Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-11-2012, 22:22
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 184
Default Winterproject Golf II

Hoi,

Ben begonnen met mn project (eindelijk) en wat ik wil doen is mn Golf II 16v PL (was al half KR) flink verbeteren zodat ik er komend jaar lekker mee kan rijden op met name de Nurburgring

Had al een paar aanpassingen als verlaging (goedkoop) en KR nokkenassen/afgedraaid vliegwiel/KN filter en veerpootbrug maar nu ga ik het wat serieuzer aanpakken......

Wil motorcarbs op mn blok hebben dus injectiedeel verandert. dit samen met DIS ontsteking van Ford en (eventueel 1 Bobine per clinder) maar ook een Megajolt ontstekings vervroeger waarmee je je aantal graden voorontsteking kan aanpassen en dit met de laptop vanuit de auto kan bekijken/veranderen.
Heb hiervoor een Bosch wideband lambda met metertje in het dash gekocht zodat ik de verbranding optimaal kan houden.
Wil eerst alles lopende hebben en heb daarna nog 286 graden schrick nokkenassen liggen.

Ook ga ik een electrische waterpomp monteren met 2 redenen:

1 nog meer controle over waterflow, zelf instelbaar qua druk.
2 Wegnemen van verlies in draaiende delen qua motorvermogen; de (oude) waterpomp hoeft niet meer worden aangedreven door de motor (ik weet t indirect via dynamo) en die energie kan dus mooi naar de wielen .
Ik weet dat hier veel discussie over te voeren valt maar daar komt het op neer en wat de winst is kan ik helaas niet zien; heb geen voor en na uitdraai.......

Had vorig jaar op de ring last van te heet geworden olie en naast betere olie gebruiken wil ik ook een externe oliekoeler monteren.

Qua wegligging heb ik een KW 2 set weten te vinden en nwe draagarmen gekocht met harde polyurethaan bussen. ook de rubbers voor de topmounts en de stabilisatorstang worden vervangen.
Daarnaast boven een veerpootbrug en onder een 'draagarmbrug' en een Heigo rolkooi die word vastgelast aan de carosserie (als niemand m wil kopen kan k m net zogoed zelf gebruiken )
Qua interieur later nog kuipstoelen ipv de Recaro's.

Remmen van n Porsche 944 turbo aan de voorkant dus Brembo's 4zuigerig met gegroefde 305*28 schijven en Ferrodo 2500 blokken.......

Dit alles afgemaakt met Team dynamics 1.2 velgen en Toyo T1r banden moet een hoop plezier gaan opleveren

Daarnaast ook met n maat van me een Golf 1 aan het ombouwen naar 16v dus werk genoeg deze winter

Snoepwinkel:




en hoe die was......



Last edited by ferryfast : 26-01-2013 at 21:07.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2013, 20:37
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Mooie snoepwinkel, plannen klinken goed! Ben benieuwd hoe die motorfietscarbs straks presteren
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2013, 23:12
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Mooie plannen , ben vooral benieuwd naar de werking/gevolgen van die elektrische waterpomp.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-01-2013, 15:30
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 184
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Mooie plannen , ben vooral benieuwd naar de werking/gevolgen van die elektrische waterpomp.


Ja! dat ben ik ook..... is alleen jammer dat ik vrij veel aanpas in 1 keer dus kan de eventuele winst niet meten.......

Maar we gaan het zien.
Nu vooral bezig met het vervangen van de draagarmen + rubbers omwisselen, is nogal een werkje soms vooral van de stabilisatorstang...

Mn remmen opgebouwd en moet hiervoor nog 4 bouten halen met de juiste hardheid dan kunnen ze erop.
Vervolgens schroefset eronder en mn blok erin! hoop volgend weekend zover te zijn.
Daarna nog beginnen met de carb opbouw (heb nog geen spruitstuk)

Groeten
Ferry
Reply With Quote
  #5  
Old 26-01-2013, 16:28
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 184
Default

Heb nu alle rubbers van de ophanging voor vervangen voor de PU rubbers.
Ook nog nieuwe motorsteunen besteld; linksachter hogere shorewaarde en een PU versteviging, versnellingsbak ook hogere shorewaarde maar geen PU en voor gewoon standaard om nog net een beetje beweging in het blok te houden.

Ben nu het spruitstuk aan het vormgeven en wil volgende week alles naar de lasser brengen om in elkaar te lassen.
Ook de aansluiting voor de waterpomp en waterpijp op de cilinderkop, en het spaghettispruitstuk voor de aansluiting van de lambda.

Remmetjes zitten er wel op nu
velgen zijn 16"


Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum