86 CaddyMK1-86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2018
Posts: 106
Default

natuurlijk extreem zuur,

Ik neem aan dat je al in gesprek bent geweest met de betreffende garage.... en dat ze niet meteen aanboden om op hun kosten een ander blok er in te zetten...

En ik ga er ook van uit dat je een factuur hebt gekregen tot der tijd...

ik weet niet of je uit Nederland komt of België, en of je lid bent van de ANWB, hun hebben (hadden, weer ff geleden voor mij) ook een juridische afdeling waar je je "zaak" kan voorleggen of kan voorbespreken als je weer in contact treed met de garage.
(geen ANWB-lid, misschien je eigen rechtsbijstand)

Je zult ze aansprakelijk moeten stellen. je moet dan wel het een en ander kunnen bewijzen (fouten aan hun zijde, moet je dus ook weten wat de "standaard procedure" is bij een vervanging volgens VW) en je moet dus ook precies weten wat ze hebben gedaan en niet hebben gedaan)
Verwacht ook dat het raadzaam is om de schade goed te documenteren. (schade versus verricht werkzaamheden)

Dan nog kan het een lastige zaak worden. (garage is niet verantwoordelijk voor eerdere reparaties/aanpassingen/ wel geen onderhoud vanaf 1989 tot 2018, en de gevolgen daarvan)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum