Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-06-2017, 16:51
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default Vraag over een defect stadslicht

Deze Polo 4 [zie;http://www.volksforum.com/forum/sho...658#post1641658 voor de details], [en verbeter mij als ik wat niet juist heb, want ik ben geen Volkswagen kenner, dankjewel]

Deze Polo 4 heeft een defect stadslicht. Nu heb ik met een opmaakspiegel gekeken, dat is dan ook gewoon niet te doen op straat.

Mijn vragen;

Bestaat hier gereedschap voor. Zo ja, mag ik er vanuit gaan dat de universele garage dit heeft. Als deze het niet heeft, heeft de Volkswagen dealer [Jedi], deze. Is dit dan ook te koop.

Verder, is het waar dat stadslichten niet meer verplicht zijn maar wel afkeur met de A.P Keuring, mijn gedacht was om de stekker van het andere stadslicht los te trekken, mits dit géén Algemene Periodieke Keuring - afkeur, is.

En nog verder, hoe zouden jullie dit repareren. Als er geen dealer is die dit op een handige manier doet [of andere garage], met welke kosten moet ik dan rekening houden. Ik zou het erg vervelend vinden als het lamphuis er af moet want dan moet er nog veel meer af [hoewel ik wel kan zien dat het ontwerp en de ruimte een beperking waren, nou laat ik je zeggen, het is nogal beperkt, om een stadslicht niet te kunnen vervangen], maar ja, de wouten [heb ik gehoord], zullen je er niet meer voor aanhouden. Maar iemand anders zegt dat het afkeur is. Nou, leer mij keurmeesters kennen, ze zeggen niet altijd hetzelfde.

Ik ben zeer benieuwd naar mensen met ervaring en kennis, want iedereen heeft toch wel een lampje stuk gehad?
Reply With Quote
  #2  
Old 24-06-2017, 18:34
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Bij sommige Volkswagen servicepunten/dealers vervangen ze de lampjes gratis. Je betaald alleen voor het lampje zelf.
Dit zijn wel afspraken die per vestiging kunnen verschillen.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-06-2017, 14:13
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

sowieso onduidelijk wat voor polo je hebt. Uit de screenshot van de rdw is niks te halen. Bouwjaar had al een hoop info gegeven.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #4  
Old 01-07-2017, 14:11
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default

Oké. Nu heb ik van de 'rdw' afbeelding, juist het kenteken even achterwege gelaten. Maar de datum eerste toelating is; 25-02-2005. Ik heb even geen foto van de auto, maar wel even wat gezocht op internet, met Duits kenteken, maar deze is ook geïmporteerd, niet dat het wat uitmaakt lijkt mij hoor.

Voor de juiste neus; http://fotobakje.nl/map/div/familie...-polo-duits.jpg

Maar goed, ik hoor er van op dat de dealer dit gratis zou kunnen doen. Maar wat mij momenteel echt interesseert, hoe zouden jullie dit zelf dan doen. [Uiteraard wordt er bij de dealer geïnformeerd, maar verder hoop ik te weten komen hoe het zit met de apk..]

Last edited by richardwbb : 01-07-2017 at 14:14.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-07-2017, 17:08
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

je hebt dus een polo 9N
Zoekt een stuk makkelijker.

http://www.polo9n.info/Wissen/anlei...hsel-standlicht

en hier is de rest van de lijst met handleidingen voor diverse reparaties:
http://www.polo9n.info/Wissen/polo-9n-9n3
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #6  
Old 02-07-2017, 10:51
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default

Oh. Wat een geweldig antwoord. [dit meen ik]. '9N' dus. Oke.

Ik zal dat even moeten bestuderen. Tot mijn verbazing zat op die ene foto het stadslichtje, onder, alsof de foto op zou kop zou kunnen staan.

Maar, ik ben benieuwd of ik dan niet handig genoeg ben geweest en dat dit dan -kennelijk- zonder bijkomstig gereedschap, mogelijk is. Toch nog even een vraag, dat "kapje", dat 'om' het stadslichtje zit, die neemt het stadslichtje mee, dan?
Reply With Quote
  #7  
Old 02-07-2017, 14:30
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by richardwbb
Tot mijn verbazing zat op die ene foto het stadslichtje, onder, alsof de foto op zou kop zou kunnen staan.

Kijk jij rechtop naar je lamp dan als je eroverheen hangt?

Volgens mij heeft diegene geprobeerd de betreffende foto zo te maken dat je ziet wat je zelf ook kan zien als je er overheen hangt.
En het lijkt in dit geval om de lamp aan bijrijderskant te gaan.

Quote:
Originally Posted by richardwbb
Maar, ik ben benieuwd of ik dan niet handig genoeg ben geweest en dat dit dan -kennelijk- zonder bijkomstig gereedschap, mogelijk is. Toch nog even een vraag, dat "kapje", dat 'om' het stadslichtje zit, die neemt het stadslichtje mee, dan?


Tis gewoon zonder speciaal gereedschap mogelijk. Ookal is de ruimte nogal beperkt.

Die rubberen afdekking is er zo af te halen.

Lampje zit in een houder wat gelijk de fitting is. En ja dat is 1 geheel.
in de beschrijving staat letterlijk dat je deze gewoon eruit kan trekken (niet aan de draden trekken!) en dan komt die los.
Het kan echter zijn dat je hem iets moet verdraaien.
Lampje zelf kun je vervolgens weer uit de fitting trekken. Daarna een nieuwe er in (wel zorgen dat je die met schone doek afveegt of sowieso niet met je vingers aanraakt)

Mocht je trouwens geen duits kunnen (aangezien ik nu eigenlijk alleen vertaald heb wat er op die pagina stond) bestaat er nog altijd google translate he
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum